آموزشیپیشنهاد نویسنده

پیش‌بینی‌های ایلان ماسک از آینده – ایلان ماسک در دنیای تکنولوژی

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک، مرد مشهور دنیای تکنولوژی و فناوری، که به احتمال زیاد بارها و بارها نام او را شنیده‌اید. ایلان ماسک نگاهی نو به آینده دارد و شرکت‌های وی از آینده نگرترین شرکتهای جهان هستند. ایلان ماسک به‌خاطر پیش‌بینی‌های جسورانه معروف است. پیش‌بینی‌های ایلان ماسک از آینده بسیار جذاب و در برخی موارد ترسناک می‌شود. در این پست بیشتر از او می‌گوییم تا بدانید ایلان ماسک چه کسی است.

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک در دانشگاه کویین در کینگستون انتاریو تحصیل کرد و در سال 1992 به دانشگاه پنسیلوانیا منتقل شد و در آنجا در سال 1997 لیسانس فیزیک و اقتصاد را دریافت کرد. تنها پس از دو روز او احساس کرد که اینترنت نسبت به کار در فیزیک، توانایی بیشتری در تغییر جامعه دارد. در سال 1995 او Zip2 را تاسیس کرد؛ شرکتی که نقشه‌ها و دایرکتوری‌های تجاری را به روزنامه‌های آنلاین ارائه می‌داد. در سال 1999 Zip2 توسط سازنده رایانه Compaq به مبلغ 307 میلیون دلار خریداری شد و ماسک سپس یک شرکت خدمات مالی آنلاین بنام X.com را تاسیس کرد که بعداً به PayPal تبدیل شد و در انتقال پول به صورت آنلاین تخصص پیدا کرد.

پیش‌بینی‌های ایلان ماسک از آینده

 

ایلان ماسک مدت‌ها متقاعد شده بود که برای زنده ماندن در زندگی، بشریت باید به یک گونه چند سیاره‌ای تبدیل شود. با این حال، او از هزینه زیاد پرتاب موشک ناراضی بود. در سال 2002 وی شرکت فناوری‌های فضایی (SpaceX) را برای ساخت موشک‌های مقرون به صرفه تأسیس کرد. ماسک تلاش کرد با ساخت یک موشک با قابلیت استفاده مجدد که می تواند بلند شود و دوباره به زمین برگردد، هزینه پرواز فضایی را کاهش دهد. ماسک علاوه بر مدیرعاملی SpaceX، طراح اصلی ساخت موشک‌های Falcon ،Dragon و Grasshopper نیز می‌باشد.

ایلان ماسک در ادامه که به امکانات اتومبیل‌های برقی علاقه‌مند بود، در سال 2004 به یکی از تأمین‌کنندگان اصلی تسلا موتورز (بعداً به تسلا تغییر نام داد) تبدیل شد. تسلا یک شرکت اتومبیل برقی می‌باشد که توسط کارآفرینان مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تاسیس شد. در سال 2006، تسلا اولین اتومبیل خود را با نام رودستر (Roadster) معرفی کرد که با یک بار شارژ می توانست 395 کیلومتر مسافت را طی کند. برخلاف اکثر وسایل نقلیه الکتریکی قبلی که به نظر ماسک بی نظم و جالب نبودند، این یک ماشین اسپرت بود که می‌توانست در کمتر از چهار ثانیه 0 تا 60 مایل (97 کیلومتر) در ساعت را طی کند.

پیش‌بینی‌های ایلان ماسک از آینده :

بعضی از پیش‌بینی‌های ایلان ماسک، عجیب‌تر از بقیه هستند. به عنوان مثال، او گفت احتمال زیادی وجود دارد که ما در یک شبیه‌سازی رایانه‌ای زندگی می‌کنیم. بله کاملا درست متوجه شدید ایلان ماسک می‌گوید که ما احتمالاً در The Matrix زندگی می‌کنیم.

او همچنین به ما در مورد خطرات هوش مصنوعی (AI) هشدار داده است که در حال حاضر یک موضوع بسیار جدید و به‌روز می‌باشد. ایلان ماسک هشدارهای خود را کاملا صریح بیان کرده و حتی گفته‌است که هوش مصنوعی خطرناک‌تر از انرژی هسته‌ای می‌باشد.

ماسک در آخرین اظهار نظرهای خود خواستار اولویت قرار دادن ارتش آمریكا در زمینه نوآوری فضایی و رقابت در صنعت شد. او استدلال کرده که چین به طور فزاینده‌ای در سراسر اروپا و به‌ویژه هنگامی که به پیشرفت فنآوری برسد، با ایالات متحده رقابت می‌کند.

ماسک می‌گوید اگر ایالات متحده توسعه مداوم در صنعت هوافضا و فناوری را در اولویت قرار ندهد، در معرض خطر پیشی گرفتن سایر کشورها قرار خواهد گرفت. وی همچنین استدلال می‌کند که دوران جت‌های جنگی گذشته و سرعت فناوری آنها را منسوخ کرده است.

در عوض، فناوری جدیدی مانند هواپیماهای بدون سرنشین و روبات‌های زمینی، راه را برای یک نوع جنگ کاملاً جدید هموار می‌کند. همچنین جالب است که بعد از این اظهارات، ترامپ از ایجاد “نیروی فضایی” ایالات متحده، خبر داد. آیا این اتفاق تصادفی است؟ شاید!

پیش‌بینی‌های ایلان ماسک از آینده

ایلان ماسک همچنین با پیش‌بینی مشهور خود درباره هوش مصنوعی در جنگ جهانی سوم، به مردم در مورد خطرات هوش مصنوعی هشدار داده است.

وی همچنین نامه‌ای را در كنار 115 كارشناس دیگر امضا كرد و از سازمان ملل خواست تا “سلاح‌های خودمختار كشنده” یعنی روبات‌های قاتل را ممنوع كند.

اما نظرات زیادی در این باره وجود دارد و البته اظهارات ماسک بدون مخالفت باقی نمانده است. مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ، نظری دیگر نسبت به اظهارات ایلان ماسک بر سر هوش مصنوعی AI دارد.

زاکربرگ می‌گوید که هوش مصنوعی می‌تواند برای بهبود سلامت و ایمنی مورد استفاده قرار گیرد و این می‌تواند به نفع نژاد بشر باشد. ماسک مخالفت کرد و گفت که درک زاکربرگ از هوش مصنوعی “محدود” است.

مسئله در اینجا این است که استفاده از هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین مستقل و سایر فناوری‌های جدید یک کار اخلاقی است. آنچه واقعاً باید انجام دهیم جمع شدن به عنوان یک جامعه و بحث درباره این موضوعات می‌باشد. فناوری فقط ابزاری است و مانند هر ابزاری می‌تواند به دلایل خوب یا نه چندان خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

اگر با ایلان ماسک موافق باشید یا نباشید، به هر حال نظرات ماسک جای تأمل دارد.

نتیجه‌گیری:

طبق معمول، پیش‌بینی‌های ایلان ماسک از آینده ، برخلاف تصور اکثر مردم است. بعید به نظر نمی‌رسد که به زودی یک ربات الهام گرفته از Rambo درب منزل شما را بزند. ایلان ماسک و پیش‌بینی‌هایش همیشه زبانزد بوده و هر بار که پیش‌بینی جدید او در دنیای تکنولوژی و فناوری سروصدا به را می‌اندازد، بحث‌ها و اظهارات زیادی را در پی دارد. او مرد مشهور دنیای تکنولوژی است.

 

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader