آموزشیپیشنهاد نویسندهکسب‌وکار

هوشمندانه کار کنیم نه سرسختانه – سخت کار نکن هوشمندانه کار کن !

چطور هوشمندانه کار کنیم

به نظر می‌رسد این اعتقاد وجود دارد که هرچه بیشتر تلاش کنید، احتمال موفقیت بیشتری نیز خواهید داشت. مطمئناً، پایداری و سخت کوشی در برخی از تلاش‌ها نتیجه می‌دهد. مثلا ورزشکاران کلاس جهانی، در یک شب به جایگاه “کلاس جهانی” نرسیده‌اند. پایداری و سخت کوشی در برنامه آنها عاملی جدایی ناپذیر است. اما، رژیم آموزشی آنها هوشمندانه است. آنها محدودیت‌های خود را می‌دانند و تلاش‌های خود را متمرکز می‌کنند و خود را با سرعت پیش می‌برند. آنها در تلاش برای سرعت بخشیدن به روند کار بیش از حد زیاد کار نمی‌کنند یا از راه میانبر کمک نمی‌گیرند. امروز قصد داریم بگوییم هوشمندانه کار کنیم نه سرسختانه ! اینکه بدانیم چطور هوشمندانه تلاش کنیم و به هدف خود برسیم؛ موضوعی است که در این پست به آن می‌پردازیم.

چطور هوشمندانه کار کنیم؟

هوشمندانه کار کنیم نه سرسختانه

 

1. اهرم

اولین اصل برای کارکردن هوشمندانه به جای کار کردن سخت، اهرم نیرو نام دارد.

ما اینجا هستیم تا کار کنیم و در کنار هم باشیم تا جهانی بزرگ بسازیم و این هوشمندانه‌ترین کاری است که باید در زندگی شما انجام شود. ما باید یکدیگر را اهرم کنیم تا به کمک هم پیشرفت کنیم.

فردی که خود را در جهان کوچک خود قفل می‌کند و ادعا می‌‌کند که به کمک احتیاج ندارد، قاعدتا تلاش‌هایش یک نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت، اما احتمال دارد که با شکست مواجه شود.

داشتن ذهن باز، یک عامل کلیدی است. به عنوان مثال، فکر می‌کنید اکثر مردم برای راه‌اندازی یک کانال YouTube چه ‌می‌کنند؟

در ابتدا آنها شروع به جستجو می‌کنند و ساعت‌ها و ساعت‌ها از وقت ارزشمند خود را صرف می‌کنند و در نهایت سردرگم و گیج می‌شوند و نمی‌دانند که چکار کنند.

از طرف دیگر، یک فرد باهوش با خرید یک دوره یا درخواست مربیگری، از تجربیات دیگران استفاده می‌کند تا مسیر درست را انتخاب کند. با این کار از مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و سالها در زمان خود صرفه‌جویی می‌کند و نتایج بزرگ و خوبی به دست می‌آورد. این یک کار هوشمند است.

2. ابتدا با کار دشوار و مهم شروع کنید.

دومین کاری که برای هوشمندتر کار کردن باید انجام دهید، تقریبا سخت‌ترین کار است. تنها چیزی که مانع رسیدن ما به اهدافمان می‌شود، تعلل و تاخیر است.

هنگامی که شما با یک کار دشوار شروع می‌کنید، در واقع عضله خود را تقویت می‌کنیذ و با گذشت زمان توانایی شما در آن کار آسانتر می‌شود. در نتیجه، نتایج خیلی سریعتر بدست می‌آیند.

در صورتی که باور داشته باشید تقریباً به هر یک از وظایف برنامه خود در روز می‌رسید.

گاهی اوقات که کارهای زیادی در طول روز برای انجام دادن داریم، باعث می‌شود گیچ شویم اما باید آنها را سازماندهی کنیم و به ترتیب الویت آنها را انجام دهیم. برای اینکار می‌توانید از ابزارهایی مانند To do list، Trello و غیره استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا وظایف خود را به ترتیب اولویت و فوریت ساختار دهید. بنابراین می‌توانید در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید.

هوشمندانه کار کنیم نه سرسختانه

3. هوشیارتر باشید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد در مورد تکمیل کارها با آن روبرو هستند، داشتن تمرکز بر روی انجام کار موردنظر است.

مغز به طور مداوم مسیرهای پیچیده‌ای را طی می‌کند، که می‌خواهد به شما بگوید کاری که انجام می‌دهید چیزی نیست اما شما را سخت گرفتار کرده‌است. بنابراین، افراد انتظار دارند که همیشه باید در حال انجام کاری باشند. تأكید ما بر روی انجام مواردی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

4. به چند وظیفه‌ای نه بگویید

مغز ما شگفت‌انگیز است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند با آن می‌توانند هر کاری انجام دهند. بله، این تقریبا حقیقت دارد اما وقتی صحبت از چند وظیفه‌ای می‌شود، به مشکل برمی‌خوریم.

تمرکز ما به شدت محدود است و وقتی می‌خواهیم روی کارهای مختلفی تمرکز کنیم؛ می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد؟ توجه ما همه جا را جلب می‌کند، ما آشفته و گیج می‌شویم و در انتها، هیچ کاری انجام نمی‌شود.

برای انجام سریع و موثر کارها، کارهایتان را یکی یکی انجام دهید، سپس به مورد دیگر بروید.

5. استرس را کنترل و تسکین دهید.

از آنجا که استرس می‌تواند باعث مشکلات جسمی، شور و اشتیاق و مسائل مربوط به آن می‌شود و می‌تواند بر روی سلامتی، نشاط، شکوفایی و وضوح ذهنی شما تأثیر بگذارد.

در اینجا چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای تسکین استرس و جوان سازی خود انجام دهید:

  • یک کتاب خوب بخوانید.
  • با دوستان و خانواده خود وقت بگذرانید.
  • قدم بزنید.
  • وقت خود را صرف یک سرگرمی خلاقانه کنید.

هوشمندانه کار کنیم نه سرسختانه

یادگیری کار هوشمندانه می‌تواند ضمن افزایش رضایت شغلی، بهره‌وری و عملکرد شما را بهبود ببخشد. همچنین می‌تواند شما را به سرمایه‌ای ارزشمند برای سازمانی که برای آن کار می‌کنید، تبدیل کند و امنیت شغلی شما را افزایش دهد. اجرای استراتژی‌های لازم برای کار هوشمندانه، به برخی از تمرین‌ها و پیشرفت‌ها نیاز دارد که به آنها اشاره کردیم.

هوشمندانه کار کنیم نه سرسختانه

نتیجه‌گیری:

امیدواریم که بتوانید با آگاهی از این مطلب به روند کار کردن خود سر و سامان دهید. بیایید به هم قول بدهیم که به این اصول پایبند باشیم و از این به بعد هوشمندانه کار کنیم نه سرسختانه!!

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader