آموزشیبرنامه‌نویسی

الگوریتم پاندا گوگل چیست ؟ نبایدهای الگوریتم پاندا گوگل

پاندا چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم‌های گوگل نقش مهمی در دیده‌شدن و سئو سایت شما دارد. الگوریتم‌های گوگل تعداد زیادی دارد و قصد داریم در این پست الگوریتم پاندا گوگل را به شما معرفی کنیم. برای اینکه بدانید الگوریتم پاندا گوگل چیست و چگونه کار می‌کند، در این پست همراه ما باشید.

الگوریتم پاندا گوگل چیست ؟

الگوریتم Panda در اوایل سال 2011 توسط گوگل راه‌اندازی شد. یک الگوریتم نتایج جستجو که وبسایت‌های دارای محتوای کم کیفیت را از سایر وبسایت‌ها فیلتر می‌کند. این آغاز یک سری بررسی‌های عظیم در جهت کنترل کیفیت بود. Google Panda به طور موثری صفحات نتایج جستجو (SERP) را از محتوای نامناسب محروم می‌کند و باعث می‌شود وبسایت‌های با کیفیت خوب به سطح بالا برسند.

Google وبسایت‌هایی را هدف قرار داده‌است که محتوای بی‌کیفیت تولید می‌کنند. گوگل با الگوریتم پاندا سعی دارد وبسایت‌هایی را که معمولاً به دلیل تعداد زیاد کپی رتبه‌بندی می‌شوند، از بین ببرد. این یک نگرانی بزرگ برای گوگل بود، زیرا آنها همیشه در تلاشند نتایج با کیفیت بالا را برای یک تجربه کاربری مطلوب به کاربران ارائه دهند.

این الگوریتم به یک راهنمای اصلی برای رتبه‌بندی Google تبدیل شده‌است. این الگوریتم همیشه در مرحله توسعه و رشد می‌باشد تا در ارزیابی آنچه به عنوان محتوای بی‌کیفیت تعریف می‌شود، کمک کند و سطح وبسایت‌هایی را که مایل به کسب رتبه خوب هستند، ارتقا دهد.

به روزرسانی‌های Google Panda به طور کلی به‌عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر Google در جهت بالا بردن سایت‌ها و صفحات وب باکیفیت به بالای نتایج جستجوی ارگانیک می‌باشد و در مقابل، رتبه وبسایت‌های با کیفیت پایین را کاهش می‌دهد.

الگوریتم پاندا گوگل چیست

پاندا چگونه کار می‌کند؟

محققان Google برای بررسی مجموعه‌ای از دامنه‌ها، سوالات دقیق را برای آزمایش‌کنندگان وبسایت طراحی کردند. از این سوالات و بررسی‌ها، تیم Google مجموعه‌ای از راهنما و نشانه‌های رتبه‌بندی را طراحی کرد که تعریف محتوای کم کیفیت در نظر گرفته می‌شود.

Google همیشه در حال تغییر و پیشرفت نشانه‌ها و معیارهایی است که برای تعیین مقدار یک وبسایت استفاده می‌کند. این Google را قادر می‌سازد محتوای خوب و بد را به درستی تشخیص دهد و در نتیجه به طور مداوم یک تجربه کاربری عالی ارائه می‌دهد.

نبایدهای الگوریتم پاندا گوگل:

به روزرسانی Google Panda وبسایت‌ها را با استفاده از این موارد مورد هدف قرار می‌دهد:

  1. محتوا با کلمات کلیدی نامربوط به موضوع
  2. محتوای با موضوعاتی که به کاربران کمک نمی‌کند.
  3. محتوای تکراری و بیش از حد مشابه(چندین پست در یک موضوع دقیق یکسان)
  4. پست‌های هرزنامه و اسپم
  5. کامنت‌های اسپم یا نظرات ناخواسته در جایی که کاربران بدون دلیل با یکدیگر بحث می‌کنند.
  6. بازخوانی فید RSS
  7. صفحاتی با تعداد زیادی تبلیغ و یا لینک‌های وابسته در رابطه با محتوا.

 

پیشگیری از به دام افتادن توسط الگوریتم پاندا:

جلوگیری از تأثیر منفی Google Panda بر روی سایت شما در واقع کاملاً ساده است.

محتوای خوب و باکیفیت تولید کنید. همین!

در اینجا 5 قدم اساسی برای فرار از دام الگوریتم پاندا وجود دارد:

  1. محتوای ضعیف و بی‌کیفیت را جدا کنید.
  2.  تمرکز خود را به روی تولید محتوای منحصر به فرد بگذارید.
  3.  تمرکز خود را به روی نفوذ بر کاربر و اقتدار محتوا بگذارید.
  4.  نسبت تبلیغات به محتوا را متناسب نگهدارید.
  5. به‌روزرسانی‌های الگوریتم Panda را بشناسید و اشتباهات خود را پیدا کنید.

الگوریتم پاندا گوگل چیست

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، به‌روزرسانی اصلی پاندا در فوریه 2011 آغاز شد و حداقل سه به‌روزرسانی عمده دیگر نیز به دنبال آن انجام شده‌است. این شرکت همچنین دارای سابقه ارائه به‌روزرسانی‌های جزئی به دفعات یا ماهانه می‌باشد.

به‌روزرسانی‌های Panda توسط صنعت بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان وب در سراسر جهان دنبال می‌شود؛ زیرا تغییرات Panda تاثیر قابل توجهی بر میزان ترافیک دریافتی یک وبسایت، از طریق نتایج جستجو طبیعی یا ارگانیک می‌گذارد.

نتیجه‌گیری:

الگوریتم گوگل پاندا، اغلب با دو الگوریتم دیگر گوگل به اسم Google Penguin و Google Hummingbird اشتباه گرفته می‌شود. درباره هر یک از این الگوریتم‌ها در پست‌های آینده توضیح خواهیم داد. به یاد داشته باشید که به‌روزرسانی‌های Google Panda عمدتا متمرکز بر این است که وبسایت‌های بی‌کیفیت محتوایی را به نتایج پایین هدایت کند تا سایت‌های با کیفیت بالای محتوایی، در نتایج بالاتری قرار بگیرند.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader