آموزشیبرنامه‌نویسیپیشنهاد نویسنده

مزایای فریلنسری چیست ؟ مشاغل فریلنسری کدام است؟

فریلنسر کیست؟

حتما بارها به شغل فریلنسری فکر کرده‌اید و رویای آن را در سر دارید! اگر می‌خواهید در زندگی حرفه‌ای خود کمی کنترل و آزادی بیشتری داشته باشید، فریلنسری واقعا گزینه جذابی است. امروزه افراد زیادی به صورت فریلنسری در ایران و دنیا کار و درامدزایی می‌کنند و از شغل خود راضی می‌باشند. در این پست شما را با تعریف فریلنسر و مشاغل فریلنسری آشنا می‌کنیم و به شما خواهیم گفت مزایای فریلنسری چیست که بسیاری از افراد این نوع کار را ترجیح می‌دهند.

فریلنسر کیست؟

فریلنسر فردی مستقل است که خدمات ارائه می‌دهد و اغلب در چندین کار برای چندین مشتری همزمان کار می‌کند. فریلنسرها معمولاً به ازای هر شغل درآمد کسب می‌کنند و برای کار خود نرخ ساعتی یا روزانه دریافت می‌کنند. کار آزاد معمولاً کوتاه مدت است. اساساً، شغل آزاد شغلی است که فرد به جای اینکه برای یک شرکت کار کند، برای خودش کار می‌کند. فریلنسرها کار قراردادی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام می‌دهند اما در نهایت خود اشتغالی دارند.

مزایای فریلنسری چیست

برخی از شایع‌ترین مشاغل فریلنسری در صنایع خلاق مانند طراحی گرافیک، نوشتن متن و نویسندگی، ایجاد وبسایت یا عکاسی وجود دارد. با این وجود، فریلنسرها می‌توانند تقریباً در هر صنعت مبتنی بر خدمات مانند ترجمه، مشاوره یا پذیرایی فعالیت کنند.

در سال 2018، سایت FlexJobs تعیین کرد مشاغلی که بیشترین درخواست را در سایت ما داشته‌اند عبارتند از:

  1. رایانه و فناوری اطلاعات
  2. حسابداری و مالی
  3. منابع انسانی و استخدام
  4. ویرایش و نوشتن متن
  5. اداری
  6. مدیریت پروژه
  7. ورود اطلاعات
  8. تحلیلگر
  9. توسعه نرم‌افزار
  10. پشتیبانی فنی

مزایای فریلنسری چیست ؟

داشتن کنترل بر میزان کار، مشتریانی که با آنها کار می‌کنید و درآمد شما از مزایای فریلنس بودن است. وقتی مستقل هستید، شما تعیین می‌کنید که چه مشاغلی را بر عهده بگیرید، برای کدام مشتری‌ها کار کنید و میزان حقوق خود را تعیین می‌کنید.

برنامه کاری انعطاف‌پذیر و کار از راه دور(ریموت) نیز از مزیت‌های فریلنسری می‌باشد. بیشتر اوقات، کار در پروژه‌های مستقل، مستلزم کار در دفتری که در خانه دارید و کار در ساعاتی است که خودتان انتخاب می‌کنید. شما کاملاً مهلت تعیین شده را دارید اما تصمیم خواهید گرفت که کی و کجا کار کنید، در واقع ساعات کار کردن را خودتان تعیین می‌کنید و می‌توانید برنامه خود را متناسب با سایر تعهدات تنظیم کنید.

یکی دیگر از مزایای فریلنسری، کنترل بیشتر است؛ شما می‌توانید اهداف خود را تعیین کنید و در جهت کسب‌وکار خود نظر بیشتری خواهید داشت.

مزایای فریلنسری چیست

و اما…

معایب فریلنسری:

ثبات کمتر؛ از آنجا که کار آزاد مستلزم دسترسی کافی به مشتری است، بسیاری از فریلنسرها ثبات مالی کمتری دارند و ضمانت کار آینده آنها کمتر از کارمندان است.
مزایای کمتر؛ بسیاری از شرکت‌ها مزایایی را برای کارمندان خود مانند بیمه یا برنامه‌های بازنشستگی ارائه می‌دهند. فریلنسرها، مسئولیت مزایای خود را خواهند داشت. علاوه بر این‌ها با کنترل نهایی، مسئولیت‌های اضافی به دست می‌آید. شما به عنوان یک فریلنسر، صاحب بیزینس هستید و باید مالیات، فاکتورها، پرداخت‌های دریافتی و… خود را مدیریت کنید و هرگونه نرم‌افزار و فناوری‌های لازم برای تکمیل کار خود را بخرید.

یکی دیگر از نقاط ضعف واقعی فریلنسری، سندرم جشن یا قحطی می‌باشد. یعنی شما شاهد خواهید بود که ماه‌های زیادی کار خواهید داشت در حالی که ماه آینده ممکن است خبری از کار و مشتری نباشد. شما ممکن است به یک قرارداد سازگار با یک مشتری تکیه کرده باشید اما ناگهان متوجه شوید که به شما احتیاج ندارند. فریلنسرینگ نیاز به مدیریت خوب، پول و تأمین منابع مداوم مشتریان جدید دارد.

ویژگی‌های یک فریلنسر موفق:

چند ویژگی وجود دارد که باید خود را برای موفقیت فریلنسری تنظیم کنید. اگرچه یک لیست جامع نیست، اما این ویژگی‌های مهم به شما ایده می‌دهند که باید کجا تمرکز کنید.

1. انضباط
هیچ رئیسی وجود ندارد که از گوشه چشم شما یا همکاران شما را تماشا کند تا وقتی یک ساعت را به جای کار در اینترنت می‌گذرانید، در مورد شما قضاوت کند. نظم و انضباط برای ادامه مسیر بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

2. ماندگاری

پایداری همیشه مهم است به‌ویژه هنگامی که در ابتدا کار خود را به عنوان یک فریلنسر آغاز می‌کنید و ناامیدانه سعی در ردیابی کار دارید.

3. مقاومت

یک کلمه وجود دارد که شما بیش از هر چیز دیگری به عنوان یک فریلنسر خواهید شنید: نه. در مقابل بسیاری از کارها باید مقاومت کنسد و آن را رد کنید.

4. سازمان‌دهی
شما مسئول بسیاری از وظایف هستید. شما باید درآمد و هزینه‌های خود را پیگیری کنید. شما باید سریعاً به ایمیل‌های مشتری پاسخ دهید و در وضعیت مناسبی از آخرین مهلت‌ تحویل پروژه(deadline) باقی بمانید. شما باید مرتب کردن پرونده‌ها و ساده‌سازی حجم کار خود را بر عهده بگیرید.

مزایای فریلنسری چیست

5. خروجی‌ها
شما باید بتوانید کمی مهاجم باشید تا بتوانید مشتری‌های جدیدی بگیرید. اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را توسعه دهید، باید در شبکه‌سازی راحت باشید و به افراد غریبه نزدیک شوید، خواه این کار را به صورت شخصی یا دیجیتالی انجام دهید.

6. ارتباطی
فریلنسر بودن ارتباطات زیادی را شامل می‌شود. شما باید مایل باشید مکالمه‌های سخت انجام دهید؛ مانند مذاکره برای نرخ بالاتر یا قطع رابطه با مشتری. باید آنها را با درایت و خیلی حرفه‌ای مدیریت و اداره کنید.

نتیجه‌گیری:

شروع کار به عنوان فریلنسر نسبتاً آسان است. اما برای یک فریلنسر موفق بودن، کار و تلاش، فداکاری و انگیزه زیادی لازم است. به همین دلیل است که اکثر فریلنسرهای جدید بعد از چند ماه، کار فریلنسری را رها می‌کنند و فقط تعداد اندکی از فریلنسرها موفق می‌شوند و استقلال مالی پیدا می‌کنند. با این تفاسیر فکر می‌کنید برای شغل فریلنسری آماده هستید؟!در این گفتیم که مزایای فریلنسری چیست و از معایب آن هم گفتیم. در پست‌های بعدی سایت‌هایی را که می‌توانید در آنها برای شغل فریلنسری به دنیال کار بگردید، معرفی خواهیم کرد.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader