آموزشیکسب‌وکار

چگونه از گوگل درایو استفاده کنیم ؟ کاربرد Google Drive

گوگل درایو چیست؟

وقتی وارد صفحه گوگل می‌شوید، در سمت راست بالای صفجه، یک مربع 9خانه می‌بینید. وقتی روی آن کلیک می‌کنید دنیایی از ابرارهای گوگل را مشاهده خواهید کرد که هر کدام به تنهایی ابزاری قدرتمند و بسیار کاربردی هستند. یکی از این ابزار، گوگل درایو است که بحث امروز پست ما می‌باشد. برای اینکه بدانیم چگونه از گوگل درایو استفاده کنیم و کاربرد آن چیست، سعی کردیم تا بطور خلاصه و مفید این ابزار را معرفی کنیم.

گوگل درایو چیست؟

Google Drive یک سرویس ذخیره‌سازی ابر و بسیار محبوب در نزد کاربران است که به شما امکان می‌دهد فایل‌های مختلف را در cloud ذخیره کنید و سپس از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه به آنها دسترسی داشته باشید. این برنامه در اکثر تلفن‌های جدید Android از قبل نصب شده‌است و اگر از Gmail استفاده می‌کنید، پس یک حساب کاربری در گوگل درایو دارید.

Google Drive راه‌حل ذخیره‌سازی ابری Google است. به شما امکان می‌دهد رسانه و اسناد خود را در سرورهای Google ذخیره کنید. بنابراین می‌توانید فضای موجود در هارد دیسک خود را آزاد کرده و تقریباً از هر دستگاهی با اتصال اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید.

قبل از اینکه به همه ویژگی‌های گوگل درایو بپردازیم و نحوه استفاده از Google Drive را به شما نشان دهیم، نیاز است که در مورد چند نکته اساسی که باید بدانید، صحبت کنیم.

برای استفاده از این سرویس به یک حساب Google نیاز دارید. گوگل درایو یک برنامه رایگان است و در عرض چند دقیقه قابل تنظیم می‌باشد.

این حساب به شما امکان دسترسی به همه سرویس‌های Google، از جمله

Drive ،Gmail ،Photos ،YouTube ،Play Store و غیره را می‌دهد.

با رفتن به گوگل درایو یا از طریق برنامه رایگان Android می‌توانید به Drive در وب دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید تمام فایلهای خود را از طریق پوشه Drive در رایانه شخصی خود با Google Drive for Desktop مشاهده کنید، اما ابتدا باید نرم‌افزار را بارگیری کنید.

چگونه از گوگل درایو استفاده کنیم

چگونه از گوگل درایو استفاده کنیم ؟

استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive دارای مزایای فراوانی مانند اشتراک‌گذاری آسان فایل‌ها و داشتن امکان پشتیبان گیری از پرونده‌هایتان است. اما وقتی با رقبایی مانند DropBox و سرویس iCloud اپل مقایسه می‌شود، محبوبیت Google Drive بر اساس ابزارهای مفید مشترک و ادغام داخلی آن با مجموعه محصولات و خدمات دیگر گوگل ساخته شده‌است.

اگر حساب Google دارید، در حال حاضر 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در Google Drive به شما اختصاص داده می‌شود. اگر نیاز به فضای بیشتری داشته باشید، می‌توانید با ارتقا به حساب Google One فضای بیشتری را دریافت کنید.

فایل‌های شما خصوصی هستند تا زمانی که آنها را به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید دیگران را به مشاهده، ویرایش یا بارگیری پرونده‌ها و اسناد دعوت کنید.

از طریق هر تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه‌ای می‌توان به پرونده‌ها دسترسی داشت. دسترسی آفلاین نیز موجود است.

درایو می‌تواند تصاویر و حتی متن را در اسناد اسکن شده تشخیص دهد و جستجوی فایل‌ها را حتی بیشتر کند.

پرونده‌های Drive توسط رمزگذاری، همان پروتکل امنیتی مورد استفاده در سایر سرویس‌های Google، محافظت می‌شوند. نحوه استفاده از Google Drive صفحه ثبت نام حساب Google دسترسی به Google Drive به حساب Google نیاز دارد.

نتیجه‌گیری:

خب در این پست درباره یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل صحبت کردیم. کافیست یک حساب در گوگل ایجاد کنید تا از ابزارهای زیادی که در اختیار کاربران قرار داده‌است، بهره ببرید. در پست‌های آینده در مورد سایر ابزارها و محصولات گوگل، صحبت خواهیم کرد تا با آگاهی از کاربرد آنها بتوانید بهینه استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader