پیشنهاد نویسندهکسب‌وکار

ترندهای طراحی وبسایت 2021 – 30 ترند طراحی وبسایت در سال 2021

طراحی وبسایت‌های جذاب در 2021

امروزه در دنیای طراحی وبسایت، طرح‌ها بلندتر از کلمات صحبت می‌کنند. صنعت طراحی وب در حال تغییر و دستیابی به برتری استثنایی نسبت به روش‌های سنتی می‌باشد. همچنین، طراحی وب به سطحی رسیده‌است که ارائه وبسایت‌های بسیار جذاب و ارتباط محور به کاربران، بسیار مهم است. بنابراین، ترندهای مدرن طراحی وبسایت، نقشی اساسی در کسب‌وکار دارند. لازم است بدانید که چه نوع طراحی وبسایتی مناسب برای نوع کسب‌وکار شما می‌باشد. همانطور که گفتیم صنعت طراحی وب دائماً در حال تغییر است و هر سال، انواع مختلفی به نمایش گذاشته می‌شود و طراحان وب را در انتخاب بهترین‌‌ طراحی، سردرگم می‌کند. در سری پست‌های ترندهای طراحی وبسایت 2021 به ترندهای طراحی‌ وبسایت در سال 2021 می‌پرداریم. سعی کرده‌ایم که بیشتر ترندهای جذاب را در این پست‌ها پوشش دهیم. حتما تا انتهای پست همراه ما باشید و نظرات خود را برای ما بنویسید.

ترندهای طراحی وبسایت 2021 :

1. Neumorphism در رابط‌ کاربری 

امروزه Neumorphism محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و قرار است در سال 2021 یکی از بهترین روندهای طراحی وب باشد. Neumorphism ترکیبی از دو مفهوم skeuomorphism و material design است. این یک رویکرد مینیمالیستی را اعمال می‌کند و حس 3 بعدی را به شکل دکمه‌ها و عناصر دیگر می‌دهد.
همه چیز در مورد رنگ کل صفحه نمایش است و تجربه کاملاً خارج از جعبه را برای کاربران فراهم می‌کند. در هنگام انتخاب رنگ، باید رنگی را انتخاب کنید که سایه‌ها را روی neumorphic design تعریف کند. این یک ظاهر مناسب و منحصر به فرد خواهد داشت. این ترند تقریبا جایگزین طراحی مسطح شده‌است که آیکون‌ها و رنگ‌های ساده را به نحوی که کمی واقع‌گرایانه باشد، نشان می‌دهد.

می‌توانید چند نمونه از این نوع طراحی را مشاهده کنید:

2. Frosted Glass Effects جلوه‌های شیشه مات

این یک ترند خوب در 2021 و یکی از ساده‌ترین و جالب‌ترین افکت‌ها برای ایجاد و پیاده‌سازی است. نمای شیشه‌ای، جلوه‌ای جذاب به صحنه می‌بخشد. این یک ظاهر نیمه شفاف و تار به عناصر پشتی می‌دهد.

پیشرفت‌های اخیر در فناوری وب، امکان اجرای آسان ترند جلوه شیشه مات را در وبسایت‌ها فراهم کرده‌است. ظاهر تار عناصر پشت شیشه مات شده، به اضافه کردن رنگ به یک منطقه کمک می‌کند و در عین حال اجازه می‌دهد متن یا اشیای روی تصویر ظاهر شوند و قابل خواندن باشند.
این یک گزینه محبوب برای طراحان است و به عنوان پس زمینه و به جای شیب استفاده می شود.

می‌توانید چند نمونه از این نوع طراحی را مشاهده کنید:

3. Comfortable colors رنگ‌های راحت

همانطور که می‌دانیم، استفاده بیش از حد هر چیزی، مضر است. نوآوری‌های چشمگیر یعنی استفاده غیرضروری از قلم، رنگ، هزینه بسیار زیاد و غیره می‌تواند نقطه منفی برای سایت شما باشد. بنابراین، طراحان وب با طرح‌های رنگی که برای چشم راحت‌تر هستند، این مسئله را در نظر گرفته‌اند. طبق ترندهای سال 2021، طراحان وب خارج از دو حد تاریک و روشن فکر خواهند کرد. آن‌ها با پالت‌های رنگی ملایم، مثل رنگ‌های پاستلی، قهوه‌ای های گرم یا صورتی‌های روشن به طراحی وب می‌پردازند. این رنگ‌ها علاوه بر احساس آرامش، باعث کم رنگ شدن رنگ وبسایت نسبت به سیاه یا سفید نیز می‌شوند.

می‌توانید چند نمونه از این نوع طراحی را مشاهده کنید:

4. Three-dimensional colors رنگ‌های سه بعدی

همه چیز در حال تبدیل شدن به 3D است. از فیلم‌ها و تصاویر گرفته تا رنگ‌ها. طرح‌های رنگی Gradient مدتی است که در طراحی وب، ترند شده‌است و گویا در ترند سال 2021، با انتقال رنگ‌ها از همیشه جذاب‌تر می‌شوند.
با توجه به ایده سیستم‌عامل Big Sur اپل، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که رنگ‌های اشباع و سه بعدی ترند شده‌است.

دو رنگ در کنار هم ممکن است با هم آغشته شوند یا ممکن است عمق و سایه‌های اشیا نقاشی شده را حفظ کنند. این ترند نشان می‌دهد که طراحی وب در سال 2021 آرزوی رسیدن به قلمروهای بالاتری از واقع‌گرایی را دارد.

5. Gradient color scheme طرح رنگ گرادیان

ارائه تنوع در طراحی کار بزرگی است. مردم عاشق طراحی‌های منحصربه‌فرد و خلاقانه هستند. وقتی صحبت از رنگ می‌شود، صدها سایه برای هر رنگ وجود دارد. گرادیان به سادگی این سایه‌ها را به روشی کاملاً منحصر‌به‌فرد ارائه می‌دهند.

گرادیان به طراحان فضای بیشتری برای خلاقیت ارائه می‌دهد. گرادیان یک توهم جنبش و حرکت را برای کاربران ایجاد می‌کند. شما می‌توانید آن را یک آنالوگ از طراحی حرکتی البته بدون انیمیشن، بنامید.

این طراحی با لوگوی اینستاگرام در سال 2018 ترند شد. از آن زمان، این استاندارد جدیدی را از نظر خلاقیت و تعامل تعیین می‌کند و در حال حاضر یکی از بهترین ترندهای طراحی وبسایت 2021 است.

می‌توانید چند نمونه از این نوع طراحی را مشاهده کنید:

ترندهای طراحی وبسایت 2021

نتیجه‌گیری:

خب، 5 ترند جذاب در سال 2021 را به شما معرفی کردیم. چند نمونه از هر ترند را برای شما جمع‌آوری کردیم تا برای دید بهتری از هر ترند داشته باشید. در بخش دوم به معرفی 25ترند جذاب دیگر در سال 2021، پرداخته‌ایم.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader