آموزشیبرنامه‌نویسی

چه ابزاری برای برنامه‌نویسی نیاز داریم ؟ ابزارهای لازم برای شروع برنامه‌نویسی

مبتدیان با چه ابزاری برنامه‌نویسی را شروع کنند؟

اگر فردی مبتدی هستید و قصد ورود به حرفه‌ی پردرامد و جذاب برنامه‌نویسی را دارید، باید با ابزارهای موردنیاز برنامه‌نویسی آشنا شوید. خیلی از افراد در بدو ورود به این حرفه دچار شک می‌شوند که آیا برای برنامه‌نویسی مناسب هستند؟ آیا توانایی یادگیری برنامه‌نویسی را دارند و خیلی سوالات دیگر، ما پاسخ به این سوالات و برخی از ویژگی‌های یک برنامه‌نویس را در پست‌های قبل توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنم حتما مطالعه کنید. سوال دیگری که معمولا بعد از اطمینان برای ورود به حرفه‌ی برنامه‌نویسی، زیاد به گوش می‌خورد این است که چه ابزاری برای برنامه‌نویسی نیاز داریم ، برای پاسخ این سوال تا انتهای پست همراه ما باشید.

مبتدیان با چه ابزاری برنامه‌نویسی را شروع کنند؟

تنها چیزی که شما واقعاً به آن نیاز دارید، رایانه‌ی متصل به اینترنت می‌باشد. نوع سیستم‌عامل شما اهمیتی ندارد، فقط باید شروع به ساختن چیزی کنید.

اما بیایید چند مورد را مرور کنیم.

  • همه مرورگرها برابر نیستند. شما می‌توانید همین حالا این موضوع را تست کنید، تمامی تب‌های خود را در اینترنت اکسپلور متوقف کنید و در firefox یا chrome بارگیری کنید.
  • Chrome را باز کرده و inspect بگیرید. با استفاده از این ابزار شما HTML و CSS را می‌بینید. حتی می‌توانید در زمان واقعی(real-time) همه چیز را تغییر دهید.
  • شما به ویرایشگر متن یا ایدیتور کد نیاز دارید. به عنوان یک توسعه‌دهنده با کد ادیتورهای خوب کار خواهید کرد و دچار اشتباه نمی‌شوید و هنگام برنامه‌نویسی، بیشتر تمرکز و وقت خود را صرف تفکر می‌کنید.
  • سپس به روشی برای اجرای آن در رایانه نیاز داریم. برای تنظیم این مورد می‌توانید WAMP را برای ویندوز یا MAMP را برای Mac بارگیری کنید. AMP مخفف Apache ،mySQL و PHP است. این برنامه‌ها پشته سرور را روی رایانه شما تنظیم می‌کنند، سپس کد خود را در فهرست صحیح قرار می‌دهید و رایانه شما به عنوان سرور عمل می‌کند. اکنون سایت شما بدون اتصال به اینترنت کار می‌کند و می‌توانید مواردی را قبل از انتقال به سایت اصلی خود، آزمایش کنید.

چه ابزاری برای برنامه‌نویسی نیاز داریم

چه ابزاری برای برنامه‌نویسی نیاز داریم ؟

1. Git و Github
شناخت کافی از هر سیستم کنترل ورژن برای هر توسعه‌دهنده مهم بوده و گیت و گیت هاب ابزاری ضروری برای هر برنامه‌نویس می‌باشد. برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده بهتر، باید مفاهیم پیشرفته‌ای مانند branching و merging را نیز بشناسید.

2. SQL
این یکی دیگر از ابزارهای ضروری یا زبان برنامه‌نویسی که هر برنامه نویس باید با آن آشنا باشد. از آنجا که ما در همه جای دنیا از پایگاه داده استفاده می‌کنیم، یک برنامه‌نویس باید درک خوبی از SQL داشته باشد. با استفاده از SQL می‌توانید داده‌ها را از جداول بخوانید، آن‌ها را به روز کرده و حذف کنید.

3. Excel
Microsoft Excel ابزار ضروری دیگری برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است. آن را فقط به عنوان یک sheet در نظر نگیرید! بزرگترین دلیل برای یادگیری Microsoft Excel این است که همه از آن استفاده می‌کنند؛ از تجارت گرفته تا BA، QA و مدیران پروژه. می‌توانید از آن برای تولید گزارش، خودکار کردن و موارد دیگر استفاده کنید.

4. Word
Microsoft Word به اندازه Microsoft Excel محبوب نیست اما هنوز هم یکی از ابزارهای اساسی برنامه‌نویسان و مهندسان نرم‌افزار می‌باشد. شما به عنوان یک توسعه‌دهنده، نیاز به ایجاد اسناد و داکیومنت دارید و Microsoft Word بهترین ابزار برای این کار می‌باشد.

5. Powerpoint
همراه با Microsoft Excel، Word و Powerpoint سه‌گانه ابزارهای ضروری را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل برای مهندسان نرم‌افزار و متخصصان فناوری اطلاعات از جمله توسعه‌دهنده، Quality assurance ،business analyst) BA و مدیر پروژه نیز ضروری است.

Microsoft PowerPoint محبوب‌ترین ابزار برای ایجاد سخنرانی است و به عنوان یک برنامه‌نویس، شما نیاز به ارائه سخنرانی پیدا خواهید کرد. همچنین برای  ارائه ایده‌های خود به کسب‌وکار، برنامه‌های خود به مدیران و انجام بسیاری از جلسات و تقسیم دانش بین تیم‌ها، با پاورپوینت راحت‌تر خواهد بود.

چه ابزاری برای برنامه‌نویسی نیاز داریم

نتیجه‌گیری:

5 ابزار مهم برای شروع برنامه‌نویسی را به‌صورت مختصر به شما معرفی کردیم. در پست‌های آینده به صورت مفصل درباره ویرایشگرهای کد محبوب و سایر ابزارهای موردنیاز برنامه‌نویسی صحبت خواهیم کرد. اگر ابزار موردنیاز دیگری برای ورود به این حرفه می‌شناسید، برای ما بنویسید تا بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader