آموزشیهاست و سرور

چرا به سرور اختصاصی نیاز دارید ؟ کاربرد سرور اختصاصی

سرور اختصاصی چیست؟

احتمالاً در هنگام راه‌اندازی وبسایت خود مانند بسیاری دیگر از دارندگان وبسایت، هاست اشتراکی را انتخاب کرده‌اید. به هر حال ارزان‌ترین گزینه می‌باشد و همیشه بودجه مهم است؛ اما با رشد وبسایت، باید بدانید که چه زمانی میزبانی آن را ارتقا دهید. گزینه های زیادی وجود دارد و سرور اختصاصی قطعا یکی از گزینه‌ها می‌باشد. امروز به شما خواهیم گفت که چرا به سرور اختصاصی نیاز دارید و کاربرد آن چیست.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی اساساً رایانه‌ای مانند دستگاه‌های دسکتاپ است که در خانه یا محل کار خود استفاده می‌کنید. هر سرور شامل پردازنده‌ها، حافظه، سخت‌افزار شبکه و گذرگاه‌ها برای اتصال اجزا به یکدیگر می‌باشد؛ با این تفاوت که سرورهای اختصاصی مانند رایانه‌های معمولی به نظر نمی‌رسند و اجزا کاملاً یکسانی ندارند. سرورهای اختصاصی حاوی سخت‌افزار درجه سازمانی هستند که قابل اطمینان‌ و قدرتمند می‌باشند و کمتر در معرض خرابی قرار می‌گیرند.

بیشتر گزینه‌های میزبانی زیرساخت یک سرور را بین دو یا چندکاربر تقسیم می‌کنند به عنوان مثال سرور ابری، منابع یک سرور فیزیکی را بین چندین ماشین مجازی تقسیم می‌کند و منابع و عملکرد کامل یک سرور اختصاصی را ارائه نمی‌دهد.

با میزبانی اختصاصی سرور، هر آنچه سرور ارائه می‌دهد در اختیار شماست و به همین دلیل سرورهای اختصاصی قوی‌ترین گزینه میزبانی زیرساخت‌ها هستند. هیچ گزینه‌ی دیگری نمی‌تواند قدرت و انعطاف‌پذیری بیشتری به شما بدهد.

چرا به سرور اختصاصی نیاز دارید

چرا به سرور اختصاصی نیاز دارید ؟

بیشتر وبسایت‌ها با یک هاست اشتراکی شروع به کار می‌کنند اما خیلی زود سایت شما رشد کرده و از حد مجاز هاست اشتراکی فراتر می رود. گزینه‌های شما در این حالت می‌تواند شامل ارتقا به یک سرور خصوصی مجازی (VPS) یا یک سرور اختصاصی باشد. این شما هستید که می‌توانید گزینه های مختلف را بسنجید.

همانطور که در پست‌های قبل گفتیم؛ هاست اشتراکی، سایت شما را در یک سرور با صدها نفر دیگر ذخیره می‌کند. این گزینه برای وبلاگ‌های شخصی یا مشاغل بسیار کوچک، کافی است. با این حال، بهترین گزینه برای عملکرد نیست و همچنین انعطاف پذیری را از دست می‌دهید زیرا خودتان نمی‌توانید پیکربندی کنید. (چون مجبورید با دیگران به اشتراک بگذارید).

از طرف دیگر، یک VPS در حالی که هنوز یک سرور را به اشتراک می‌گذارد، فضای جداگانه‌ای از سایت‌های دیگر را به سایت شما می‌دهد. از آنجا که سایر کاربران به سایت شما دسترسی ندارند، عملکرد آن سازگارتر خواهد بود و در مورد نحوه پیکربندی سرور نیز کمی انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا می‌کنید. این گزینه می‌تواند نسبت به سرور اختصاصی هزینه کمتری داشته باشد.

اما دلایل اصلی برای انتخاب سرور اختصاصی چیست؟

  1. وب سایت شما در حال رشد است و باید بتواند افزایش بازدید را کنترل کند.
    اگر پیش‌بینی می‌کنید که وبسایت شما به سرعت رشد کند، بنابراین بهتر است یک سرور اختصاصی را انتخاب کنید.
  2.  امنیت وبسایت برای شما کهم و نگران کننده می‌باشد.
    امنیت برای هر وبسایتی مهم است به‌ویژه برای کسانی که اطلاعات حساس را مدیریت می‌کنند که می‌تواند شامل ایمیل‌های محرمانه، شماره کارت اعتباری یا اطلاعات حساس مشتری باشد. همچنین محافظت از وبسایت در برابر ویروس‌ها، هک و سایر خطرات بسیار مهم می‌باشد.
  3. می‌خواهید زمان بارگذاری صفحه شما بهینه باشد.
    زمان بارگذاری صفحه شما می‌تواند در همه جنبه‌های وبسایت شما تأثیر به‌سزایی داشته باشد. صفحات کند می‌توانند منجر به معیارهای تعامل کم و نرخ پرش بالا شوند.
  4.  داشتن کنترل بر سرور خود، برای شما مهم می‌باشد.
    سرور اختصاصی مسئولیت کاملی را در مورد نحوه استفاده از سرور به شما می‌دهد. شما حتی در انتخاب نرم‌افزار سرور موردنظر خود آزاد هستید. به علاوه، می‌توانید مشخصات سخت‌افزاری را تنظیم کرده و سیستم عامل (OS) خود را نصب کنید.

چرا به سرور اختصاصی نیاز دارید

چه زمانی باید سرور اختصاصی را انتخاب کنید؟

اکنون برخی از دلایل اصلی استفاده از سرور اختصاصی را مرور کردیم، حتما متوجه شده‌اید که به هر حال یک VPS بسیاری از ویژگی‌های مشابه با سرور اختصاصی را داراست حتی با قیمت ارزان‌تر؛ پس بیایید مختصراً در مورد اینکه چطور بفهمیم سرور اختصاصی برای شما مناسب است یا خیر، صحبت کنیم.

ابتدا بررسی کنید که آیا سایت شما بازدید بیشتری دارد یا خیر. اگر اعداد بسیار بیشتر از گذشته باشد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به فکر ارتقا به VPS، سرور ابری یا سرور اختصاصی باشید.

هر سه، پتانسیل پهنای باند و زمان بارگیری سریع صفحه را ارائه می‌دهند. با این وجود، سرور اختصاصی در مورد امنیت از VPS برتری دارد، فقط به این دلیل که شما بر نحوه کار و عملکرد سرور کنترل کامل دارید.

نتیجه‌گیری:

اگر بودجه دارید پس هیچوقت یک سرور اختصاصی انتخاب اشتباهی نیست. در نهایت، تصمیم اصلی باید با توجه به نیازهای خاص وبسایت شما باشد. سرور اختصاصی نه تنها می‌تواند عملکرد سایت شما را بهبود ببخشد، بلکه باعث افزایش زمان بارگذاری صفحه و بهینه‌سازی و امنیت می‌شود. برای راه‌اندازی وبسایت و میزبانی می‌توانید از شرکت‌های هاستینگ خرید کنید و برای انتخاب مشاوره بگیرید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader