پیشنهاد نویسندهکسب‌وکار

انواع اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی از مگا اینفلوئنسر تا نانو اینفلوئنسر

دسته‌بندی اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین فرم‌های بازاریابی دیجیتال می‌باشد. 91٪ از بازاریابان معتقدند که اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی موثر است. یکی از بزرگترین چالش‌هایی که برندها و کسب‌وکارها در اینفلوئنسر مارکتینگ با آن مواجه می‌شوند این است که چگونه اینفلوئنسرهای مناسب را برای فعالیت‌ها و اهداف بازاریابی خود انتخاب کنند. از آنجا که انواع مختلفی اینفلوئنسر وجود دارد، تشخیص اینکه به کدام یک از اینفلوئنسرها برای بهبود بازاریابی خود نیاز دارید، تا حدودی سخت است. در این پست قصد داریم که انواع اینفلوئنسرها را به شما معرفی کنیم تا تشخیص دهید برای نیاز خود سمت کدام اینفلوئنسرها بروید. برای اینکه بدانید کدام یک از اینفلوئنسرها برای بازاریابی شما بهترین هستند، تا انتهای پست همراه ما باشید.

انواع اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی:

 

  1. (Mega or celebrity influencers (1M+ followers
  2. (Macro influencers (100K–1M followers
  3. (Micro influencers (10K–100K followers
  4. (Nano influencers (1K–10K followers

انواع اینفلوئنسرها

1. مگا اینفلوئنسرها

مگا  اینفلوئنسرها یا افراد مشهور بیش از 1 میلیون دنبال‌کننده(فالور) دارند. از آنجا که آنها خودشان به طور معمول افراد مشهوری هستند، برای تأمین هزینه‌های آنها باید بودجه بازاریابی سالمی داشته باشید. درک این نکته مهم است که مخاطبانی که توسط مگا اینفلوئنسرها جذب می‌شوند، بسیار گسترده خواهند بود.

اگر در حال کار بر روی یک کمپین برای معرفی برند خود هستید و بودجه بالایی دارید، اینفلوئنسرهای مگا می‌توانند محصولات شما را تا آنجا که ممکن است در معرض دید بیشتری قرار دهند. مگا اینفلوئنسرها معمولاً مشهور یا بسیار شناخته شده هستند، بنابراین یافتن آنها کار سختی نیست. مگا اینفلوئنسرهای ایرانی افرادی مانند پریناز ایزدیار، نوید محمد زاده، عرفان علیرضایی، صدف بیوتی و … می‌باشند.

2. ماکرو اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهای ماکرو بین 100هزار تا 1 میلیون نفر فالور دارند. این اینفلوئنسرها به طور معمول افرادی هستند که در فضای اینترنت به شهرت رسیده‌اند. اینفلوئنسرهای ماکرو نه تنها مخاطبان زیادی دارند بلکه احتمالاً آنها طی ماه‌ها یا سال‌ها با پرورش روابط و در عین حال افزایش فالور، مخاطبان زیاذی را ایجاد کرده‌اند.

اینفلوئنسرهای ماکرو برای آگاهی دادن از برند، محصولات و خدمات شما عالی هستند. شما می‌توانید از این رابطه برای افزایش نرخ تعامل و دامنه تجاری خود استفاده کنید. از آنجا که اینفلوئنسرهای ماکرو دنبال کنندگان سالمی دارند، می‌توانند به شما کمک کنند تا مخاطبان بیشتری داشته باشید و شهرت برند خود را افزایش دهید.

ماکرو اینفلوئنسرها می‌توانند افرادی مانند نویسنده‌ها که خالق محتوا هستند مثل وبلاگ نویسان یا پادکسترها یا اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، YouTube ،Facebook یا TikTok باشند. ماکرو اینفلوئنسرهای ایرانی اشخاصی مانند Nabuti، سپیده بزمی‌پور، محمدحسین میثاقی، شبنم شاهرخی و …

3. میکرو اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهای میکرو بین 10هزار تا 100هزار نفر دنبال کننده دارند. در این سطح، اینفلوئنسرها تمایل دارند که در یک طیف خاص تخصص داشته باشند. آنها معمولا از میزان تعامل بالا و مخاطبان هدفمندی برخوردار هستند. این امر باعث می‌شود که برندهای تجاری اسپانسرهای ویژه‌ای را با استفاده از آنها ایجاد کنند.

هنگامی که آماده شروع تولیدهای متمرکزتر هستید، میکرو اینفلوئنسرها می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. در حالی که آنها تمایل دارند همان رابطه نزدیک را با مخاطبان خود داشته باشند. میکرو اینفلوئنسرها از تخصص بیشتری برخوردارند، بنابراین مخاطبان آنها برای شنیدن صحبت‌ها و پیام‌های بازاریابی آنها، حاضر می‌شوند.

شما میتوانید میکرو اینفلوئنسرها را که طرفدار برند شما هستند، از طریق هشتگ تخصص و برند خود پیدا کنید. میکرو اینفلوئنسرهای ایرانی افرادی مانند محسن طاووسی در سئو سایت، علی‌سینا اکبری در آشپزی و غذا و …

4. نانو اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهای نانو بین هزار تا 10هزار نفر در رسانه‌های اجتماعی از فالور برخوردار هستند. آنها به طور معمول دارای پیگیری بسیار جذاب رسانه‌های اجتماعی و میزان تعامل بسیار خوبی هستند. نانو اینفلوئنسرها به طور معمول طرفداران برندها و محصولاتی هستند که آنها را دوست دارند و مخاطبان آنها از توصیه‌ها و نظرات معتبر آنها استقبال و قدردانی می‌کنند. آنها رابطه بسیار نزدیکی با مخاطبان خود دارند و زمانی را برای تعامل با پیروان خود اختصاص می‌دهند.

اگر یک کسب‌وکار کوچک تا متوسط ​​با بودجه محدود برای بازاریابی دارید، نانو اینفلوئنسرها گزینه‌ی مقرون به‌صرفه برای شروع بازاریابی موثر شما هستند. اگر می‌خواهید یک راه‌اندازی محصول را آزمایش کنید یا محصولات و خدمات خود را در اجتماع جدیدی آزمایش کنید، نانو اینفلوئنسرها گزینه خوبی هستند و اینستاگرام نیز مکانی عالی برای یافتن تأثیرگذارهای نانو است.

انواع اینفلوئنسرها

نتیجه‌گیری:

همانطور که مشاهده کردید، دسته‌بندی اینفلوئنسرها متفاوت است و می‌توانید برای ارتقا نام تجاری، محصولات و خدمات خود استفاده کنید. مطمئنا اینفلوئنسر مناسبی را با توجه به جایگاه، شخصیت برند و بودجه خود خواهید یافت. در پست‌های آبنده درباره انواع اینفلوئنسرها بر اساس محتوا صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader