آموزشیکسب‌وکار

اهداف بازاریابی محتوایی کدام است؟ Content Marketing چیست؟

تعریف بازاریابی محتوا

بازاریابی یا مارکتینگ دنیای بزرگی دارد و بازاریابی محتوایی یکی از مهم‌ترین انواع بازاریابی می‌باشد که بسیاری از کسب‌وکارها به آن روی آورده‌اند. از این رو تصمیم گرفیتیم در این پست تعریف بازاریابی محتوا و اهداف بازاریابی محتوایی را با هم بررسی کنیم. با ما در این پست همراه باشید تا معنی بازاریابی محتوا را درک کنید.

تعریف بازاریابی محتوا:

بازاریابی محتوا فرآیند برنامه‌ریزی، ایجاد، توزیع، به اشتراک‌گذاری و انتشار مطالب برای دستیابی به مخاطبان هدف می‌باشد. بازاریابی محتوا می‌تواند عواملی مانند آگاهی از برند، فروش، دسترسی، تعاملات و وفاداری را افزایش دهد. محتوای مفید باید هسته اصلی بازاریابی شما باشد.

چهار شکل محتوا وجود دارد:

  • متن نوشته‌شده
  • سمعی
  • ویدئو
  • تصاویر

مهمترین چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که مفید بودن کار شما اهمیت دارد. اگر مخاطبان شما هیچ ارزشی از آن دریافت نکنند، ایجاد آن محتوا هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. به یاد داشته باشید که هدف شما این است که به آنها کمک کنید، کیفیت زندگی آنها را بهبود ببخشید و خود را به عنوان یک رهبر فکری معرفی کنید؛ کسی باشید که آنها بتوانند به شما اعتماد کنند تا آنها را با چالش‌های حوزه تخصص خودتان آشنا کنید و راه‌حل و راهنمایی‌های لازم را به آنها نشان دهید.

اهداف بازاریابی محتوایی

اهداف بازاریابی محتوایی :

اهداف بازاریابی محتوا برای کسب‌وکارها بسیار متفاوت است. با این حال در ادامه پنج مورد از اهداف مهم بازاریابی محتوا را باهم که هر کسب‌وکاری می‌تواند به روی این اهداف تمرکز کند:

1. آگاهی از برند
آگاهی از برند یکی از متداول‌ترین اهداف یک استراتژی بازاریابی محتوا می‌باشد. محتوای با کیفیت و هدفمند می‌تواند تخصص شرکت شما را به نمایش بگذارد و خوانندگان را به سمت سوال پرسیدن از شما بکشاند.

ایجاد مداوم محتوای با کیفیت بالا که با موردنیاز مخاطبان باشد، شما و برندتان را به عنوان یک متخصص موضوعی مفید و آگاه قرار می‌دهد. در نتیجه باعث افزایش احتمال مراجعه‌ی آنها به شما در صورت نیاز به آنچه شرکت شما ارائه می‌دهد، می‌شود.

2. وفاداری به برند
وقتی خوانندگان متوجه می‌شوند که به طور مداوم محتوای یک برند را می‌خوانند، شروع به دیدن آن برند در جلوه‌ای جدید می‌کنند، نه تنها از نظر اعتبار بلکه از نظر علاقه و دوست داشتن.

ابزار رسانه‌های اجتماعی Buffer مثال خوبی در این مورد است. بافر در یک وبلاگ صنعت سرمایه‌گذاری کرد که دارای پست‌های هوشمندانه‌ای مانند “تاریخچه لیست کارها” و “اشتباهات رایج مغز ما و نحوه رفع آنها” می‌باشد. بافر با محتوای سرگرم‌کننده و آموزنده که در واقع ارزش خارج از ارائه محصول خود را فراهم می‌کند، علاوه بر یک مشتری وفادار، افراد زیادی را نیز توسعه داده‌است.

3. آموزش مشتری
مشتری آموزش دیده یک مشتری خوشحال را ایجاد می‌کند. آموزش مشتریان بالقوه یکی از کارآمدترین روش‌ها برای راه‌اندازی بازاریابی محتوا می‌باشد.

کار خود را با نوشتن سوالاتی که تیم فروش از مشتریان می شنوند، شروع کنید. این سوالات ایده‌هایی را برای مقالاتی که برای مخاطبان شما ارزشمند هستند، ایجاد می‌کند. آنها ممکن است از همین طریق به مشتری تبدیل شوند.

4. تعامل با مشتری
انتشار مقاله و سپس پاسخ به نظرات یا سوالات مشتریان فعلی یا بالقوه، فرصتی برای برقراری ارتباط است. این نوع تعامل شرکت شما را انسانی می‌کند و به تخصص و شخصیت شما اعتبار می‌بخشد. مشتریان می‌خواهند از مردم خرید کنند نه از یک برند.

5. استخدام استعدادها
از محتوا برای نمایش چشم‌انداز و فرهنگ شرکت خود استفاده کنید. قطعا شما کارمندانی می‌خواهید که از محتوای متفکرانه و صادقانه قدردانی کنند. تصمیم بگیرید که ارزش‌های اصلی شرکت شما چیست و سپس محتوایی که این مقادیر را برجسته می‌کند و همچنین نحوه کار در شرکت خود را نمایش دهید.

اهداف بازاریابی محتوایی

نتیجه‌گیری:

مخاطبان هدف خود را با بازاریابی محتوا درگیر کنید. اگر محتوای خود را با اهداف صحیح هماهنگ کنید، می‌تواند روح بازاریابی شما را تحت تاثیر مثبت قرار دهد. با بازاریابی محتوایی موثر، می‌توانید به مخاطب موردنظر خود برسید. روش‌های مختلفی برای بازاریابی با محتوا برای افزایش درآمد، رشد آگاهی، شناخت از نام برند شما، ایجاد روابط با مشتریان و چشم‌اندازهای شما وجود دارد که در پست‌های آینده به آنها خواهیم پرداخت.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader