آموزشیخدمات ماهاست و سرور

مزایا و معایب سرور مجازی – سرور مجازی VPS چیست؟

VPS مخفف چیست؟

برای اینکه مخاطبان شما بتوانند آدرس وبسایت شما را در مرورگر خود جستجو کنند و از وبسایت شما بازدید کنند باید تمامی فایل‌های وبسایت در یک وب‌سرور بارگذاری شود که معمولاً از یک شرکت ارائه‌دهنده هاستینگ خریداری می‌شود. شرکت‌های هاستینگ، سرویس‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند شامل هاست اشتراکی، هاست وردپرس، سرورمجازی، سرور اختصاصی و هاست ابری. در این پست قصد داریم به تعریف سرورمجازی بپردازیم و بگوییم VPS مخفف چیست و مزایا و معایب سرور مجازی را بررسی کنیم.

VPS مخفف چیست ؟

VPS مخفف Virtual Private Server است. میزبانی VPS یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی است که می‌توانید برای وبسایت خود انتخاب کنید. سرورمجازی از فناوری مجازی‌سازی برای فراهم آوردن منابع اختصاصی(خصوصی) در سرور با چند کاربر استفاده می‌کند.

این یک راه‌حل امن‌تر و پایدارتر از هاست اشتراکی است که در آن فضای سرور اختصاصی ندارید. اما هاست اشتراکی ارزان‌تر از اجاره کل سرور می‌باشد.

سرورمجازی VPS معمولاً توسط دارندگان وبسایتی انتخاب می‌شود که میزان بازدید آنها ​​بالاتر از سطح متوسط حد برنامه‌های هاست اشتراکی باشد اما هنوز به منابع سرور اختصاصی نیازی ندارند.

مزایا و معایب سرور مجازی

به زبان عامیانه، سرور یک کامپیوتر قدرتمند است که تمام داده‌ها و فایل‌های وبسایت شما را ذخیره می‌کند. وقتی کسی نام دامنه شما را در مرورگر وب خود تایپ می‌کند، درواقع یک درخواست برای سرور ارسال می‌کند. سرور در این مرحله اطلاعات وبسایت شما را که در آن ذخیره شده‌است، پردازش می‌کند و به شما وبسایت را نمایش می‌دهد. اگر نیاز به تعریف بیشتری از هاست و سرور و تفاوت بین آنها دارید، پست‌های قبلی را در دسته‌بندی هاست و سرور مطالعه کنید.

VPS از فناوری مجازی‌سازی برای تقسیم یک سرور قدرتمند، به چند سرور مجازی استفاده می‌کند. سرور یک قطعه سخت‌افزار فیزیکی است که به چندین سرورمجازی تقسیم می‌شود و هر کدام جداگانه کار می‌کنند.

کلمه private در وی پی اس دقیقاً همان چیزی است که بر آن دلالت دارد.؛ یعنی سرور مجازی شما کاملا به شما اختصاص داده شده است. بنابراین لازم نیست مانند هاست اشتراکی، RAM ،CPU یا هر داده‌ای را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

جوانب مثبت و منفی VPS
میزبانی VPS می تواند یک راه حل ایده آل برای شما باشد ، اگر این همان خدمتی باشد که واقعاً به آن نیاز دارید. در زیر می توانید جوانب مثبت و منفی اجرای سرور خصوصی مجازی را بخوانید.

مزایا و معایب سرور مجازی

در ابتدا به مزایای سرور مجازی می‌پردازیم:

  1. سریعتر و قابل اطمینان‌تر از یک هاست اشتراکی است.
  2. از سرور اختصاصی، ارزان‌تر است.
  3. مشکلات و افزایش ترافیک سایر کاربران سرور بر سایت شما تأثیر نمی‌گذارد.
  4. به سرور خود دسترسی (superuser root) می‌دهید.
  5. حریم خصوصی بهتری دارید، زیرا سایر کاربران سرور اجازه دسترسی به فایل‌ها و پایگاه داده‌های شما را ندارند.
  6. می‌توانید به راحتی منابع سرور خود را (RAM ،CPU، فضای دیسک، پهنای باند و …) ارتقا دهید.

معایب سرورمجازی:

  1. این گرانتر از میزبانی مشترک است.
  2. برای مدیریت سرور شما به دانش فنی بیشتری نیاز دارد.
  3. پیکربندی نامناسب سرورها ممکن است منجر به آسیب پذیری های امنیتی شود.

مزایا و معایب سرور مجازی

VPS چگونه کار می کند؟

سرورمجازی، تجربه یک سرور اختصاصی را شبیه‌سازی می‌کند؛ حتی اگر هنوز سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارید. ارائه دهنده میزبانی وب با استفاده از فناوری مجازی‌سازی یک لایه مجازی در بالای سیستم‌عامل (ویندوز و لینوکس) سرور نصب می‌کند. با تقسیم سرور به محفظه‌های جداگانه با دیوارهای مجازی، این لایه به هر کاربر اجازه می‌دهد تا سیستم‌عامل و نرم افزار خود را نصب کند. منظور از سرورمجازی ویندوز و سرورمجازی لینوکس این است که سیستم‌عامل مربوط به آن سرور مجازی ویندوز یا لینوکس است.

از آنجا که VPS یا سرور مجازی، فایل‌های شما را از سایر کاربران در سطح سیستم‌عامل جدا می‌کند؛ واقعاً احساس یک سرور خصوصی را می‌دهد. این بدان معنی است که وبسایت شما در یک کانتینر امن با منابع تضمین شده، زندگی می‌کند. در سرور مجازی مجبور نیستید که حافظه، فضای دیسک‌، هسته‌های پردازنده و … را با دیگران به اشتراک بگذارید.

نتیجه‌گیری:

میزبانی VPS به شما امکان می‌دهد که بدون نیاز به اجرای سرور خود، به منابع تضمین شده و کنترل کامل دسترسی داشته باشید. این یک راه‌حل عالی برای وبسایت‌هایی است که دارای بازدید متوسط ​​تا زیاد هستند و منابع سنگین دارند. اگر می‌خواهید یک محیط میزبانی قابل اعتماد و در مقیاس تجاری با قیمت مناسب داشته باشید، قطعاً ارزش دارد که میزبانی VPS را برای وبسایت خود در نظر بگیرید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader