آموزشیپیشنهاد نویسنده

تعدادی از ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۱ – بخش دوم ترندهای جذاب

5 ترند طراحی وبسایت 2021

به بخش دوم ترندهای طراحی وبسایت 2021 خوش آمدید. در این پست به ادامه‌ی پست قبل می‌پردازیم و شما را با تعدادی از ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۱ آشنا می‌کنیم تا با دیزاین‌های جذاب‌تری در عرصه دیزاین و طراحی وبسایت 2021 قدم بردارید. خب بدون معطلی به مورد ششم می‌پردازیم. البته حتما 5 دیزاین جذاب را که در بخش اول به آن اشاره کردیم، مشاهده کنید.

 

تعدادی از ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۱ :

 

6. Interactive 3d Content محتوای سه‌بعدی تعاملی

3D قطعاً روند جذابی در طراحی وب است و احساسی عالی به بازدیدکنندگان می‌دهد. به لطف فناوری‌های مدرن وب، طراحان وب می‌توانند آرزوی خود را برای ایجاد یک وبسایت عالی که در مقایسه با متوسط ​​صفحه وب است، برآورده کنند.
در واقع مدت زیادی است که عناصر سه‌بعدی ترند شده‌اند و باید بگوییم از آن ترندهایی است که به این زودی‌ها از بین نمی‌رود.

می‌توانید چند نمونه از این نوع طراحی را مشاهده کنید:

7. Material Design طراحی متریال

طراحی متریال یک زبان طراحی است که توسط گوگل در سال 2014 معرفی شد. طراحی Material اجازه می‌دهد تا از رنگ و سایه برای تقلید از دنیای فیزیکی و بافت‌های آن استفاده شود. در واقع این ترند، در ادامه طراحی flat که بزرگترین ترند در جهان طراحی، طی چند سال گذشته‌ می‌باشد، شکل گرفته‌است. هدف از Material Design قابلیت استفاده می‌باشد.
مطمئناً در سال 2021 مانند گذشته، این ترند بر طراحی وب تسلط پیدا خواهد کرد.

یک نمونه از این نوع طراحی را در این وبسایت مشاهده کنید:

8. Dark Mode and Low Light UX Web Design Trends حالت تاریک و روشنایی کم

یکی از به‌روزترین ترندهای طراحی وب برای سال 2021، دارک مود یا حالت تاریک است. حالت تاریک، شیفت شب و سایر گزینه‌های رابط کاربری با نور کم، عمدتا در ترندهای رایج قرار دارند زیرا سایت یا برنامه‌ای با کنتراست کم را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و مشاهده آن در محیط‌های کم نور آسان‌تر می‌باشد.
همچنین، رنگ سیاه یک رنگ قوی می‌باشد که احساسات شدیدی را در افراد ایجاد می‌کند و در صورت استفاده بیش از حد می‌تواند به راحتی بر یک فرد غلبه کند. در مورد روانشناسی رنگ‌ها در بحث طراحی سایت و اپلیکیشن قبلا صحبت کرده‌ایم. در واقع حالت تاریک هنگامی مفید است که بخواهید نوع خاصی از محتوا را برجسته کنید.  SpotifyNetflixSteam در حالت تاریک طراحی شده‌اند. در حالی که InstagramTwitterApple و  Android از محبوب‌ترین برنامه‌ها و سرویس‌هایی هستند که حالت تاریک را پیشنهاد می‌دهند.

دلایل اصلی ترند شدن دارک مود عبارت است از:
ظاهری فوق العاده مدرن و جالب
صرفه‌جویی در مصرف باتری دستگاه
نمایش برجسته‌ی سایر عناصر طراحی
کاهش خستگی چشم در شرایط کم نور

اما به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد در هر چیزی، مضر است. بنابراین، با دقت از آن استفاده کنید!!

9. Minimalism (Flat Design) مینیمالیسم (flat design)

لباس ساده و پیچیده با ساده‌سازی تجربه کاربر، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. استفاده زیاد از objects، فونت‌ها، ممکن است انیمیشن آن را خراب کند. بنابراین، برای نگه‌داشتن بازدیدکنندگان از وبسایت خود، یک نکته را در نظر داشته باشید که هرچه سایت تمیزتر باشد، تجربه بهتر خواهد بود و bounce rate به حداقل می‌رسد.

هنگام طراحی، باید بدانید که هر موردی که شما در یک طرح استفاده می‌کنید؛ چه قلم، چه یک تصویر یا یک نسخه، باید یک هدف داشته باشد. باید وقتی از آن استفاده شود که برای ارائه پیام به‌طور واضح و ضروری باشد. هدف این است که پیام روشن‌تر به کاربر داده شود، نه پنهان و پیچیده‌‌تر.

می‌توانید چند نمونه از این نوع طراحی را مشاهده کنید:

10. Hand-drawn elements عناصر دستی

تصاویر سریعتر از متن کاربر را جذب می‌کنند و این خاصیت طبیعی عکس‌ها و تصاویر یا طرح‌ها، آنها را برای طراحی بصری بسیار مفید می‌کند. به عنوان انگیزه اصلی هر طراح وب، ارائه سایت به روشی شیک و جذاب برای هدف جذب ترافیک است. طراحان برای جلب توجه کاربران، ایده‌های جدیدی را در پروژه‌های خود امتحان می‌کنند که در نهایت منجر به معرفی عناصر دستی می‌شود.

از آنجا که طراحی دستی ویژگی معمولی گرافیست‌ها، طراحان و افرادی که با illustrator طرح می‌زنند، می‌باشد و اغلب با خلاقیت و الهام همراه است و معمولا در (portfolios) نمونه‌کارها و (showcases) ویترین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطمئناً Hand-drawn elements یکی از سبک‌های محبوب است که در طراحی وب به کار گرفته می‌شود. استفاده از این طرح‌های sketchy برای انتقال و انعكاس individual styles ایده خوبی است.

می‌توانید چند نمونه از این نوع طراحی را مشاهده کنید:

تعدادی از ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۱

نتیجه‌گیری:

خب این هم تعدادی از ترندهای طراحی وبسایت سال 2021 که امیدواریم مورد استقبال شما قرار گرفته باشد. حتما پست‌های ما را دنبال کنید که در پست‌های آینده به ادامه‌ی این ترندهای جذاب می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader