آموزشیپیشنهاد نویسندهکسب‌وکار

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند ؟ بازاریابی با اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر کیست؟

احتمالا بارها و بارها در فضای مجاری، نام اینفلوئنسر را شنیده‌اید و شاید به مراتب استفاده کرده‌اید اما معنای درستی از اینفلوئنسر نمی‌دانید. ظهور رسانه‌های اجتماعی با یک تغییر عمیق در نحوه تعامل ما با محتوا و تبلیغات در سراسر جهان همراه بود. با افزایش فرکانس، مخاطبان برای محتوا، نکات و توصیه‌های مصرف‌کننده و سرگرمی به سراغ تأثیرگذارهای رایج در شبکه‌های اجتماعی می‌روند؛ به این افراد اینفلونسر گفته می‌شود. اینکه دقیقا اینفلوئنسرها چه کسانی هستند ؛ موضوعی است که در این پست به آن خواهیم پرداخت.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر در معنی کلمه یعنی تاثیرگدار. تأثیرگذار ممکن است یک وبلاگ‌نویس باشد یا یک فرد مشهور، یا حتی یک کارآفرین آنلاین. آنها برای دستیابی به اعتبار گسترده باید به سادگی از یک جایگاه بزرگ استفاده کنند.

اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی(social media)، کاربری است که در یک صنعت خاص، اعتبار ایجاد کرده و به مخاطبان زیادی دسترسی دارد و می‌تواند دیگران را ترغیب کند تا براساس توصیه‌های خود عمل کنند. اینفلوئنسر ابزار و اصالت لازم را دارد تا بسیاری از بینندگان را به طور مداوم جذب کند و می‌تواند به دیگران انگیزه دهد تا دامنه اجتماعی خود را گسترش دهند.

از آنجایی که محتوای اینستاگرام به راحتی به عنوان تصویر یا فیلم کوتاه باعث به اشتراک‌گذاری بیشتر می‌شود، به برندها کمک می‌کند تا مخاطبان هدف خود را بهبود ببخشند. مخاطبان آنها محدود به دنبال‌کنندگان واقعی آنها نیستند. آنها می‌توانند با دنبال کننده‌های دنبال کنندگان خود که محتوای آنها را به اشتراک می‌گذارند، ارتباط برقرار کنند. در نتیجه، آنها در بسیاری از پست‌های حمایت شده شرکت می‌کنند و به آنها اجازه داده می‌شود تا برای آنچه که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند، هزینه پرداخت شود.

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند ؟

اینفلوئنسر کسی است که قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید دیگران را به دلیل اقتدار، دانش، موقعیت یا رابطه با مخاطبانش دارد.

اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی افرادی هستند که به دلیل دانش و تخصص خود در مورد یک موضوع خاص، شهرت پیدا کرده‌اند. آنها به طور مرتب در مورد آن موضوع در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی موردنظر خود پست می‌گذارند و دنبال‌کنندگان(فالورها) زیادی را که معمولا افراد مشتاق و پیگیری نسبت به دیدگاه‌های آنها هستند، ایجاد می‌کنند.

هدف هر کسب‌وکار جذب متخصصان برای تبلیغ محصولاتشان است. برندهای تجاری و کسب‌وکارها، ایتفلوئنسرها را در شبکه‌های اجتماعی دوست دارند زیرا آنها می‌توانند روند ایجاد کنند و فالوران خود را به خرید محصولاتی که تبلیغ می‌کنند، تشویق کنند. ایتفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی محصولات و خدمات یک برند را تبلیغ می‌کند. مطالعات نشان داده‌است که اینستاگرام موثرترین بستر برای دستیابی به اینفلوئنسرها می‌باشد.
توجه به این نکته مهم است که این افراد صرفاً ابزار بازاریابی نیستند؛ بلکه دارای روابط اجتماعی هستند و برندها می‌توانند برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود، با آنها همکاری کنند.

بازاریابی با اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی:

تعریف تأثیرگذار شبکه های اجتماعی فراتر از تعداد فالوئرهایی است که می‌تواند آنها را به شبکه یا وبسایت رسانه‌های اجتماعی شما جذب کند. اگر صاحب برند هستید، برای برند شما واقعاً مهم است که اینفلوئنسر موردنظر شما توانایی در ایجاد تعامل با مخاطبان اصلی شما و تقویت آن را داشته باشد.

اما یک کلید برای درک کامل بازاریابی با اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی، توجه به این نکته است که بیشتر مشارکت‌های تأثیرگذار حول یک اینفلوئنسر نیست که پیام های تجاری را می خواند.

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند

یکی از اصلی‌ترین عوامل مهم برای اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی، اصالت است و طرفداران یک اینفلوئنسر به تمام اصالت محتوای آنها اعتماد می‌کنند. موفقیت آمیزترین کمپین‌های اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی اغلب اصالت را به نمایش می‌گذارند. آنها با پیروی از برندها منتهی با روش و صدای دقیق و تنظیم شده خود، از اعتمادی که پیروانشان به آنها دارند، استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از عناصر اصلی تاثیرگذاری اینفلوئنسرها، ارزش ارتباط مستقیم و صدا می‌باشد. اگرچه که این مورد نیز مربوط به اصالت است اما روش تحویل اطلاعات و پیام‌رسانی از طریق یک کمپین بسیار مهم می‌باشد. پیام‌رسانی مستقیماً از طرف اینفلوئنسرها به مخاطبان می‌رسد و از صدایی ناشی می‌شود که این مخاطبان از قبل آن را می‌شناسند و به آن اعتماد دارند و مایلند به آن توجه کنند.

یافتن صدایی که مصرف‌کنندگان به آن پاسخ دهند، عامل مهمی در تعیین موفقیت تلاش‌های بازاریابی برای برند شماست و استفاده از اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند روشی کاملاً موثر باشد.

نتیجه‌گیری:

خب متوجه شدیم اینفلوئنسر یعنی چه و اینفلوئنسرها چه کسانی هستند ، با کمرنگ شدن روش‌های تبلیغات سنتی، برندها در می‌یابند که ایجاد کمپین‌هایی با اینفلوئنسرها که اصالت را برجسته می‌کنند، یک نتیجه بزرگ است. در پست‌های آینده درباره‌ی انواع فعالیت اینفلوئنسرها صحبت می‌کنیم که انواع زیادی دارند.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader