برنامه‌نویسیخدمات ماهاست و سرور

چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم ؟ 5 ابزار تست سرعت سایت سال 2021

افزایش سرعت بالا آمدن سایت

سرعت سایت نقش مهمی در جذب مخاطب دارد. از آنجایی که امروزه با کاربران کم‌حوصله‌ای در ارتباط هستیم؛ باید بدانیم که اگر سایت دیر لود شود، سایت را ترک می‌کنند. اینکه بدانیم چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم و افزایش سرعت بالاآمدن سایت چه مزایایی دارد؛ به پیشرفت وب سایت ما کمک بزرگی می‌کند. خب در این مقاله به این موضوع مهم می‌پردازیم و سعی داریم اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

سرعت سایت چیست؟

سرعت سایت در واقع به معنی این است که چه مدت طول می‌کشد تا سایت شما بارگذاری شود. سرعت سایت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل مهم در سئو که گوگل هم آن را تایید کرده‌است، سرعت سایت می‌باشد که نقش مهمی در جذب کاربران و رتبه وب‌سایت شما دارد. طبق آمار کاربران سایت‌هایی را که لود آن‌ها بیشتر از یک الی سه ثانیه طول بکشد، ترک می‌کنند!

همین جمله به تنهایی اهمیت زیاد سرعت را بیان می‌کند. هر چقدر سرعت سایت شما کند باشد و دیر لود شود، کاربران بیشتری را از دست خواهید داد. تجربه کاربری برای گوگل بسیار مهم است. هرچه کاربران زمان بیشتری در سایت شما سپری کنند؛ گوگل رتبه بهتری برای شما در نظر می‌گیرد. حالا فرض کنید که سرعت سایت شما انقدر کند باشد که کاربران به سرعت آن را ترک کنند! این امتیاز منفی به شدت به ضرر شما خواهد بود. باید سعی کنید سرعت لود سایت را بالا ببرید. در ادامه ابزارهایی را معرفی می‌کنیم تا بدانیم چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم.

چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم

چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم ؟

عوامل زیادی است که باید برای افزایش سرعت سایت به آن توجه کنید.

  1. در انتخاب هاست و سرور دقت کنید. نوع هاست و انتخاب سرور مناسب از اهمیت زیادی در سرعت سایت برخوردار است. هزینه را فدای کیفیت نکنید. خیلی از افراد به دلیل کمتر هزینه کردن در هاست و سرور، سرعت سایت خود را پایین می‌آورند.
  2. انتخاب تم و قالب ماسب؛ سیستم مدیریت محتوای مناسب تا حد زیادی در سرعت سایت شما تاثیر دارد. گاهی کدنویسی ضعیف قالب‌ها باعث کند بودن وب سایت شما می‌شود.
  3. بهینه‌سازی تصاویر و کم شدن حجم فایل‌ها باعث کاهش حجم صفحات شده و در بارگذاری سریع سایت موثر است.
  4. فعالسازی قابلیت کش مرورگر باعث افزایش سرعت بالا آمدن سایت شما می‌شود. به این صورت که فقط برای بار اول فایل‌های رسانه‌‌ای و فایل‌های قالب و کدنویسی، نیاز به لود شدن دارند. با عملیات caching برای بارهای بعدی نیاز به بارگذاری مجدد آن‌ها نیست و از همین رو سرعت سایت برای کاربر افزایش پیدا می‌کند.
  5. فشرده‌سازی فایل‌های کدنویسی شده؛ وب‌سایت‌ها دارای فایل‌های زیادی هستند. شما با فشرده‌سازی این فایل‌ها می‌توانید حجم آن‌ها را تا 70% کاهش دهید که در افزایش سرعت سایت نقش مهمی دارد.
  6. اگر از سیستم مدیریت محتوا که به آن CMS گفته می‌شود، استفاده می‌کنید؛ باید بدانید که نصب بیش از اندازه پلاگین‍ها باعث کاهش سرعت سایت می‌شود. افزونه‌های غیرضروری را حذف کنید.
  7. ریدایرکت‌های سایت را کاهش دهید. برای انتقال کاربر به لینک‌های دیگر هیچ اشکالی وجو ندارد. اما زیاده روی در ریدایرکت کردن باعث کندی سایت شما می‌شود.
  8. از حالت Lazy Load یا همان لود تنبل استفاده کنید؛ در این حالت محتوای صفحات کاملا بارگذاری نمی‌شود. در این حالت محتوا زمانی لود میشود که کاربر آن را درخواست کند و با اسکرول کردن محتوای آن بخش لود می‌شود. به عبارتی دیگر محتوا تا جایی نمایش داده می‌شود که در دید مرورگر کاربر باشد. این موضوع نقش مهمی در سرعت سایت دارد.
  9. اگر کاربرانی از مکان‌های مختلف جغرافیایی دارید، از CDN استفاده کنید. CDN شبکه‌ای مرتبط از چندین سرور است که کاربران را به نزدیک‌ترین سرور وصل می‌کند. در این حالت در سریع‌ترین زمان ممکن و از نزدیکترین سرور به کاربر، اطلاعات برای او ارسال می‌شود.
  10. اگر در سایت خود از ویدیو و پادکست با حجم‌های بالا استفاده می‌کنید، از هاست خود استفاده نکنید. در این موقعیت از سرویس دهنده‌های ویدیویی استفاده کنید.

 

چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم

5 ابزار برتر تست سرعت وبسایت سال 2021:

 

1. GTmetrix

از جمله برترین ابزارهای تست سرعت وب سایت، بدون شک GTmetrix است. این ابزار بسیار ساده و در عین حال فوق‌العاده می‌باشد. شما فقط URL وبسایت را وارد می‌کنید و دکمه آنالیز را می‌زنید.

2. WebPageTest

WebPageTest یکی از قابل اعتمادترین و مطمئن‌ترین ابزارهای تست سرعت وب سایت می‌باشد که امروزه در دسترس کاربران قرار دارد.

ممکن است وب سایت شما در Google Chrome کند باشد اما در Firefox سریع لود شود، در این صورت WebPageTest به شما اطلاع می‌دهد.

3. Google PageSpeed ​​Insights

استفاده از این ابزار نیز آسان است. فقط آدرس وبسایت خود را تایپ می‌کنید و پس از چند ثانیه نتایج حاصل از نسخه موبایل و دسکتاپ وبسایت خود را مشاهده خواهید کرد.

4. Pingdom

Pingdom ترکیبی ساده از گزینه‌ها را در اختیار کاربران قرار می دهد. Pingdom به کاربران اجازه می‌دهد تا سرعت صفحه وب خود را در هر یک از چهار مکان مختلف آزمایش کنند.

5. UpTrends

اگر ابزاری برای تست سرعت می‌خواهید که هنگام گرفتن عکس از صفحه و ارسال آن برای مشتری بسیار زیبا به نظر برسد، قطعاً Uptrends گزینه مناسبی می‌باشد.

ابزارهای موجود در این لیست می‌توانند به شما کمک کنند تا موفقیت خود را پیگیری کرده و ارزش خود را ثابت کنید.

چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم
نتیجه‌گیری:

خب در این مقاله سعی کردیم راهکارهای مهم برای افزایش سرعت سایت را به شما معرفی کنیم. با این راهکارها می‌توانید سرعت لود سایت را بالا ببرید و کاربران را راضی نگه‌دارید. به یاد داشته باشید که سرعت سایت از عوامل مهم در سئو می‌باشد و تاثیر سرعت سایت در سئو برای گوگل به شدت حائز اهمیت است. با رعایت این قوانین، می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش داده و در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader