آموزشیکسب‌وکار

ابزارهای لازم طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری کدامند؟

طراحان ui/ux به چه ابزاری نیاز دارند؟

UI و UX دو وجه متمایز در طراحی وب هستند اما هر دو مکمل هم می‌باشند و در کنار یکدیگر معنی پیدا می‌کنند. در حالی که UI بر رابط کاربری طراحی شما و نحوه تعامل کاربر با آن تمرکز دارد، UX بر تجربه کاربران هنگام استفاده از محصول یا خدمات شما تأکید می‌کند. ابزارهای UI به طراحان آنچه را که برای طراحی دقیق فریمورک‌ها، موکاپ‌ها، پرتوتایپ‌ها و ارائه محصولات با حداقل کیفیت مناسب نیاز دارند، می‌دهد. آنها پیچ و مهره‌های یک طرح را نشان داده و عملکرد آن را بیان می‌کنند. ابزارهای لازم طراحی تجربه کاربری UX بر روی کاربر و چگونگی تجربه محتوا تمرکز می‌کنند. این ابزارها می‌توانند به ساختار معماری اطلاعات و همچنین چگونگی جریان شخصی در تجربه کمک کنند. از آنجا که UX بیشتر مفهومی می‌باشد، ابزارهای UX در واقع برای کمک به طراح در جهت ترسیم تصویر وسیع‌تری از چگونگی تأثیر محتوا و سازمان بر تجربه می‌باشند. ما قصد داریم نگاهی به برخی از ابزارهای UI و UX بیندازیم که ممکن است برای روند طراحی مفید باشد. برخی از این ابزارها دارای ویژگی‌هایی هستند که در هر دو UX یا UI کار می‌کنند. به دلیل تعداد زیاد ابزارها این مبحث به سه بخش تقسیم خواهد شد؛ در بخش اول این پست برخی از ابزارهای لازم طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری را به شما معرفی خواهیم کرد.

ابزارهای لازم طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری

ابزارهای لازم طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری :

 

1.Sketch

اگر تجربه طراحی UI دارید، نام Sketch را شنیده‌اید و دلایل زیادی وجود دارد که یکی از ابزارهای طراحی است که بسیار مورد احترام است. این ابزار توانایی ایجاد تغییرات از طریق کتابخانه نمادها، استایل لایه‌ها یا استایل متنی آنها و همچنین ویژگی‌های تغییر سایز که باعث صرفه‌جویی در وقت طراحان برای ارائه نمونه‌های سازگار می‌شود. SKETCH با تعداد زیادی از افزونه‌های شخص ثالث که بدون مشکل ادغام می‌شوند، کمبودهای این ابزار را برطرف می‌کند.

2. InVision Studio

InVision با مجموعه کاملی از برنامه‌ها، تمام ابزارهای طراحی UI را که برای ایجاد پرتوتایپ‌های کاملاً عملی با عناصر پویا و انیمیشن به آنها نیاز دارد، در اختیار طراحان قرار می‌دهد. این ابزار ارتباطات را نیز آسان می‌کند، با ویژگی‌ همکاری به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد کار خود را هنگام طراحی، دریافت فیدبک و ایجاد تغییرات مستند، در هر مرحله به اشتراک بگذارند. یکی دیگر از جنبه‌های مفید InVision، تخته سفید دیجیتالی است که به اعضای تیم اجازه می‌دهد قبل از حرکت به جلو ایده‌های خود را بیرون بریزند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

3. axure

توابع Axure در ساخت پرتوتایپ و پیگیری روند کار نقش دارند. این ابزار پرتوتایپ‌های پر از جزئیات تولید می‌کنند. Axure بسیاری دیگر از ویژگی‌های پرتوتایپ‌سازی محبوب و ابزار طراحی UI را ارائه می‌دهد. این امکان را برای آزمایش عملکرد فراهم می‌کند و همه چیز را برای دستیابی آسان به توسعه‌دهنده‌ها کنار هم قرار می‌دهد. این همراه با تأکید بر ارتباطات، اطمینان حاصل می‌کند که همه افراد در یک پروژه با پیشرفت و تغییر در زمان واقعی به‌روز می‌شوند و Axure را به گزینه‌ای مناسب برای طراحی UI تبدیل می‌کند.

4. Craft

Craft، یک افزونه از InVision می‌باشد مانند آنچه ممکن است در Photoshop یا Sketch انجام دهید. Craft با عملکرد همگام‌سازی کار می‌کند و آنچه را که روی آن کار می‌کنید، به‌روز می‌کند. در کنار این ویژگی صرفه‌جویی در وقت، Craft هر آنچه برای پرتوتایپ‌سازی و همکاری نیاز دارید را ارائه می‌دهد. تغییرات در استایل‌ها، ویرایش‌ها و سایر اصلاحات در سراسر صفحه به‌روز می‌شود تا همه برروی یک نسخه یکسان از یک پروژه کار کنند.

Craft با محتوای نگهدارنده جای خود را از سایر ابزارهای طراحی UI متمایز می‌کند. اگر داده‌هایی در طرح شما وجود دارد، می‌توانید از داده‌های خود استفاده کرده یا آنها را از منابع دیگر وارد کنید. بسیاری از ابزارهای طراحی UI به شما امکان نمی‌دهند تا موکاپ‌های خود را با محتوای معنادار  پر کنید. این ویژگی خاص Craft، نمایشی دقیق از شکل ظاهری یک طرح نهایی به موکاپ شما می‌دهد.

5. Proto.io

Proto آنچه شما برای ایجاد، سازماندهی، یکپارچه‌سازی و آزمایش موکاپ‌های دقیق نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهد. این فرآیند همچنین روند همکاری را هموار می‌کند و باعث ایجاد ارتباط بین اعضای تیم از طریق نظرات و فیدبک ویدئویی می‌شود و همچنین با برخی از محصولات آزمایش و تست کاربر مانند Lookback ، Userlytics و Validately ادغام می‌شود.

ابزارهای لازم طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری

نتیجه‌گیری:

به یاد داشته باشید که طراح خوب بودن فقط داشتن ایده‌های خلاقانه و اجرا نیست؛ بلکه داشتن تجهیزات و ابزار مناسب است. اگر شما به عنوان یک طراح از تعداد انگشت شماری ابزار استفاده می‌کنید، این یک پایه محکم برای برقراری ارتباط ایده‌ها و ساده‌سازی کار فراهم می‌کند. در پست‌های آینده، سایر ابزارهای کاربردی برای طراحان UI/UX را به شما معرفی خواهیم کرد.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader