آموزشیکسب‌وکار

چطور ایده استارتاپ را اجرا کنیم ؟ کار با فریلنسر یا سازمان؟

مزایای همکاری با شرکت توسعه نرم‌افزار چیست؟

قیمت را فدای کیفیت نکنید! مطمئنا این جمله را بارها شنیده‌اید. امروز می‌خواهیم درباره این جمله در یک کسب‌وکار صحبت کنیم. معمولا ایده‌های زیادی در سر داریم اما نمی‌دانیم چطور آن را عملی کنیم. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چطور ایده استارتاپ را اجرا کنیم و این کار را با یک فریلنسر شروع کنیم یا یک شرکت!

برای درک بهتر ابتدا باید بدانیم اصلا استارتاپ چیست؟

چطور ایده استارتاپ را اجرا کنیم

تعریف‌های متفاوتی برای استارتاپ است اما در معنای ساده، استارتاپ یک مدل کسب‌وکار است که در بستر فناوری و اینترنت شکل می‌گیرد.

حالا تعریف مختصری از فرد فریلنسر و یک شرکت توسعه نرم‌افزار خواهیم داشت. فریلنسر کسی است که بدون تعهد به شرکت یا سازمان و کسب‌وکاری، فعالیت حرفه‌ای خود را به تنهایی انجام می‌دهد و با دریافت پروژه از کارفرماهای مختلف کسب درآمد می‌کند.

یک شرکت توسعه نرم‌افزار، متشکل از افرادی باتجربه و متخصص است که با هدف مدیریت دقیق بر مراحل طراحی، پياده‌سازي نرم‌افزارهاي رايانه‌اي؛ بستر مناسبی برای تولید و توسعه نرم‌افزار را فراهم می‌کنند.

چطور ایده استارتاپ را اجرا کنیم ؟

شاید این موضوع دغدغه اکثر ما باشد. ایده‌های بسیاری برای شروع یک کسب‌وکار در ذهن ما وجود دارد و شاید فکر کنید ایده ناب اجرا نشده در گوشه ذهنتان وجود دارد که این روزها به دغدغه اصلی شما تبدیل شده‌است. مسلما اینکه چنین ایده نابی را به یک کاردرست بسپارید برای شما با ارزش است و یقینا پیشرفت این کسب‌وکار برای شما مهم می‌باشد. در انتخاب اینکه کسب‌وکارتان را با همکاری چه کسی شروع کنید، باید دقت کافی داشته‌باشید و مزایای و معایب را بسنجید.

اگر با شما روراست باشم؛ پروژه‌هایی که با فریلنسر استارت می‌خورد در انتها برای دو طرف ناخوشایند است. به نوعی این تجربه برای فریانسر و شما که صاحب استارتاپ هستید، ناموفق خواهد بود. چون از یک طرف ایده ناب کسب‌وکار شما، آنطور که فکر میکردید طراحی و پیاده‌سازی نشده؛ از طرف دیگر فریلنسر به دلیل هزینه کمی که به او داده‌اید و انقدر هم ناراضی هستید شاکی شده‌است. اگر منطقی به قضیه نگاه کنید این اتفاق کاملا طبیعی است!

فریلنسر بودن اصلا چیز بدی نیست اما وقتی با یک فریلنسر کار می‌کنید باید برای سپردن اجرای ایده خود، به او اعتماد کنید. در انتخاب این شخص باید دقت کنید چون افراد زیادی در این حوزه کار می‌کنند و هر کس خود را نامبر وان می‌داند! یک فریلنسر خوب باید با تجربه باشد و بتواند از پس چنین پروژه بزرگی بربیاید.

باید این را در نظر داشته باشید که یک فریلنسر به تنهایی کار می‌کند و هزینه کمتری هم نسبت به یک شرکت نرم‌افزاری از شما دریافت می‌کند. انجام چنین پروژه بزرگی برای یک نفر به مراتب سخت تر از یک تیم است و شما در این بین شاهد کم و کاستی‌هایی خواهید بود که کاملا بدیهی است!

چنین اتفاقاتی دید شما را نسبت به پروژه‌ها و استارتاپ‌های آی تی، بد می‌کند. این در حالی است که شما انتخاب درستی انجام نداده‌اید و اگر دقت کنید صدها کسب‌وکار در بستر فناوری و اینترنت در این روزها شکل گرفته‌اند و درآمد بسیار بالایی دارند.

ما امروز در این مقاله شما را با مزایای یک شرکت توسعه نرم‌افزار آشنا خواهیم کرد.

مزایای همکاری با شرکت توسعه نرم‌افزار چیست؟

وقتی شما با یک شرکت نرم‌افزاری کار می‌کنید به مراتب نسبت به همکاری با یک فریلنسر، از مزایای بهتری بهره‌مند میشوید. چون افراد زیادی در یک تیم همراه کسب‌وکار شما هستند تا ایده شما را به بهترین نحو، اجرا کنند.

این نوع شرکت‌ها که سال‌ها در این زمینه تلاش کرده‌اند و تیمی متخصص تشکیل داده‌اند.

وقتی شما ایده ناب خود را برای شروع استارتاپ با این تیم در میان بگذارید، در وهله اول با مشاوره خوب شما را راهنمایی می‌کنند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

شما اطمینان حاصل می‌کنید تمامی کدنویسی‌ها اصولی خواهد بود و امکان توسعه برای آن وجود خواهد داشت.

از بابت پشتیبانی فنی خیالتان جمع است و هر گونه اختلالی به وجود بیاید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل خواهد شد.

در این همکاری شما هزینه‌ای که می‌کنید بابت کیفیت کار شماست که قرار است به شغل ثابت شما تبدیل شود و از طریق آن درامدزایی کنید.

نتیجه‌گیری:

خب در این پست به بررسی همکاری با یک فریلنسر و شرکت پرداختیم و سعی کردیم مزایای و معایب را برایتان کاملا واضح شرح دهیم. همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم لطفا قیمت را فدای کیفیت نکنید!

اگر عقیده دارید که ایده شما بهترین است پس استارتاپ شما باید با یک تیم حرفه‌ای همکاری داشته باشد.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader