برنامه‌نویسیکسب‌وکار

ارز رمزنگاری شده چیست ؟ چرا رمزارزها محبوب هستند؟

Cryptocurrency یا همان رمز ارز چیست؟

علاقه زیاد مردم به ارزهای کنترل نشده، معامله در جهت سودآوری می‌باشد و به همین دلیل است که دلالان در بعضی مواقع قیمت‌ها را به سمت آسمان می‌کشانند؛ اما ارزهای رمزپایه به شما امکان می‌دهند کالا و خدمات بخرید، یا آن‌ها را معامله کنید. در این پست در مورد اینکه ارز رمزنگاری شده چیست ، توضیح خواهیم داد.

ارز رمزنگاری شده چیست ؟

ارز رمزنگاری شده یا رمزارز، ارز دیجیتالی است که می‌تواند برای خرید کالاها و خدمات مورد استفاده قرار گیرد، اما از یک دفتر آنلاین با رمزنگاری قوی برای امنیت معاملات آنلاین استفاده می‌کند.
رمزارز نوعی پرداخت است که می‌تواند به صورت آنلاین با کالاها و خدمات مبادله شود. ارزهای رمزپایه با استفاده از فناوری به نام بلاکچین کار می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها ارزهای خاص خود را صادر کرده‌اند که اغلب به آنها توکن می‌گویند و این معاملات را می‌توان به طور خاص برای کالا یا خدماتی که شرکت ارائه می‌دهد، انجام داد. همانطور که رمزهای بازی یا تراشه های کازینو را بازی می‌کنید، برای دسترسی به کالا یا خدمات، باید ارز واقعی را با ارز رمزنگاری شده مبادله کنید.

ارز رمزنگاری شده چیست

اولین رمزارز:

اولین ارز رمزنگاری شده مبتنی بر بلاکچین، بیت‌کوین بود که هنوز هم محبوب‌ترین و با ارزش ترین ارز باقی مانده است. بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده بود که برای اولین بار در سال 2008 توسط یک فرد یا گروه معروف با نام مستعار “Satoshi Nakamoto” راه اندازی شد.

امروزه هزاران ارز رمزپایه با عملکردها و مشخصات مختلف وجود دارد. طبق سایت CoinMarketCap، بیش از 6،700 ارز رمزپایه مختلف به صورت عمومی خرید و فروش می‌شود و ارزهای رمزپایه همچنان در حال تکثیر هستند. 5 ارزرمزی که در حال حاضر ارزش قیمت بالایی دارند عبارتند از:

  1. Bitcoin
  2. Ethereum
  3. Litecoin
  4. Bitcoin Cash
  5. Aave

چرا رمزارزها محبوب هستند؟

رمزارزها انتقال وجه مستقیم بین دو طرف را بدون نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد مانند بانک یا شرکت کارت اعتباری انجام می‌دهند. این انتقال با استفاده از کلیدهای عمومی و کلیدهای خصوصی و اشکال مختلف سیستم‌های تشویقی، مانند اثبات کار یا اثبات سهام، تأمین می‌شود. در سیستم‌های رمزنگاری مدرن، “کیف پول” یا آدرس حساب کاربر، دارای یک کلید عمومی است، در حالی که کلید خصوصی فقط برای مالک شناخته شده می‌باشد و برای امضای معاملات استفاده می‌شود. انتقال وجه با حداقل هزینه انجام می‌شود. رمزارزها به کاربران اجازه می‌دهد که برای انتقال وجه، از هزینه‌های سنگین بانک‌ها و موسسات مالی استفاده نکنند. (تمامی این واژه‌ها و اصطلاحات در پست مخصوص دیگری برای مخاطبانی که هیچگونه اطلاعاتی در زمینه رمزارزها ندارند، توضیح داده خواهد شد.)

اما چند مورد از دلایلی که رمزارزها را طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، عبارت است از:

1. حامیان ارزهای رمزنگاری شده، رمزارزی مانند بیت‌کوین را به عنوان واحد پول آینده می‌دانند و احتمالاً قبل از ارزشمندتر شدنشان، آنها را خریده‌اند.

2. برخی از طرفداران این واقعیت را دوست دارند که ارز رمزنگاری شده، بانک‌های مرکزی را از مدیریت عرضه پول حذف می‌کند، زیرا با گذشت زمان این بانک‌ها تمایل به کاهش ارزش پول از طریق تورم دارند.

3. طرفداران دیگری به علت فناوری پشت ارزهای رمزنگاری شده یعنی بلاکچین، به رمزارزها علاقه دارند؛ چون این یک سیستم پردازش و ضبط غیرمتمرکز است و می‌تواند ایمن تر از سیستم‌های پرداخت سنتی باشد.

4. برخی از دلالان نیز ارزهای رمزپایه را دوست دارند زیرا ارزش آنها بالا می‌رود و علاقه ای به پذیرش طولانی مدت ارزها به عنوان راهی برای جابجایی پول ندارند.

ارز رمزنگاری شده چیست

آیا رمزارزها سرمایه خوبی هستند؟

رمزارزها ممکن است از ارزش بالاتری برخوردار شوند، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران آنها را صرفاً حدس و گمان می‌دانند. دلیلشان این است که ارزهای رمزپایه هیچگونه جریان نقدی ایجاد نمی‌کند، بنابراین برای سودآوری شما، کسی باید هزینه بیشتری نسبت به پول شما برای ارز بپردازد.
برای کسانی که ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را به عنوان ارز آینده می بینند، باید توجه داشت که یک ارز به ثبات نیاز دارد. برخی از افراد مشهور در جامعه سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران احتمالی توصیه کرده‌اند که از آنها دور شوند. نکته قابل توجه این است که آقای وارن بافت، سرمایه‌گذار افسانه‌ای، بیت کوین را با چک‌های کاغذی مقایسه کرده‌است: “این یک روش بسیار موثر برای انتقال پول است و شما می‌توانید آن را به صورت ناشناس انجام دهید. چک نیز راهی برای انتقال پول است. آیا چک ها کاملاً ارزش پول را دارند؟ آن هم فقط به این دلیل که آنها می‌توانند پول را انتقال دهند؟ ”

برای کسانی که ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را به عنوان واحد پول آینده می‌دانند، باید توجه داشت که یک رمزارز به ثبات نیاز دارد تا بازرگانان و مصرف‌کنندگان بتوانند تعیین کنند قیمت مناسب کالاها چقدر است. بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه در بیشتر تاریخ خود ثابت نبوده‌اند. به عنوان مثال، در حالی که بیت‌کوین در دسامبر 2017 نزدیک به 20 هزار دلار معامله میشد، ارزش آن یک سال بعد به حدود 3200 دلار کاهش یافت و در دسامبر سال 2020، دوباره در سطح رکورد معاملات انجام شد.این نوسان قیمت، معما ایجاد می‌کند.

موضوعاتی که ذکر شد بسیار قابل تامل هستند، مخصوصا برای افرادی که قصد دارند در این مسیر سرمایه‌گذاری کنند.

نتیجه‌گیری:

بطور کلی رمزارز وسیله‌ای برای مبادله است که دیجیتال، رمزگذاری شده و غیرمتمرکز است. هیچ مرجع مرکزی وجود ندارد که ارزش ارز رمزپایه(رمزارز) را مدیریت و حفظ کند. در عوض، این وظایف به طور گسترده‌ای از طریق اینترنت در بین کاربران ارز رمزنگاری شده توزیع می‌شود. در این پست به شما توضیحات کاملی درباره اینکه ارز رمزنگاری شده چیست ، دادیم و حتما در پست‌های آینده بیشتر به موضوع رمزارزها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader