آموزشیبرنامه‌نویسیخدمات ما

اهمیت وب سایت چیست ؟ چرا وب سایت داشته باشیم ؟

وب سایت چیست؟

چرا وب سایت داشته باشیم ؟ مطمئنا این سوال یکی از سوالات آشنایی است که تا به امروز شنیده‌اید. وب سایت‌ها در زندگی انسان امروز و مدرن نقش بسزایی دارند. برای کسب اعتماد انسان مدرن، باید راه‌های زیادی را در کسب‌وکار امتحان کرده تا بتوانید مخاطبان خود را جذب کنید. یکی از مهم‌ترین آنها داشتن وب سایت می‌باشد. در این مقاله در ابتدا درباره‌ تعریف وب سایت صحبت خواهیم کرد و متوجه خواهیم شد که اهمیت وب سایت چیست و چند نوع طراحی وب سایت وجود دارد.

 

وب سایت چیست؟

وب سایت مجموعه‌ای از صفحات به هم مرتبط و پیوسته است که از طریق یک آدرس، قابل دسترسی می‌باشد. وب سایت‌ها شامل محتوای متن، عکس، ویدیو و قالب‌های مختلف هستند. از طریق وب سایت می‌توانید کسب درآمد کنید و یا دانش خودتان را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. درحال حاضر متوجه شدیم که وب سایت چیست و از چه محتوایی تشکیل می‌شود. حالا به بررسی دلایل داشتن وب سایت و انواع وب سایت می‌پردازیم. وب سایت‌ها در دو نوع طراحی می‌شوند. طراحی وب سایت حرفه‌ای و طراحی وب سایت با CMS.

اهمیت وب سایت چیست

اهمیت وب سایت چیست ؟

هر کسب‌وکاری تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا اعتماد و رضایت مشتری را جلب کند. انسان مدرن امروز به سختی اعتماد می‌کند و شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی وظیفه دارید تا اعتماد مشتریان و کاربران حود را جلب کنید. هر کسب‌وکاری وقتی اعتبار پیدا می‌کند که مشتریان وی آن را حمایت کنند و به یک کسب‌وکار پردرامد و موفق تبدیل شود.

  1. یک وب سایت باعث جلب اعتماد کاربران شده و اعتبار برند شما را اثبات می‌کند.
  2. کسب‌وکارهایی که وب سایت دارند، دسترسی راحت‌تری دارند.
  3. یک وب سایت باعث ایجاد روابط می‌شود.
  4. در وب سایت می‌توانید محصولات و خدمات خود را در بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید.
  5. یک وب سایت باعث می‌شود برند شما بیشتر دیده شود.
  6. می‌توانید از در موتور جستجوی گوگل دیده شوید و کاربرانی خارج از محدوده جغرافیایی خود داشته‌باشید.
  7. تمامی اطلاعات شما در وب ذخیره می‌شود.
  8. وب سایت بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی آنلاین است.
  9. شما می‌توانید از طریق یک وب سایت مشتریان خود را به طور استراتژیک مورد هدف قرار دهید.
  10. همه رقبای شما دارای وب سایت هستند و شما هم باید با آنها وارد رقابت شوید.

انواع طراحی وب سایت چیست؟

به مراحل برنامه‌ریزی برای ایجاد یک سایت، طراحی وب سایت یا وب دیزاین گفته می‌شود. این برنامه‌ریزی به روی تمامی محتوای وب سایت اعمال می‌شود تا در انتها تمامی این پروسه بر روی صفحه‌ای قابل رویت برای مرورگر، توسط کاربر دیده شود.

  • در طراحی وب سایت حرفه ای تمامی مراحل از صفر تا صد کد نویسی می‌شود و هر گونه ایده‌ای که داشته باشید، بدون هیچ محدودیتی پیاده‌سازی خواهد شد.
  • در طراحی وب سایت با CMS بخش عمده‌ای از کار برنامه‌نویسی انجام شده‌است. برنامه‌نویس‌ها به جای اینکه یک سیستم را از اول کدنویسی کنند، به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای خوب می‌گردند تا بتوانند با توجه به نیازی که دارند آن را ویرایش کنند.

اهمیت وب سایت چیست

شما هم می‌توانید در دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی شرکت کنید تا وب سایت خودتان را راه‌اندازی کنید. سیستم مدیریت محتوا، سیستمی تحت وب است که تقریبا تمامی نیازهای یک وب سایت را برطرف می‌کند و شما با استفاده از آن می‌توانید در زمانی کوتاه یک وب سایت طراحی کنید. CMS محبوبی که توانسته بین سایر سیستم‌های مدیریت محتوا، کاربران زیادی را به خودش جذب کند؛ وردپرس نام دارد.

سایت های وردپرسی طرفداران زیادی پیدا کرده‌است و بهترین و کامل‌ترین سیستم مدیریت محتوای دنیاست. سایت‌های وردپرسی قابلیت‌های زیادی دارند اما مسلما به اندازه سایت‌های حرفه‌ای که کدنویسی می‌شوند، منعطف نیستند. در وردپرس شما محدودیت‌های خاصی دارید اما در سایت جرفه‌ای می‌توانید آزادانه عمل کنید. حتما در پست جداگانه‌ای درباره‌ی وب سایت‌های وردپرسی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

برگردیم به بحث اصلی دلایل استفاده از وب سایت تا با نکات انتهایی این پست را به اتمام برسانیم.

یک نکته‌ی مهم که باید حتما در نظر بگیرید این است که داشتن یک وب سایت با UI / UX خوب، به همان اندازه مهم است که ایجاد یک وب سایت اهمیت دارد. خیلی دوستانه به شما بگویم؛ اگر UI / UX خوب نباشد، استفاده از وب سایت فایده‌ای نخواهد داشت. طبق تحقیقات، یک انسان متوسط ​​8 ثانیه طول توجه دارد. این به این معنی است که شما 8 ثانیه فرصت دارید تا از برند خود تأثیر بگذارید.

اهمیت وب سایت چیست

نتیجه‌گیری:

به طور خلاصه business و کسب‌وکار شما به وب سایت احتیاج دارد و در این پست دریافتیم که اهمیت وب سایت چیست و مزایای استفاده از وب سایت را برای شما توضیح دادیم. بنابراین اگر در ابتدای این پست معتقد بودید که کسب‌وکارتان به وب سایت احتیاج ندارد، امیدواریم که با دلایلی که گفته شد، برای داشتن وب سایت خود تلاش کرده و به زودی آن را راه‌اندازی کنید. داشتن وب سایت، یک فرصت بزرگ برای کمک به رشد کسب‌وکارتان است پس اگر می‌خواهید امروز برای کمک به موفقیت بیشتر کسب‌وکار خود، کاری انجام دهید؛ بدون شک راه‌اندازی یک وب سایت باید اولویت اصلی شما باشد.

 

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader