آموزشیپیشنهاد نویسنده

سئو اینستاگرام چیست؟ کارهای مهم در بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام

سئو اینستاگرام چیست؟ سئو برای اینستاگرام وجود دارد؟

اینستاگرام یک پلتفرم بازاریابی اجتماعی می‌باشد که از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار است. اینستاگرام، یک سایت شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس می‌باشد، جایی که بسیاری از برندها شروع به فعالیت می‌کنند و روش‌های استفاده از SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) را برای پیشرفت نام برند خود یاد می‌گیرند. اما آیا اینستاگرام یک موتور جستجو است؟! در این پست قصد داریم در مورد جواب این سوال و سئو اینستاگرام صحبت کنیم.

سئو اینستاگرام چیست؟

اجازه دهید تا واقعیتی را به شما بگویم؛ چیزی به اسم سئو اینستاگرام وجود ندارد. سئو به معنی بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌باشد و اینستاگرام یک موتور جستجو نیست. درست است که در قسمت سرچ می‌توانید یوزرها و هشتگ‌ها را سرچ کنید اما چند نفر یک عبارت کلیدی بلند را در اینستاگرام سرچ می‌کنند؟! شما چندین بار این کار را انجام داده‌اید؟

پس اینستاگرام در حال حاضر یک موتور جستجو نیست البته کارهای زیادی وجود دارد تا به بهینه‌سازی پیج شما کمک کند و در همین قسمت سرچ شما را بالا بیاورد. اما بسیاری بر این باورند که تمامی کارهایی که برای سئو وبسایت انجام می‌شود. در اینستاگرام صدق می‌کند. که اینطور نیست. شاید بگویید خب اینستاگرام هم یک سایت است اما بحث سئو مربوط به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد و در حال حاضر اینستاگرام یک موتور جستجو نیست، پس سئو اینستاگرام وجود ندارد اما در ادامه شما را با روش‌هایی که می‌توانید اینستاگرام خود را بهبود دهید، آشنا خواهیم کرد. اخیرا صحبت‌های زیادی شده‌ است که مدیران اینستاگرام قصد دارند آن را به یک موتور جستجو تبدیل کنند اما فعلا خبری از آن نیست. پس سعی کنید با روش‌هایی که در ادامه به آن می‌پردازیم، اکانت خود را بهینه کنید.

سئو اینستاگرام

اینستاگرام برای بازاریابی اجتماعی مستلزم این است که سرپرست محتوا بیاموزد که چگونه مهارت‌های خود را با چاشنی خلاقیت در استفاده از عکس، به همراه توضیحات متن کوتاه(کپشن) و هشتگ‌های مربوطه به نمایش بگذارد.

اولین قدم این است که تلاش خود را با شعار برند خود هماهنگ کنید. چند عبارت کلیدی کوتاه و بلند و همچنین هشتگ‌های مرتبط ایجاد کنید که به طور منظم مورد استفاده قرار می‌گیرند. به یاد داشته باشید که اینستاگرام بیشتر درباره عکس است. ممکن است لازم باشد پیام برند خود را کوتاه کرده و بر جنبه بصری برند خود تمرکز کنید.

شما می‌توانید یک مسابقه بگذارید و با سرمایه‌گذاری اندک برای دادن تعداد مشخصی جوایز به کسانی که در اینستاگرام وارد مسابقه شما می‌شوند، هزاران دنبال کننده جدید برای خو ایجاد کنید.

با تمام بازاریابی محتوایی، حتی در شبکه های‌اجتماعی، متن سلطان است. یک روش خلاقانه دیگر برای استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی اجتماعی استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغ برند شماست. این افراد می‌توانند افراد مشهور، وبلاگ نویسان معروف یا افراد بسیار مرتبط در حوزه فعالیت شما باشند که طرفداران زیادی دارند. اینفلوئنسرها را در اینستاگرام پیدا کنید و تعدادی را که متناسب با جایگاه شما هستند، در لیست قرار دهید. با آنها تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا مخالفتی برای ارسال محتوا در ازای دریافت هزینه یا کالای رایگان برای کمک به افزایش فالور شما ندارند تا بتوانید همکاری را با آنها شروع کنید.

کارهای مهم در بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام:

در ادامه سعی دارم 10 مورد از مهم‌ترین کارهای مهم را در سئو اینستاگرام به شما آموزش دهم.

1. نام کاربری اینستاگرام خود را بهینه کنید
کلمات موجود در نام کاربری اینستاگرام شما، قابل جستجو هستند. نام کاربری شما مانند یک “کلمه کلیدی” مهم، عمل می‌کند. منظور از نام کاربری همان یوزنیم اینستاگرام شما است.

اگر می‌توانید سعی کنید تخصص/ صنعت/ اشتیاق/ موقعیت مکانی خود را در نام کاربری اضافه کنید. به این فکر کنید که اگر افراد بخواهند حسابی مانند شما پیدا کنند، در اینستاگرام چه چیزی را تایپ می‌کنند.

2. نام اینستاگرام خود را بهینه کنید.
نام اینستاگرام شما نیز قابل جستجو است. هر کلمه‌ای به نام شما به عنوان یک کلمه کلیدی مهم عمل می‌کند.

نام اینستاگرام شما همان کلمات پررنگ در بیوگرافی اینستارام شما است.

سعی کنید از کلمات کلیدی مهم مربوط به تجارت و برند خود در نام اینستاگرام استفاده کنید.

3. عکس‌های خود را بهینه کنید.
اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. بنابراین رشد شما به ناچار از عکس‌های شما حاصل خواهد شد.

عکس‌های خود را تمیز و با کیفیت خوب نگه دارید. این بدان معنا نیست که دیگر نمی توانید خلاق باشید. باید مطمئن شوید که در اکثر عکسها مخاطب به راحتی بتواند موضوع اصلی را ببینید.

به همین دلیل اینستاگرام از یک فناوری به نام “تشخیص تصویر” استفاده می‌کند. این فناوری می تواند عکس شما را “اسکن” کند تا بفهمد چه چیزی روی تصویر است.

یک نکته خیلی جالب در مورد این فناوری وجود دارد که می‌تواند با نمایش عکس‌های شما به افرادی که قبلاً محتواهای مشابه با شما را دیده و پسندیده‌اند را به آنها نشان دهد تا با حساب کاربری شما آشنا شوند. اینستاگرام به شما کمک می‌کند حساب اینستاگرام خود را به طور طبیعی رشد دهید. در واقع اینستاگرام در تلاش است تا به شما کمک کند با افرادی که به محتوای شما اهمیت می دهند ارتباط برقرار کنید.

تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که عکسهای خود را واضح، ساده و با کیفیت خوب نگه دارید. به این ترتیب این فناوری به نفع شما کار خواهد کرد.

4- متن‌های ALT عکس‌هایتان را بنویسید.

متن ALT یک استراتژی بزرگ برای جستجو در وبسایت‌ها می‌باشد و حالا در اینستاگرام هم بسیار مهم است.

با استفاده از متن ALT، عکسهای شما می‌توانند در نتایج جستجوی Google ظاهر شوند. به عنوان مثال ، اگر کسی به دنبال “عکس شب یلدای کرونایی” باشد و شما عکسی با چنین مضمونی در صفحه خود منتشر کرده باشید، عکس شما می‌تواند در Google ظاهر شود!
با ALT تصاویر، به الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کنید که برای روند رشد صفحه شما مناسب باشد.

5. از هشتگ‌ها به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید.
هشتگ‌ها کلمات کلیدی هستند. افراد می‌توانند برای یافتن شما در اینستاگرام از طریق هشتگ جستجو کنند. از هشتگ‌هایی استفاده کنید که آنچه در عکس شماست را توصیف می‌کنند.
هشتگ درباره مکان شما (اگر مکان برای پست شما مهم است)
هشتگهایی که مخاطبان یا جامعه ایده‌آل شما از آنها استفاده می‌کنند.

از هشتگ‌های اینستاگرام هوشمندانه استفاده کنید. در هر پست می توانید حداکثر از 30 هشتگ استفاده کنید.

سئو اینستاگرام

6. منتشر کردن پست‌های مشابه با “Top Posts”
Top Posts در واقع پست‌هایی است که مردم دوست دارند از شما ببینند. آنها پستهایی هستند که بیشترین تعداد لایک، کامنت و تعامل را دارند. وقتی برخی از پست‌های موردعلاقه مردم در صفحه شما وجود دارد، چرا تعداد بیشتری از این نوع پست‌ها منتشر نکنید؟ این باعث افزایش فالور حساب اینستاگرام شما می‌شود.

می‌توانید پست‌های برتر خود را از قسمت insights بررسی کنید.

7. با افراد خارج از فید خود ارتباط برقرار کنید.
چند دقیقه از روز را به لایک کردن و کامنت دادن در مورد پست‌های دیگران صرف کنید. اینستاگرام فاش کرد که تعامل برای آنها مهم است. اگر می‌خواهید حساب خود را رشد دهید، باید با افراد تعامل داشته باشید.

8. اکانت‌های کلیدی و مهم را بر روی عکس‌های خود تگ کنید.
حساب های اصلی را در صنعت خود پیدا کنید و آنها را بر روی عکس های خود برچسب گذاری کنید تا فرصتی برای توجه و نشان دادن در حساب های آنها ایجاد شود. شما می‌توانید حداکثر 20 حساب را بر روی یک عکس تگ کنید. اما زیاده‌روی نکنید و آنها را در پستهایی که فکر می‌کنید دوست دارند، تگ کنید.

برای جستجوی حساب‌ها، فقط کلمات کلیدی را در نوار جستجوی Instagram خود تایپ کنید. بسته به موقیت و صنعت شما، یافتن آنها ممکن است کمی زمان ببرد. وقت بگذارید و وقتی آنها را پیدا کردید، در یادداشت‌های خود بنویسید. به این ترتیب در صورت نیاز به تگ و منتشر کردن پست، همیشه لیستی از اکانت‌های مهم را آماده خواهید داشت.

اما یک نکته‌ی دیگر، اگر این حساب‌ها فوراً از شما استفاده نکردند، ناامید نشوید. ممکن است طول بکشد تا مورد توجه قرار بگیرید یا شاید آنها قبلاً متوجه شما شده‌اند و پست‌های شما را ذخیره کرده‌اند تا به زودی به اشتراک گذاشته شود. تلاش کنید و به کار خود ادامه دهید.

9. اکانت‌های کلیدی را در استوری‌های اینستاگرام خود تگ کنید.
وقتی یک استوری را به اشتراک می‌گذارید که فکر می‌کنید مربوط به شخص دیگری است، آن را نشان کنید. به عنوان مثال، شاید شما از محصول جدیدی استفاده ‌کنید و بخواهید آن شرکت را معرفی کنید. این شرکت اعلانی دریافت می‌کند که شما آنها را تگ کرده‌اید و ممکن است Story شما را دوباره در Story خود به اشتراک بگذارد. این بدان معنی است که افرادی که استوری آنها را تماشا می‌کنند، شما را می بینند و می‌توانند با زدن بر روی استوری آنها از صفحه شما بازدید کنند.

10. روال اینستاگرام خود را پیدا کنید و به آن پایبند باشید.
روال و طرز فکر اینستاگرام شما 2 راه مهم برای رشد حساب اینستاگرام می‌باشد. کلید یک تجربه شاد، آرامش‌بخش و موفقیت‌آمیز در اینستاگرام این است که یک روال مناسب خود را پیدا کنید و به آن پایبند باشید.

به یاد داشته باشید که “اینستاگرام را مجبور به زندگی خود نکنید. در عوض، اینستاگرام را در زندگی خود جای دهید “.

زمانی را که می خواهید در اینستاگرام فعالیت داشته باشید را انتخاب کنید. چه زمانی پست منتشر می‌کنید؟ چه زمانی وقت دارید که لایک کنید و کامنت بگذارید؟ تمامی کارهایتان را در زمان مشخصی انجام دهید.

نباید احساس اجبار کنید بلکه باید احساس طبیعی و سرگرم کننده‌ای برایتان داشته باشد.

نتیجه‌گیری:

با انجام این روش‌ها، شما به راحتی می‌توانید حساب اینستاگرام خود را بهینه کنید. به سرعت متوجه خواهید شد که دنبال‌کنندگان، میزان دسترسی و تعامل شما افزایش می‌یابد زیرا زمانی را صرف بهینه‌سازی حساب اینستاگرام خود برای بازاریابی اجتماعی کرده‌اید. به یاد داشته باشید که بازاریابی اجتماعی،  استفاده از متن و هشتگ‌های مرتبط و در عین حال عکاسی برای روایت یک داستان است. هرچه داستان برند شما در اینستاگرام جذاب و خلاقانه باشد، احتمال افزایش دسترسی شما به این بستر شبکه اجتماعی نیز بیشتر می‌شود. بخاطر داشته باشید که ثبات حضور و به‌روزرسانی منظم فید یا صفحه‌ اصلی اینستاگرام شما، کلید موفقیت در این عرصه از رسانه‌های اجتماعی خواهد بود.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader