آموزشیخدمات ماکسب‌وکار

تولیدمحتوا و کاربردش در کسب‌وکار آنلاین چیست ؟

چرا باید محتوا تولید کنیم؟

“تولید محتوا چیه؟” مطمئنا خیلی این سوال به گوشتان خورده‌است. در ادامه این سوال حتما شنیده‌اید که می‌گویند “من میخوام برم تو کار سئو و تولید محتوا، شنیدم پول توش خوبه!” امروز میخواهیم بفهمیم که تعریف تولیدمحتوا و کاربردش در کسب‌وکار آنلاین چیست، چه تا انتهای این پست همراه ما باشید تا به سوالات مبهم شما درباره تولید محتوا پاسخ دهیم.

تولید محتوا چیست؟

در واقع تولید محتوا یک هنر است. شما با تولید محتوای خوب می‌توانید بسیار تاثیرگذار باشید. به خلق هر چیز قابل درک و انتشار و به اشتراک گذاشتن آن با سایر افراد، تولید محتوا می‌گویند. همه‌ی ما روزانه در حال تولید محتوا هستیم. تا الان هر آنچه که در این پست نوشتیم تولید محتوا بوده‌است.

هر مقاله و پستی که روزانه در وبسایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، توییتر، تلگرام و … حتی عکس‌ها و کپشن و استوری‌هایی که در طول روز با دیگران به اشتراک می‌گذارید؛ همگی محتوا هستند و شما تولید محتوا کرده‌اید.

متن، عکس، ویدیو و صدا از محتواهایی هستند که این روزها بیشتر میبینیم و گوش می‌کنیم و خیلی از افراد از طریق تولید این نوع از محتوا در فضای مجازی به عنوان اینفلوئنسر، کسب درآمد می‌کنند.

تولیدمحتوا و کاربردش در کسب‌وکار آنلاین

چرا باید محتوا تولید کنیم؟

حالا که متوجه شدیم تعریف تولیدمحتوا چیست؛ باید بررسی کنیم که کاربردش در کسب‌وکار آنلاین چیست و اصلا چرا باید محتوا تولید می‌کنیم.

 

محتوا پادشاه نیست؛ محتوا قلمرو پادشاهی است.

تولید محتوا دلایل زیادی دارد که به چند مورد از حیاتی‌ترین دلایل آن می‌پردازیم:

  1. تبلیغات: شما نمی‌توانید تبلیغاتی کنید که در آن محتوا وجود نداشته‌باشد! محتوا امری جدانشدنی در تبلیغات است. شما باید برای تبلیغات خدمات، محصولات و کسب‌وکار خود محتوای مربوطه را تولید و منتشر کرده تا مخاطبان خود را جذب کنید.
  2. اینترنت و فضای مجازی: از وقتی که اینترنت همه‌گیر شد و استفاده از فضای مجازی و چک کردن حساب‌های کاربری جز فعالیت‌های اصلی روزانه ما شد؛ تولید محتوا ارزش بیشتری پیدا کرد. روزانه افراد زیادی محتوا تولید می‌کنند اما کسانی در این راه موفق به تولید محتوای جذاب و کسب در‌آمد شده‌اند که محتوای موردنیاز کاربران را تولید می‌کنند.
  3. موتورهای جست‌وجو: اگر صاحب یک کسب‌وکار آنلاین هستید باید خود را به صفحه اول گوگل برسانید! از آن جایی که کاربران روزانه در اینترنت و فضای مجازی گشت‌وگذار می‌کنند باید محتوای سئو شده تولید کنید. موتورهای جست‌وجو بسیار باهوش شده‌اند و باید انقدر محتوای کاربرپسند داشته باشید تا شما را به صفحه اول گوگل انتقال دهند.

دلایل زیادی برای تولید محتوا وجود دارد اما سرتان را درد نمی‌آورم، برای اینکه حرف شما شنیده‌شود باید تولید محتوا کنید!

تولیدمحتوا و کاربردش در کسب‌وکار آنلاین

خب از همه‌ی این‌ها که بگذریم، میرسیم به

تولیدمحتوا و کاربردش در کسب‌وکار آنلاین :

 

1. محتوا به شما کمک می‌کند تا به مخاطب خود در تصمیم‌گیری، اطمینان دهید تا خرید هوشمندانه انجام دهند. قبل از اینکه آن‌ها بتوانند انتخاب کنند، باید گزینه‌های موجود را به طور کامل درک کنند. یعنی شما باید محتوایی داشته باشید که به‌طور صحیح اعضای مخاطب را در مورد آنچه که می‌توانید ارائه دهید، آگاه کند و آموزش دهد.

2. محتوای قوی می‌تواند به شما کمک کند تا به‌صورت آنلاین بیشتر دیده شوید، چه در موتورهای جستجو و چه در شبکه‌های اجتماعی. موتورهای جستجو یک منبع مهم هستند. یعنی بهینه‌سازی محتوای شما برای نشان دادن در جستجوهای مربوطه، به شما کمک می‌کند تا مخاطب‌های جدیدی را به وبسایت خود جذب کنید. با این حال، برای اینکه استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و بهینه‌سازی اینستاگرام خود را تقویت کنید، باید محتوای قوی داشته باشید.

3. محتوای با کیفیت را می‌توان به سراسر وب لینک داد که باعث افزایش بازدید به وبسایت شما و ایجاد قدرت با استفاده از موتورهای جستجو می‌شود. لینک دادن یا پیوند از طریق یک وبسایت خارجی به محتوای شما، بخش مهمی از ایجاد ترافیک جدید به سایت شما می‌باشد.

تولیدمحتوا و کاربردش در کسب‌وکار آنلاین

4. با تولید محتوای با کیفیت از رقیا پیشی می‌گیرید. مطمئنا رقبای جدی شما در زمینه کسب‌وکار خود با هدف جذب مخاطب خاص، تولید محتوا می‌کنند و از این راه مشتریان بسیاری دارند. اگر کسب‌وکار آنلاین دارید، از همین الان شروع کنید. برای تولید محتوا نیاز به تیمی متخصص برای این حوزه دارید و باید سفارش تولید محتوا دهید. اگر هم خودتان میخواهید این قسمت مهم را به عهده بگیرید باید آموزش تولید محتوا ببینید و نکات مربوطه را رعایت کنید.

5. محتوای کاربرپسند، طرفدار زیادی خواهد داشت و تعامل خوبی با کاربران ایجاد می‌کنید. تولیدمحتوا در کسب‌وکار آنلاین امری کاملا ضروری است. تولید محتوا در کسب‌وکار آنلاین به این معنی است که شما از خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید صحبت می‌کنید. حرف‌های شما میتوانید در قالب متن، عکس، ویدیو، پادکست و … باشد.

6. تولید محتوا باعث می‌شود شما مانند یک متخصص به نظر برسید. اگر می‌خواهید مشتریان، شما را به عنوان یک متخصص در زمینه فعالیت خود معرفی کنند، باید آن را کسب کنید. ایجاد محتوای مخصوص در حوزه کاری شما، باعث می‌شود از شما به عنوان یک متخصص در حوزه مربوطه یاد کنند.

شما با استفاده از تولید محتوا برای کسب‌وکار خود، وارد جریان بازاریابی محتوایی می‌شوید.

تولیدمحتوا و کاربردش در کسب‌وکار آنلاین

نتیجه‌گیری:

به یاد داشته باشید محتوای شما باید نکات سئو را رعایت کرده‌باشد تا رتبه خوبی کسب کند. به هر کسب‌وکاری که مشغول هستید؛ محتوا را فراموش نکنید. یکی از دلایل اصلی افزایش درامد شما تولید محتوای خوب است. نکاتی هم که در تولید محتوای خوب باید در نظر بگیرید در یک پست دیگر حتما به‌زودی با شما به اشتراک می‌گذاریم. برای رشد کسب‌وکار شما زمان و هزینه زیادی صرف شده است تا بتوانید آن را به جایگاهی که امروز است برسانید، بنابراین اکنون در بازاریابی محتوای مناسب سرمایه‌گذاری کنید و برای سال‌های آینده به شما پاداش می‌دهد.

محتوا پادشاه نیست؛ قلمرو پادشاهی‌ست!

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader