آموزشیکسب‌وکار

چرا برندینگ در کسب‌وکار مهم است ؟ اهمیت برندینگ چیست؟

برندینگ چیست؟

برای اینکه کسب‌وکار خود را داشته باشید، برندینگ یکی از مهم‌ترین عوامل در بازاریابی است. امروز قصد داریم به این بپردازیم که چرا برندینگ در کسب‌وکار مهم است و باید چه عواملی را در نظر بگیریم تا یک برند خوب داشته باشیم. در ابتدا باید بدانیم که اصلا برندینگ چیست و هدف از برندسازی در کسب‌وکار چه چیزی می‌باشد.

امیدوارم از آن دسته از افراد نباشید که فکر می‌کنید، برندینگ فقط برای کسب‌وکارهای بزرگ است که پول پارو می‌کنند.

لطفا این طرز فکر را تا پایان این پست یک گوشه نگه‌دارید و در انتها خودتان مقایسه کنید!

تبلیغات و برندینگ برای هر نوع کسب‌وکاری به یک اندازه مهم است. اتفاقا مسئله برندینگ برای کسب‌وکارهای کوچک، مشاغل آنلاین و فریلنسرها و کسانی که مستقل کار می‌کنند، ضروری است.

چرا برندینگ در کسب‌وکار مهم است

برندینگ چیست؟

طبق تعریفی که از برندینگ وجود دارد، برندینگ یک روش بازاریابی است که در آن یک کسب‌وکار نام، نماد یا طرحی را ایجاد می‌کند که متعلق به آن کسب‌وکار باشد و با آن شناخته شود. این امر به شناسایی آن کسب‌وکار و تمایز آن از سایر کسب‌وکارها کمک می کند. برندینگ فرآیندی است که برای ایجاد هویت کسب‌وکار شما استفاده می‌شود. هر آنچه نمایانگر شغل شما است، در مجموع برند شما را تشکیل می دهد.

زمینه های بسیاری وجود دارد که در برندینگ  مورد استفاده قرار می گیرند از جمله تبلیغات، خدمات به مشتریان، کالاهای تبلیغاتی، اعتبار، لوگو، وب‌سایت، فضای اداری و هدف و مأموریت کسب‌وکار شما. همه این عناصر با هم کار می‌کنند تا شخصیتی حرفه‌ای از کسب‌وکار شما به نمایش بگذارند تا جلب توجه کند. این عمل در توسعه کسب‌وکار شما نیز نقش پررنگی خواهد داشت.

چرا برندینگ در کسب‌وکار مهم است ؟ اهمیت برندینگ چیست؟

  • برند تجاری به دلیل تأثیری که بر کسب‌وکار شما می‌گذارد، بسیار مهم است. برندینگ می‌تواند درک مردم را از نام تجاری شما تغییر داده و باعث ایجاد آگاهی از کسب‌وکار شما شود.
  • مهمترین دلیل اهمیت برندینگ برای یک تجارت و کسب‌وکار این است که چگونه برای مخاطبان و مصرف کنندگان شناخته شود. لوگو، مهمترین عنصر برندینگ است زیرا در اصل چهره کسب‌وکار شماست.
  • برندینگ، برای ایجاد مشاغل آینده مهم است و یک برند کاملاً تاسیس شده می‌تواند با دادن اهرم نفوذ بیشتر به صنعت‌، ارزش تجارت را افزایش دهد.
  • برند سازی مشتریان جدیدی ایجاد می‌کند و ارزش کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد.
  • یک برند منحصربه‌فرد می‌تواند با ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا و کمک به شما در جذب و حفظ مشتری با هزینه بسیار کم، تأثیر زیادی در کسب‌وکار شما بگذارد. در تجارت الکترونیکی، جایی که هرروز به تعداد شرکت‌ها و رقبای جدید اضافه می‌شود، یک برندینگ خوب می‌تواند سرمایه‌ای عالی در افزایش مشتری و ایجاد سود باشد.
  • با ساخت دقیق برند خود از طریق داستان‌ها، روابط، پیام‌های بازاریابی و دارایی‌های تصویری، این فرصت را دارید که به انتظارات مشتریان خود شکل دهید و یک پیوند منحصر به فرد ایجاد کنید که فراتر از رابطه خرید و فروش باشد.

برندسازی در بازاریابی به چه معناست؟

بازاریابی در مورد استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها، کانال‌ها، راه‌حل‌ها و روش‌هایی برای تبلیغ محصولات یا خدمات تجاری شما به مشتریان است. برندینگ، ایجاد پل ارتباطی بین محصولات شما و مشتریان هدف است که سفر خریدار را برای انتخاب محصولات شما کوتاه می‌کند تا محصولات و گزینه‌های دیگر بدون هیچ نوع تردیدی رد شوند.

برندینگ برای فعالیت‌های بازاریابی ضروری است‌. شما باید جنبه‌های اصلی برند خود را قبل از انتخاب یا توسعه هرگونه استراتژی یا راه‎حل بازاریابی، بر اساس پاسخ سوالات زیر تعریف کنید:

ماموریت و اهداف تجاری شما در حال حاضر و در آینده چیست؟
مخاطب مورد نظر در حال حاضر چگونه تجارت شما را درک می‌کند؟
ویژگی‌ها و مزایای رقابتی محصولات یا خدمات شما نسبت به رقبای موجود چیست؟
وقتی مخاطب مورد نظر در معرض هر چیز مرتبط با برند شما قرار می‌گیرد، چه ویژگی یا ویژگی‌هایی باید همراه شما باشد؟
ارزش‌ها و پیام‌های برند شما برای مخاطبان هدف چیست؟

نتیجه‌گیری:

بحث برندینگ در شروع کسب‌وکار را در این پست با یک جمله از جف بزوس، مدیرعامل آمازون، به پایان می‌رسانیم:

“برند شما همان چیزی است که دیگران وقتی در اتاق نیستید در مورد شما می گویند.”

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader