آموزشیبرنامه‌نویسی

برنامه‌نویس فرانت‌اند کیست ؟ زبان‌های برنامه‌نویسی فرانت‌اند

برنامه‌نویسی فرانت‌اند چیست؟

برای اینکه بدانیم برنامه‌نویس فرانت‌اند کیست و چه کار انجام می‌دهد؛ ابتدا باید بدانیم که توسعه وب چیست. در ابتدایی ترین حالت، توسعه وب در حال توسعه یک وب سایت برای اینترنت است. توسعه وب به طور کلی به استفاده از زبان های برنامه نویسی ، نشانه گذاری و اسکریپت نویسی برای ایجاد ویژگی ها و عملکردها اشاره دارد. توسعه دهندگان بر روی بخش فنی ساخت یک وب سایت مانند ساخت طرح ، برنامه نویسی و یکپارچه سازی برنامه ها و گرافیک تمرکز دارند.

Back End ،Front End و Full Stack سه مسیر شغلی جداگانه هستند . توسعه دهندگان Front End به ایجاد آنچه کاربران با آنها تعامل دارند و می‌بینند کمک می‌کنند. امروز به تعریف برنامه نویس فرانت‌اند و مهارت‌هایی که باید بلد باشد، می‌پردازیم.

برنامه‌نویس فرانت‌اند کیست

برنامه‌نویس فرانت‌اند کیست ؟

چیزی به اسم برنامه‌نویس فرانت‌اند وجود ندارد!! این یک اصطلاح غلط است. Front End Development به معنای توسعه فرانت‌اند است و به کسی که این کار را انجام می‌دهد، توسعه دهنده فرانت‌اند می‌گویند. پس در ادامه از واژه برنامه‌نویس فرانت‌اند استفاده نمی‌کنیم.

توسعه دهندگان Front End مسئول پیاده‌سازی یا توسعه بخش ظاهری و تعاملی وبسایت هستند. توسعه دهندگان Front End بر همه مواردی که کاربران ابتدا در مرورگر یا برنامه خود مشاهده و مدیریت می کنند، تمرکز دارد. برنامه‌نویس فرات‌اند برای اطمینان از یکپارچه بودن تجربه کاربر ، تلاش می کند. آنها علاوه بر اشکال زدایی و استفاده از تجزیه و تحلیل کد، به ایجاد طراحی کلی و زیبایی نیز می‌پردازند.

با تلفیق زبان های نشانه‌گذاری، طراحی، اسکریپت‌ها و چارچوب‌ها، توسعه دهندگان فرانت‌اند محیطی را برای هر آنچه کاربران مشاهده، کلیک و لمس می‌کنند، ایجاد می‌کنند.

این کار هم نیازمند خلاقیت و زیرکی می‌باشد. تمرکز آنها بر روی تجربه کاربر است. فناوری که آنها پیاده‌سازی می‌کنند، نشان می‌دهد که این کارایی، سرعت و عملکرد را به خوبی انجام می‌دهد. آنها همچنین اطمینان حاصل می‌کنند که هیچ خطایی در قسمت فرانت وجود نداشته باشد. هدف از طراحی سایت این است که اطمینان حاصل شود وقتی کاربران سایت را باز می‌کنند، اطلاعات را در قالبی که خواندن آن آسان و مرتبط باشد ببینند. کاربران اکنون از انواع مختلفی از دستگاهها با اندازه صفحه نمایش و وضوح متفاوت استفاده می‌کنند ،

بنابراین طراح را مجبور می‌کند هنگام طراحی سایت از این جنبه‌ها استفاده کند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که سایت آنها به درستی در مرورگرهای مختلف ظاهر می‌شود، که این امر نیاز به برنامه‌ریزی دقیق از طرف توسعه دهنده فرانت‌اند دارد.

مهارت‌های موردنیاز برای توسعه دهنده فرانت‌اند:

یک برنامه‌نویس فرانت‌اند باید تسلط کامل به HTML ،CSS ،JavaScript داشته باشد. همچنین باید حداقل با یکی از کتابخانه‌ها یا frameworkهای جاوا اسکریپت مانند JQuery ،React ،Angular و Vue کار کرده باشد. وی باید درک درستی از ابزا‌رها و ویژگی‌های توسعه فرانت‌اند مانند webpack، سیستم‌های کنترل نسخه مانند گیت، API‌ها و Framework‌ها داشته باشد. توانایی ایجاد یک طرح پاسخگو و دانش تست و اشکال زدایی از دیگر مهارت‌های یک برنامه نویس فرانت‌اند است.

چالشی که برای یک برنامه‌نویس فرانت‌اند وجود دارد، مرتبط با تکنولوژی های این حوزه است که مدام در حال آپدیت و به روز رسانی می‌باشد و برنامه‌نویس فرانت‌اند باید دانش خود را در این حوزه به روز نگه دارد.

نتیجه‌گیری:

توسعه دهندگان Front End وظیفه پیاده سازی اجزای بصری در وب سایت و همچنین ویژگی های تعاملی مانند پیمایش، دکمه ها یا هر چیزی که قابلیت استفاده کلی را افزایش می‌دهد را به عهده دارند. در این صورت کاربران می‌توانند آزادانه و راحت با وبسایت تعامل داشته باشند. شما در ابتدا باید آموزش برنامه‌نویسی را بگذرانید تا علاقه خود را بسنجید، همچنین می‌توانید پست ویژگی های یک برنامه‌نویس خوب را مطالعه کنید تا با دید کلی وارد حرفه برنامه‌نویسی شوید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader