آموزشیپیشنهاد نویسنده

طراحی وبسایت در 2021 – بخش سوم ترندهای طراحی وبسایت سال ۲۰۲۱

5 ترند جذاب طراحی سایت سال جدید

به بخش سوم ترندهای طراحی وبسایت در 2021 خوش آمدید. طبق روال بخش‌های گذشته در این دسته‌بندی، به ادامه‌ی معرفی 30 ترند جذاب برای طراحی سایت 2021 می‌پردازیم. برای آگاهی بیشتر در فیلد طراحی وبسایت، تا انتهای این پست با ما همراه باشید. حتما بخش اول و دوم را نیز مطالعه کنید.

طراحی وبسایت در 2021 :

 

11. ChatBots چت بات

ربات‌ها برای همه یک سرگرمی می‌باشد و مردم را مجذوب می‌کند؛ از این جهت که یک ماشین یا برنامه می‌تواند وظایف را انجام دهد و حتی ارتباط برقرار کند و به فرد احساس مدرن بودن و پیشرفته شدن می‌دهد.
واضح است که چت بات‌ها یک ویژگی عالی و تعاملی هستند و در سال 2021 نیز مورد توجه قرار می‌گیرند. با افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، چت بات‌ها یک درخواست عادی برای خدمات مشتری و خرید شخصی هستند.

به عنوان مثال، اگر مشتری از وبسایت شما بازدید می‌کند، به دنبال محصولات خاص می‌باشد و chatbot می‌داند که آن را در دسترس دارد. chatbot با اطلاع محصولات به کاربر، باعث ایجاد احساس مثبت برای مشتری می‌شود و می‌تواند در صورت نبود شخص زنده، تجارت را با پشتیبانی مشتری حل کند. به این ترتیب می‌توانید برای وبسایت خود، مشتریان و بازدیدکنندگانی از سراسر جهان داشته باشید.

می‌توانید چند نمونه از این نوع طراحی را مشاهده کنید:

12. Voice user interfaces (VUIs) رابط‌های کاربر صوتی

رابط‌های کاربر صوتی(VUI) به کاربر امکان می‌دهد تا از طریق دستورات صوتی یا گفتاری با یک سیستم ارتباط برقرار کند. دستیارهای مجازی مانند Siri ،Google Assistant و Alexa نمونه‌هایی از VUI هستند.
تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط بپرسید چه چیزی در ذهن شماست. روش تعامل با سرویس در حال تغییر است و حتی طراحی وب نیز متناسب با شیوع ربات‌های گفتگوی صوتی و دستیارهای مجازی تنظیم می‌شود.

آنها به نوعی روش جستجوی اطلاعات، یادداشت برداری و غیره را آسان کردند. برندهایی مانند اپل، اندروید و گوگل این روند را در روند طراحی UI/UX خود پیاده‌سازی می‌کنند.

ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که وبسایت‌ها یکپارچه‌سازی جستجوی گفتاری را به عنوان گزینه‌ای برای جستجوی متن سنتی، خواهند دید.

13. Web Accessibility دسترسی به وب

در حال حاضر بیش از 2 میلیارد معلول در جهان وجود دارد که 5/37 درصد از جمعیت جهان می‌باشند. بنابراین لازم است که طراحی وبسایت شما به گونه‌ای باشد که این مخاطبان بتوانند به وبسایت شما دسترسی داشته باشند.
بنابراین، دسترسی به وب به این معنی است که وبسایت‌ها، ابزارها و فناوری‌ها به گونه‌ای طراحی و توسعه یافته‌اند که انواع مخاطبان از جمله افراد دارای معلولیت بتوانند از آن استفاده کنند.

قابلیت دسترسی به وب این امکان را برای افراد معلول فراهم می‌کند تا بتوانند دسترسی مساوی به خدمات و ویژگی‌های مهمی که وب فراهم می‌کند، مانند خرید آنلاین، آموزش، خدمات بهداشتی، تفریحی و غیره. همچنین باعث افزایش تبدیل، افزایش SEO شما و کمک برای جذب مخاطبان بیشتر می‌شود.

عناصری که قابلیت دسترسی را بهبود می‌بخشند عبارتند از:

  • ایجاد تضاد رنگی مناسب بین متن و پس‌زمینه
  • شاخص‌های کانونی، به عنوان مثال رئوس مطالب مستطیل شکل که هنگام استفاده از پیمایش صفحه کلید در اطراف پیوندها نشان داده می‌شود.
  • استفاده از برچسب‌های کاربردی alt برای تصاویر(باعث بهبود سئو نیز می‌شود.)
    دسترسی به وب فقط یک روند نیست، بلکه یک فاکتور مهم است زیرا وب و اینترنت به قسمت‌های مهم زندگی ما تبدیل شده‌اند.

طراحی وبسایت در 2021

14.Interactivity تعامل

طراحی تعاملی بخشی اساسی از طراحی می‌باشد. عناصر تعاملی مانند سوالات، آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها و سایر گرافیک‌های جذاب به شما کمک می‌کند تا به سایت خود علاقه‌مند شوید. همچنین به دلیل اینکه احتمال بازدیدکنندگان در سایت شما بیشتر است، به کاهش نرخ گزاف نیز کمک خواهد کرد.
این یک روش عالی برای تأمین ارزش بازدیدکنندگان، جلب توجه آن‌ها به وبسایت شما و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها است. اگر طراحی شما تعاملی باشد به طور خودکار باعث ایجاد کنجکاوی و همچنین علاقه برای شرکت شما نیز می‌شود. هنگام طراحی وبسایت جدید خود اطمینان حاصل کنید که این مورد را بررسی خواهید کرد.

می‌توانید چند نمونه از این نوع طراحی را مشاهده کنید:

15.Virtual Realityواقعیت مجازی

ما در پست به تعریف واقعیت مجازی پرداخته‌ایم. نمونه‌ای از آن را حتما در فیلم Iron-man مشاهده کرده‌اید.
VR در حال تبدیل شدن به یک ترند جذاب در تمام بخش‌ها می‌باشد. تجارت الکترونیک و حتی دنیای طراحی وب نیز از این لیست دور نیست.

بیشتر اوقات بازدید کننده در مورد چگونگی کار یک چیز خاص، پارچه یا محصول گیج می‌شود؛ حتی اگر آن‌ها محصول را دوست داشته باشند، آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند یا می‌خواهند از نحوه تنظیم آن ایده بگیرند. اینجاست که VR یا AR برای کمک به شما می‌آید.
تجارب VR در وبسایت‌ها طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. به سایت‌های مبلمان مانند IKEA نگاه کنید که با استفاده از این فناوری‌ها به شما نشان می‌دهد مبلمان انتخابی در اتاق شما چه شکلی است.
VR مطمئناً می‌تواند ابزاری قدرتمند برای وبسایت باشد تا محتوای معنی‌دار، تعاملی و مفیدی را به بازدیدکننده سایت منتقل کند، به گونه‌ای که به آن‌ها کمک کند تا تصمیمات خرید را با سهولت بیشتری انجام دهند.

طراحی وبسایت در 2021

نتیجه‌گیری:

خب این هم 5 مورد از ترندهای طراحی وبسایت در 2021 که با آن آشنا شدید. امیدواریم این 5 مورد از ترندهای پرکاربرد و جذاب را در طراحی وبسایت خود در نظر بگیرید تا با کاربران خوش سلیقه، تعامل بهتری برقرار کردید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader