برنامه‌نویسیپیشنهاد نویسندهکسب‌وکار

اسامی ارزهای دیجیتال معروف و تاریخچه پیدایش آنها

لیست ارزهای دیجیتال

در دهه‌های اخیر ارزهای دیجیتال به شدت رایج شده‌ و به طرز چشمگیری گسترش یافته است. در مورد ارزهای رمزنگاری شده و اصطلاحات دنیای ارز دیجیتال در پست‌های گذشته، صحبت کرده‌ایم. در این پست قصد داریم اسامی ارزهای دیجیتال معروف را به شما معرفی کنیم و توضیح مختصری از تاریخچه پیدایش آنها ذر اختیار شما قرار دهیم.

در بازه چند ماهه، ارزهای دیجیتال از نظر ارزش، علاقه و تعداد سر به فلک کشیدند. هر هفته ارزهای دیجیتالی جدیدی برای سرمایه‌گذاران به بازار عرضه می‌شود و انبوهی از استارتاپ‌های مرتبط با بلاکچین نیز راه آنها را دنبال می‌کنند. در دنیای ارزهای مجازی، سرمایه‌ها و ثروت‌ها به سرعت بالا و پایین می‌روند. بیش از بسیاری از عوامل، نوسان در فضای ارز دیجیتال حاکم است.

اسامی ارزهای دیجیتال معروف :

 

1. بیت‌کوین

بیت‌کوین ارز رمزنگاری شده اصلی است و همچنین رهبر اصلی در دنیای ارز دیجیتال می‌باشد. طبق coinmarketcap  درحال حاضر ارزش هر بیت‌کوین در بازار ارز دیجیتال، 37هزار دلار است.

بیت کوین توسط Satoshi Nakamoto مرموز در سال 2008 اختراع شد و در اوایل سال 2009 به عنوان یک نرم‌افزار منبع باز منتشر شد. اولین معامله بین ناکاموتو و یکی از متقاضیان اولیه بیت‌کوین در ژانویه 2009 انجام شد. اولین معامله در دنیای واقعی در سال 2010 اتفاق افتاد که یک بیت‌کوین ماینر، دو پیتزا را در فلوریدا به قیمت 10 هزار بیت‌کوین خریداری کرد!!

2. اتریوم

Ethereum، رمز دیجیتالی که موجب افزایش عرضه اولیه سکه شده‌است، با توجه به محدودیت بازار در رتبه دوم لیست ارزهای رمزپایه قرار دارد. به طور قابل توجهی کوچکتر از بیت‌کوین است. در حال حاضر قیمت هر یک انریوم، بیش از هزار دلار می‌باشد.

اتریوم در سال 2013 توسط برنامه‌نویس Vitalik Buterin پیشنهاد شد. توسعه آن در سال 2014 با سرمایه گسترده‌ای انجام شد و این شبکه در 30 ژوئیه 2015 فعال شد. Ethereum برای امور مالی غیرمتمرکز استفاده می‌شود و برای بسیاری از پیشنهادات اولیه سکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسامی ارزهای دیجیتال

3. ریپل

جایگاه شماره 3 به ریپل می‌رسد. برخلاف دو ارز دیجیتال برتر، قیمت هر XRP تقریبا 0.30 دلار است. تعداد کل XRP در گردش بسیار زیاد است.

Ripple توسط Jed McCaleb تصور شد و توسط آرتور بریتو و دیوید شوارتز ساخته شد. در سال 2004، رایان فوگر شرکتی را تأسیس کرد که RipplePay نام داشت. ایده اصلی این پروتکل، یک شبکه اعتماد همتا به همتا از روابط مالی بود که جای بانک‌ها را می‌گرفت.

4. بیت‌کوین کش

Bitcoin Cash یک spin-off یا altcoin است که در سال 2017 ایجاد شده است. این ارز رمزنگاری شده در رتبه چهارم قرار دارد. قیمت هر بیت‌کوین کش در حال حاضر بیش از 529 دلار است.

بیت‌کوین کش ارز رمزنگاری شده‌ای است که فورک بیت‌کوین است. در نوامبر 2018، Bitcoin Cash به دو ارز رمزپایه تقسیم شد:  Bitcoin SV و Bitcoin Cash. بیت‌کوین کش گاهی اوقات با عنوان Bcash نیز شناخته می‌شود.

5. تتر

Tether، یکی از اولین و محبوب‌ترین گروههای به اصطلاح پایدار رمزارزها بوده‌است که درحال حاضر قصد دارند ارزش بازار خود را به یک ارز یا نقطه مرجع خارجی متصل کنند تا نوسانات را کاهش دهند. قیمت هر تتر همیشه برابر با یک دلار است.

از آنجا که اکثر ارزهای دیجیتال، حتی ارزهای اصلی مانند بیت‌کوین، دوره‌های مکرر بی‌ثباتی را تجربه کرده‌اند؛ Tether و سایر پول‌های ثابت سعی دارند نوسانات قیمت را مرتفع کنند تا کاربرانی را که ممکن است محتاط باشند به سمت خود جلب کنند. Tether که در سال 2014 راه‌اندازی شد، خود را “یک بستر مجهز به بلاکچین برای تسهیل استفاده از ارزهای فیات به روش دیجیتالی”معرفی می‌کند.

نتیجه‌گیری:

قبل از شروع و به خطر انداختن پول خود، استراتژی‌های معاملاتی را تمرین کنید. تا وقتی که آمادگی ورود به بازار واقعی را داشتید، تمرین مورد نیاز خود را انجام دهید و با شناخت رمزارزها به‌روی آنها سرمایه‌گذاری کنید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader