آموزشیبرنامه‌نویسی

سیستم مدیریت محتوا چیست ؟ سیستم مدیریت محتوا وردپرس

بهترین سیستم مدیریت محتوا

هنگامی که به راه‌اندازی یک وبسایت فکر می‌کنید، ممکن است به برنامه‌نویسان عجیب و غریب که کد می‌نویسند، فکر کنید. کاملا درست فکر کردید، پایه و اساس هر وب سایت کد است. اما با یک سیستم مدیریت محتوا، می‌توانید کد را نادیده بگیرید و بر روی قسمت‌های سرگرم‌کننده اجرای یک وبسایت مانند ایجاد محتوا تمرکز کنید. وبسایت‌های زیادی با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا ایجاد شده‌اند. امروز به این موضوع می‌پردازیم که سیستم مدیریت محتوا چیست و چرا باید از آن استفاده کنید. همچنین به انواع سیستم مدیریت محتوا پرداخته و درباره وردپرس که مجبوب‌ترین است، صحبت می‌کنیم.

سیستم مدیریت محتوا چیست ؟

سیستم مدیریت محتوا چیست

سیستم مدیریت محتوا که اختصار (CMS) نامیده می‌شود. یک پلتفرم نرم‌افزاری است که به کاربرانش امکان داشتن وبسایت را بدون دانش برنامه‌نویسی ارائه می‌دهد. کاربران از طریق یک داشبورد امکان ایجاد، ویرایش، بایگانی، گزارش، انتشار، توزیع و اطلاع‌رسانی را خواهند داشت. Content Managment System یا همان CMS، به کاربران بدون هیچگونه دانش کدنویسی اجازه می‌دهد تا محتوای وب سایت خود را اصلاح و ویرایش کنند.

همه چیز بسته به اینکه کدام سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید متفاوت است، اما به طور معمول نوعی داشبورد دریافت خواهید کرد که می‌توانید تمام جنبه‌های مهم سایت خود را مدیریت کنید.

بهترین سیستم مدیریت محتوا:

سیستم مدیریت محتوا چیست

سیستم‌های مدیریت محتوا، انواع زیادی دارد که در شکل بالا بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا را مشاهده میکنید. در این بین سیستم مدیریت محتوا وردپرس معروف‌ترین و محبوب‌ترین است. وردپرس بهترین راه برای ایجاد وب سایت است. شما می‌توانید هر نوع وبسایتی را از وبلاگ گرفته تا فروشگاه تجارت الکترونیکی ایجاد کنید.

4 دلیل برای اینکه وردپرس را انتخاب کنیم؟

  1. وردپرس رایگان و متن باز است.
    وردپرس تحت مجوز Open Source منتشر می‌شود. این بدان معنی است که شما می‌توانید نرم‌افزار وردپرس را به هر صورت که دوست دارید بارگیری و استفاده کنید، البته به صورت رایگان! اما همچنین به این معنی است که صدها داوطلب از سراسر جهان دائماً در حال بهبود نرم‌افزار وردپرس هستند.
  2. وردپرس قابل توسعه است.
    حتی اگر توسعه دهنده یا دولوپر نباشید، به راحتی می‌توانید وب‌سایت خود را به لطف اکوسیستم گسترده تم‌ها و افزونه‌های WordPress تغییر دهید.
  3. نصب وردپرس آسان است.
    فکر می‌کنید برای ایجاد وبسایت خود باید نبوغ فناوری داشته باشید؟ خب با وردپرس کار شما خیلی راحت‌تر از حرفاست. شما با چندتا کلیلک وردپرس را روی سایت خود نصب کرده‌اید و تمام! وردپرس به راحتی قابل یادگیری و استفاده است. نیازی نیست هر وقت که می‌خواهید یک تغییر کوچک در وب سایت ایجاد کنید، یک طراح وب استخدام کنید. شما به تنهایی می‌توانید محتوای خود را به‌روز کنید. تاکید میکنیم بدون اینکه نیاز باشد آموزش کدنویسی را یاد بگیرید.
  4. وردپرس انعطاف پذیر است.
    وردپرس عالی است زیرا به شما امکان می‌دهد تقریباً هر نوع وب سایتی را ایجاد کنید. وردپرس کاملاً قابل تنظیم است. هزاران  افزونه وجود دارد که به کمک آن می‌توانید ظاهر کلی وبسایت خود را تغییر دهید یا حتی ویژگی‌هایی مانند فروشگاه آنلاین، گالری عکس یا … را به آن اضافه کنید.

جالب است بدانید که بیش از 37.6 درصد از کل وب سایت‌های اینترنتی از وردپرس استفاده می کنند. از وبلاگ‌های سرگرمی گرفته تا محبوب‌ترین وبسایت های آنلاین.

برخی شرکت‌های بزرگ خارجی که از وردپرس استفاده می‌کنند عبارتند از:

وبسایت بلاگ مایکروسافت

وبسایت رسمی کشور سوئد

وبسایت شرکت مرسدس بنز

همچنین در کشور ما نیز بسیاری از وبسایت‌های خوب و موفق از وردپرس استفاده می‌کنند مانند:

وبسایت دانلودها

وبسایت رضا صادقی

وبسایت ایران استخدام

دلایل زیادی برای محبوبیت وردپرس وجود دارد که به اصلی‌ترین دلایل پرداختیم. بارگیری و استفاده از آن رایگان است. به علاوه، هزاران موضوع و پلاگین آن را به یکی از قابل تنظیم‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا تبدیل کرده است.

نتیجه‌گیری:

اگر به دنبال ابزاری آسان هستید که به شما کمک کند وبلاگ یا وبسایت خود را بدون یادگیری دانش برنامه‌نویسی و کدنویسی ایجاد کنید، هیچ پلتفرم دیگری این کار را امکان پذیر نمی‌کند. بعد از استفاده از سیستم مدیریت محتوا رایگان وردپرس متوجه خواهید شد که وردپرس بسیار انعطاف پذیر است، دارای هزاران تم و پلاگین است که به شما در رشد و پیشرفت وب‌سایتتان کمک خواهد کرد. امیدواریم که توضیحات این پست برای شما مفید بوده باشه و به سمت سیستم مدیریت محتوا وردپرس روی بیاورید و با ایجاد یک وب‌سایت به یکی از طرفداران پروپا قرصش تبدیل شوید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader