آموزشیبرنامه‌نویسی

بهترین سایت‌های آموزش برنامه‌نویسی – معرفی سایت برای برنامه‌نویسان

سایت آموزش برنامه‌نویسی رایگان

یادگیری کدنویسی در طول سال‌ها از یک سرگرمی به یک حرفه تبدیل شده است. امروز می‌توانید بصورت کاملاً رایگان و آنلاین کدنویسی را یاد بگیرید. دوره‌ای که افراد علاقمند هزینه‌ی زیادی برای حضور در یک کلاس آموزش برنامه‌نویسی صرف می‌کردند، گذشته است. سایت‌های ایرانی و خارجی بسیاری هستند که به صورت آنلاین می‌توانید از آنها برنامه‌نویسی یاد بگیرید و یکی از بهترین روش‌های یادگیری برنامه‌نویسی می‌باشد. یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی، مهارتی بسیار مفید می‌باشد. در این پست قصد داریم برخی از بهترین سایت‌های آموزش برنامه‌نویسی ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم.

بهترین سایت‌های آموزش برنامه‌نویسی :

در ابتدا به معرفی برخی از بهترین سایت‌های آموزش برنامه‌نویسی ایرانی می‌پردازیم:

1.Rocket راکت

سایت خوب ایرانی راکت، یک مرجع آموزش آنلاین برای زبان‌ها و ابزارهای برنامه‌نویسی و طراحی وب و موبایل می‌باشد. در این وبسایت می‌توانید به یک حرفه‌ای تبدیل شوید. آموزش‌های به‌روز و کاربردی از زبان‌های برنامه‌نویسی، فریمورک‌ها و ابزارهای مرتبطی که به آن نیاز دارید در راکت به صورت فایل‌های ویدیویی وجود دارد.

2.Faradars فرادرس

فرادرس از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های ایرانی در زمینه یادگیری آنلاین است که ویدیوهای آموزشی بسیاری در زمینه‌های مختلف مانند برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی، کسب‌وکار، بورس، طراحی وب، وردپرس و … را ایجاد کرده‌است.

3.maktabkhooneh مکتب‌خونه

مکتب‌خونه یک وبسایت ایرانی دیگر برای آموزش آنلاین است که فارسی‌زبانان به راحتی می‌توانند در آن آموزش ببینند. آموزش‌های مکتب‌خونه در زمینه برنامه‌نویسی و آی‌تی، کسب‌وکار، مالی و سرمایه‌گذاری، مهندسی، علوم پایه و … می‌باشد. در وبسایت مکتب‌خونه می‌توانید به آموزش‌های زیادی دست پیدا کنید و یادگیری را آسان شروع کنید.

4. 7learn سون لرن

وبسایت سون لرن از بهترین سایت‌های آموزش برنامه‌نویسی فارسی می‌باشد و به آموزش‌های برنامه‌نویسی و طراحی وبسایت پرداخته است. یک سایت تمرین برنامه‌نویسی خوب که به شما کمک می‌کند در این مسیر پیشرفت کنید. سون لرن می‌گوید: افتخار ما تربیت هزاران برنامه‌نویس است.

بهترین سایت‌های آموزش برنامه‌نویسی

اما وبسایت‌های خارجی برای آموزش برنامه‌نویسی:

1. Coursera
وبسایت Coursera دوره‌ها، آموزش‌ها و منابع مبتنی بر کدنویسی را ارائه می‌دهد که توسط اساتید دانشگاه‌های پیشرو تدریس می‌شود. صدها دوره مختلف مربوط به کدنویسی را می‌توانید پیدا کرده و انتخاب کنید.

در این وبسایت برای توسعه دوره‌ها، با برخی از بهترین اساتید در دانشگاه‌های سطح بالا همکاری کرده‌اند و این قضیه یعنی شما بهترین منابع موجود کدنویسی را آموزش می‌بینید. هر دوره در این سایت کاملاً رایگان است.

2. Udemy

Udemy یک بازار آموزش آنلاین است که در آن هر کسی می‌تواند دوره‌های شخصی خود را برای دیگران ایجاد کند و حتی آنها را بفروشد. این سایت به افراد ماهر این امکان را می‌دهد تا دانش خود را بدون داشتن مدرک تحصیلی به اشتراک بگذارند.

3. Codecademy

وبسایت Codecademy یک سری دوره های آنلاین تعاملی است که هدف آن آموزش اصول زبان و چارچوب برنامه‌نویسی به شما است. هر دوره یک فرایند گام به گام است که از ابتدا تا انتها همراه شماست.

اما لازم است که بدانید آموزش‌هایی که در اینجا خواهید دید، به این صورت است که نحوه نوشتن کد را به شما می‌آموزد، اما به شما یاد نمی‌دهد که مانند یک برنامه‌نویس فکر کنید. بسیاری از تازه واردان برای اولین بار ناامید می‌شوند زیرا آنها نمی‌دانند با دانش کسب شده چه کاری باید انجام دهند.

اگر شما تجربه کدنویسی داشته باشید، حتما این سایت آموزش برنامه‌نویسی خارجی برای شما مفید خواهد بود. اگر خود را مبتدی می‌دانید، در حال حاضر باید از این وبسایت دوری کنید. اگر مبتدی هستید حتما پست برنامه‌نویسی مبتدیان را بخوانید.

4. sololearn

یک برنامه شگفت انگیز برای افرادی که در برنامهنویسی مبتدی هستند. مباحث به خوبی پوشش داده شده و به ترتیب آموزش داده می‌شود. بعد از هر مفاهیم یک کوییز به شما داده می‌شود و با پاسخ به آنها به شما کمک می‌کند اصول یادگیری خود را تقویت کنید. SoloLearn در Android ،iOS و وب در دسترس می‌باشد.

به طور کلی برای یادگیری برنامه‌نویسی فوق‌العاده است. آنها همچنین پس از پایان دوره به شما گواهی می‌دهند که می‌توانید در پروفایل Linkedin یا موارد دیگر استفاده کنید.

بهترین سایت‌های آموزش برنامه‌نویسی

نتیجه‌گیری:

تسلط بر یک مهارت جدید یک قدم بزرگ در مسیر زندگی است. یادگیری برنامه‌نویسی جدیدترین و بهترین مهارتی می‌باشد که در دهه اخیر استقبال زیادی داشته است. برنامه‌نویسان مبتدی معمولا احساس می‌کنند بازار برنامه‌نویسی بیش از حد رقابتی است و شغل بسیار چالش برانگیزی می‌باشد و ارزش ندارد که مهارت برنامه‌نویسی را به دست آورید. لطفا این باور غلط را دور بریزید و با آگاهی و مطالعه وارد دنیای جذاب و پر درامد برنامه‌نویسی شوید. در این پست سایت‌های مفید برای یادگیری برنامه‌نویسی را به شما معرفی کردیم. به یاد داشته باشید که هر سغلی سختی‌های خودش را دارد اما وقتی در آن ماهر شوید، همه به دنبال جذب شما خواهند بود.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

نظرات

  1. خواهشا از دوره های فارسی استفاده نکنید
    مطالبشون کامل نیست
    اگه زبانتون خوب نیست اول برید زبان انگلیسی خودتونو تقویت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader