آموزشیبرنامه‌نویسیکسب‌وکار

تعریف ارز دیجیتال چیست – مفهوم ارز دیجیتال به زبان ساده

معنی ارز دیجیتال

در دنیای مدرن امروز، روزانه خبرهای جدیدی از پیشرفت تکنولوژی به گوش می‌رسد. در بین خرید و فروش‌های آنلاین و کسب‌وکارها، نام ارزهای دیجیتالی رایج شده‌است و خیلی از مبادلات و پرداخت‌ها با این ارز‌ها صورت می‌گیرد. در این پست قصد داریم شما را با تعریف ارز دیجیتال آشنا کنیم و بگوییم معنی ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد.

معنی ارز دیجیتال:

ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت دیجیتال یا الکترونیکی در دسترس است و به صورت فیزیکی وجود ندارد. به ارز دیجیتال نام‌های دیگری نیز داده می‌شود که به آن پول دیجیتال، پول الکترونیکی، ارز الکترونیکی یا پول نقد اینترنتی گفته می‌شود.

ارزهای دیجیتال ارزهایی هستند که فقط با رایانه یا تلفن‌ همراه قابل دسترسی هستند، زیرا فقط به صورت الکترونیکی وجود دارند.

تعریف ارز دیجیتال چیست ؟

ارزهای دیجیتال نامحسوس هستند و تنها با استفاده از رایانه‌ها یا کیف پول‌های الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه‌های تعیین شده می‌توان از آن‌ها استفاده و معامله کرد. در مقابل ارزهای دیجیتالی، ارزهای فیزیکی هستند مانند اسکناس و سکه‌های ضرب‌شده که قابل لمس هستند و معاملات فقط توسط دارندگان آنها که مالکیت فیزیکی دارند، امکان‌پذیر است.

تعریف ارز دیجیتال چیست

برای درک بهتر ارز دیجیتال به زبان ساده ، برایتان مثالی می‌زنیم. اپلیکیشن اسنپ را در نظر بگیرید، شما داخل این اپلیکیشن می‌توانید کیف‌پول خود را شارژ کرده تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. به پولی که در کیف‌ پول شما قرار دارد، ارز دیجیتال گفته می‌شود. شما تنها از طریق وصل شدن به شبکه اینترنت می‌توانید از این پول استفاده کنید.

مانند هر ارز فیات استاندارد( منظور از ارز فیات ارزهایی مثل دلار، یورو، ریال و … می‌باشد) از ارزهای دیجیتال می‌توان برای خرید کالا و همچنین پرداخت هزینه خدمات استفاده کرد، اگرچه در برخی از انجمن‌های آنلاین مانند سایت های بازی، درگاه‌های قمار یا شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند استفاده محدود داشته باشد.

ارزهای دیجیتال دارای کلیه خصوصیات ذاتی مانند ارز فیزیکی هستند و این امکان را برای معاملات فوری فراهم می‌کنند که می‌توانند برای انجام پرداخت‌های خارج از مرزها هنگامی که به دستگاه‌ها و شبکه‌های پشتیبانی شده متصل هستند، به صورت یکپارچه انجام شوند.

به عنوان مثال، برای یک آمریکایی امکان پرداخت با ارز دیجیتال به یک شخص مقیم سنگاپور وجود دارد، مشروط بر اینکه هر دو به یک شبکه موردنیاز برای معامله ارز دیجیتال، متصل باشند.

کاربرد ارز دیجیتال بسیار زیاد است. از آنجا که پرداخت با ارزهای دیجیتال مستقیماً بین طرف‌های معامله‌گر و بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای انجام می‌شود، معاملات معمولاً فوری و با هزینه کم انجام می‌شوند. این قیمت در مقایسه با روش‌های پرداخت سنتی، بهتر است. معاملات الکترونیکی مبتنی بر ارز دیجیتال نیز موجب ثبت سوابق لازم و شفافیت در معاملات می‌شود.

نتیجه‌گیری:

ارز دیجیتال به عنوان یک اصطلاح گسترده می‌تواند شامل هر چیزی باشد که ارز را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهد. ارز دیجیتال در درجه اول آنچه را ما “الکترونیکی” پول می‌نامیم، می‌باشد. جالب است بدانید ارز دیجیتال در حالی که ارزش ذاتی ندارد، پول قانونی محسوب می‌شود.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader