آموزشیخدمات ماهاست و سرور

دلایل استفاده سرور مجازی – چه زمانی باید از VPS استفاده کنیم؟

چرا از سرور مجازی استفاده کنیم؟

بهترین راه برای ارزیابی اینکه چه زمانی اقدام به خرید سرور مجازی کنید این است که به بررسی وبسایت خود بپردازیذ. شما با دانستن تعاریف هاست و سرور، مزایا و معایب سرور مجازی تا حد زیادی می‌توانید در انتخاب سرور مجازی برای کسب‌وکار خود، به درستی عمل کنید. در این پست شما را با دلایل استفاده سرور مجازی آشنا میکنیم تا در بررسی سایت خود درنظر بگیرید و به موقع اقدام به خرید سرور کنید.

بعد از رشد وبسایت و افزایش ترافیک، مرحله بعدی سرور مجازی می‌باشد. هاست اشتراکی از محدودیت منابع برخوردار است. هسات اشتراکی مزایا و معایبی دارد که می‌توانید آن را در پست‌های قبل مطالعه کنید. زمانی که احساس کردید که دیگر هاست اشتراکی برای اجرای روان وبسایت شما کافی نیست، وقت آن است که ارزش آن را به یک سرور مجازی ارتقا دهید.

دلایل استفاده سرور مجازی :

 

1. شما نگران امنیت هستید

اگر به ویژگی‌های امنیتی پیشرفته، قابلیت نظارت پیشرفته، فضای پشتیبان‌گیری بیشتر، قابلیت اطمینان از بهبودی وبسایت یا برنامه‌ای برای گرفتن هر نوع پرداخت آنلاین، نیاز داشته باشید؛ گزینه مناسب VPS می‌باشد. با استفاده از VPS، منابع قابل اعتمادی دریافت می‌کنید و می‌توانید روی ویژگی‌های درجه یک امنیتی حساب کنید.

 

2. حجم ترافیک وبسایت شما افزایش یافته است

اگر به تازگی وبسایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید و بازدید زیادی ندارید، هاست اشتراکی راه‌حل ایده‌آل شماست. با این حال، اگر مخاطبان وبسایت شما به طور مداوم در حال رشد باشد، نیاز دارید که نسخه آن را ارتقا دهید. مشلما شما نمی‌خواهید که وبسایت کند اجرا شود و یا حتی اینکه سرور شما به دلیل عدم کنترل ترافیک، خراب شود. اگر پیش‌بینی می‌کنید که تعداد بازدیدکننده‌ها افزایش می‌یابد، حتما از سرور مجازی VPS استفاده کنید.

 

3. وبسایت شما به طور مداوم کند است

هاست اشتراکی برای وبسایت هایی که از مقدار زیادی RAM استفاده می‌کنند، مناسب نمی‌باشد. با رشد وبسایت و افزودن محتوای بیشتر، شاهد کاهش زمان بارگیری وبسایت خود خواهید بود. به محض این که این اتفاق در هاست اشتراکی بیفتد، به شما نشان می‌دهد که بیشتر از حد مجاز خود استفاده کرده‌اید. ارتقا به VPS شما را قادر می‌سازد که وبسایت خود را بدون نگرانی از کند بالا آمدن و بارگذاری، مقیاس بندی کنید.

 

4. شما یک فروشگاه آنلاین دارید

لحظه‌ای که قصد راه‌اندازی فروشگاه آنلاین را دارید، باید برنامه میزبانی خود را ارتقا دهید. چرا؟ چون با VPS یک سرور مجازی امن و اختصاصی دارید که احتمالاً در آن تست انطباق با PCI وجود دارد. این تست برای استاندارد امنیت داده در صنعت کارت‌های پرداخت می‌باشد.

اگر کارت‌های اعتباری خود را از طریق یک درگاه پرداخت در وبسایت قبول کنید، مسلما باید برای اطمینان از ایمنی اطلاعات مالی مشتریان، همه تلاش خود را انجام دهید. از آنجا که VPS از هاست اشتراکی امن‌تر است، برای وب‌سایت‌های فروشگاهی و تجارت الکترونیکی گزینه بهتر و مناسب‌تری می‌باشد.

دلایل استفاده سرور مجازی

 

5. شما نیاز به نصب نرم‌افزار سفارشی دارید

هاست اشتراکی برای دارندگان وبسایتی که سایت خود را با وردپرس یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوای رایج، ایجاد می‌کنند بسیار مناسب است. با این حال، اگر به جایی رسیدید که نیاز به نصب نرم‌افزار سفارشی یا پیکربندی سرور سفارشی دارید یا می‌خواهید در هر برنامه‌نویسی پیشرفته دیگری شرکت کنید؛ سرور مجازی به شما کنترل بیشتری می‌دهد.

به همین ترتیب، چندین برنامه استاندارد مالیات، صورتحساب، دفترداری و سایر برنامه‌های یکپارچه به دسترسی سرور شبانه‌روزی و همچنین اینترنت پرسرعت نیاز دارند. برای اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه‌ها، به یک VPS یا یک سرور اختصاصی نیاز دارید.

اگر روی یک سرور مشترک کار می‌کنید، فقط وقتی یاد بگیرید که اقدامات پیشرفته ممنوع هستند یا اینکه برنامه‌ها، پشتیبانی لازم برای عملکرد صحیح را ندارند، ناامید خواهید شد. به جای پرداختن به این مشکل بالقوه، هاست اشتراکی خود را به سرور مجازی ارتقا دهید و بلافاصله کنترل بیشتری بر اقدامات برنامه‌نویسی خود بدست آورید.

 

6. شما خطاهای سرور را اجرا می‌کنید

آیا اغلب با خطاهای “Service Unavailable”، خطاهای 50X یا “خطای سرور داخلی” روبرو می‌شوید؟ وقتی خطاهایی را مشاهده می‌کنید، احتمالاً مشتریان بالقوه شما نیز با آن خطاها مواجه می‌شوند. اگرچه می‌توانید مشکلات را عیب‌یابی کنید. اما اگر شغل شما جز مشاغل آنلاین است پس دیگر جایی برای خطاهای سرور وجود ندارد. با به‌روزرسانی به سرور مجازی VPS این مشکل را در ابتدا برطرف کنید.

7. بودجه دارید

اگرچه درست است که یک سرور اختصاصی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در این لیست را به راحتی برطرف کند، اما لازم به یادآوری است که سرور اختصاصی گزینه بسیار گرانی می‌باشد. اگر می‌خواهید پهنای باند خود را بهبود ببخشید، امنیت خود را افزایش دهید و RAM بیشتری دریافت کنید، مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه انتخاب سرور مجازی می‌باشد.

 

8. شما برای مشتری‌های خود وبسایت درست می‌کنید

آیا ساختن وبسایت برای مشتریان، بخشی از وظیفه شما در کسب‌وکار است؟ خب با داشتن VPS، می‌توانید تعداد نامحدودی از دامنه‌ها را میزبانی کنید در حالی که اطمینان حاصل کنید RAM کافی برای عملکرد صحیح هر سایت در اختیار دارید.

نتیجه‌گیری:

در خیلی از موارد دلایل استفاده سرور مجازی در هنگام شروع کار می‌تواند ایده خوبی باشد. به عنوان مثال، وبسایت‌های تجارت الکترونیکی که در آن شما نیاز به اطمینان از پرداخت امن با یک محیط سریع و پایدار را دارید، یک سرور مجازی برای شما سود زیادی خواهد داشت. اگر در زمان‌های خاص مثلا در صورت برنامه‌ریزی رویداد یا وبسایت فروش بلیط، سرورهای بازی و سایر سایت‌های دارای منابع سنگین که  انتظار افزایش ترافیک در سایت را دارید؛ با خرید سرور مجازی عملکرد بسیار بهتری در کار خواهید داشت. به طور کلی، اگر هر نوع داده‌ی حساس را ذخیره می‌کنید یا مجبور به پردازش آنلاین هستید، VPS می‌تواند به شما در کاهش خطر نقض امنیت و سرقت هویت، کمک کند.

 

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader