آموزشیبرنامه‌نویسی

مزایای کلاس‌های آنلاین در شرایط کرونا چیست؟ کلاس مجازی یا آنلاین؟

آموزش الکترونیکی یا E- learning چیست؟

این روزها همه ما به نوعی درگیر آموزش الکترونیکی و کلاس‌های آنلاین هستیم. در شرایط کنونی که همه درگیر بحران کرونا شده‌ایم، امن‌ترین راه یادگیری، آموزش الکترونیکی یا E- learning است. امروز قصد داریم درباره آموزش الکترونیکی و آموزش آنلاین صحبت کنیم و به مزایای کلاس‌های آنلاین در شرایط کرونا بپردازیم.

 

فرق آموزش الکترونیکی یا E- learning با آموزش آنلاین چیست؟

هر دو آموزش زیرمجموعه آموزش از راه دور می‌باشند. برای درک بهتر تفاوت آموزش الکترونیکی با آموزش آنلاین، هرکدام را برایتان توضیح میدهیم.

آموزش الکترونیکی یا E- learning:

مزایای کلاس‌های آنلاین در بحران کرونا

آموزش مجازی بر پایه الکترونیک که به آموزش الکترونیکی E- learning شناخته می‌شود. در این آموزش در هر زمان و مکانی که باشید، می‌توانید آموزش ببینید و یاد بگیرید. آموزش‌ها با استفاده از وسایل الکترونیکی مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تلویزیون و گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پخش دی وی دی و … در قالب سی دی و دی وی دی های آموزشی، فایل‌های ویدیویی و برنامه‌های آموزشی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این آموزش به نوعی خود‌آموز می‌باشد و معلم و استادی در کنار شما نخواهد بود. اگر بخواهم برایتان مثال بزنم: آموزش مجازی گیتار پاپ را در نظر بگیرید. ویدیوهای آموزشی در سایت‌هایی مثل یوتیوب به فراوانی یافت می‌شود و هنرجو می‌تواند به صورت خود‌آموز یاد بگیرد. همچنین بعضی از اساتید با معرفی سایت شخصی خود و تولید محتوای آموزشی هنر خود را به شما منتقل می‌کنند. شما می‌توانید دی وی دی های آموزش گیتار پاپ را خریداری کنید و به صورت مجازی آموزش ببینید.

در این آموزش چون فایل‌های آموزشی همیشه در اختیار دانش‌آموز می‌باشد، یادگیری تاثیرگذاری بالایی دارد به این علت که می‌توان چندین بار مشاهده کرد. این موضوع از مزایای آموزش الکترونیکی شمرده می‌شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که در آموزش الکترونیک باید به منابعی که با آن یادگیریس را شروع می‌کنید، خیلی دقت کنید. همانطور که گفتیم در این آموزش معلم و استادی در کنار شما نیست تا رفع اشکال کنید یا اگر مبحثی را درک نکردید برای شما توضیحات بیشتری بدهد، پس در انتخاب منابع با تحقیق پیش بروید.

آموزش آنلاین یا Online education:

خب بحث اصلی امروز ما آموزش آنلاین و کلاس‌های آنلاین می‌باشد. با پیشرفت ویروس کرونا، آموزش‌های آنلاین در جهان و بخصوص در کشور ما رونق پیدا کرده‌است. در آموزش آنلاین شما می‌توانید در یک زمان مشخص، در هر مکانی که حضور دارید با اتصال به شبکه جهانی اینترنت در یک پلتفرم مشخص در کلاس آنلاین حضور پیدا کنید. این کلاس‌ها مانند کلاس‌های حضوری شبیه‌سازی شده‌اند اما با این تفاوت که شما می‌توانید در تخت‌خواب باشید و در کلاس حضور داشته باشید. جالب نیست؟! به نظر من که واقعا تکنولوژی راحتی کار رو به ما هدیه کرده و باید از این بستر فراهم شده بهره ببریم.

برای شما کلاس موسیقی را در آموزش آنلاین مثال می‌زنم: فرض کنید که مشغله‌های زیادی دارید، اما همیشه دوست داشتید گیتار یاد بگیرید اما با وجود ویروس کرونا، از این کار منصرف شده‌اید. کلاس‌های آموزش آنلاین برای شما این مشکلات را کنار می‌زند. شما می‌توانید با استاد موسیقی خود سر ساعت کلاس خود را از طریق تماس تصویری برگزار کنید و آموزش ببینید. در حال حاضر به دلیل بحران کرونا، مدارس و دانشگاه‌های دولتی و آزاد اکثر کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند. دانش‌آموزان نیز در این دوران با کلاس‌های آنلاین درس‌های خود را فرا می‌گیرند.

مزایای کلاس‌های آنلاین در شرایط کرونا چیست؟

  • مسلما اولین مزیت آموزش دز کلاس‌های آنلاین، حفظ سلامت شما و خانواده شماست. با برگزاری کلاس آنلاین، نیازی ندارید که به صورت حضوری در کلاس‌ها باشید و خودتان و خانوادتان را در معرض این ویروس جدی قرار دهید.
  • در آموزش آنلاین، زمان بسیار مهم است. کلاس‌های حضوری به نسب کلاس‌های آنلاین زمان بیشتری را مصرف می‌کنند. این در حالی است که بار درسی کلاس‌های آنلاین بیشتر است و یادگیری موثرتر خواهد بود.
  • کاهش هزینه‌ها از مزایای مهم آموزش آنلاین است. در این روش برای دانش‌آموز و اساتید هزینه‌هایی مانند رفت‌وآمد، کاهش می‌یابد.
  • افزایش مشارکت بین دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد که بسیار حائز اهمیت است.

مزایای کلاس‌های آنلاین در شرایط کرونا

نتیجه‌گیری:

با توجه به موضوعاتی که درباره‌ی آن صحبت کردیم، آموزش‌های الکترونیک و آنلاین رونق زیادی کرده‌است. در کشور ما نیز این نوع از آموزش‌ها در بین عموم، جای خود را باز کرده‌است و خیلی‌ها دیگر به آموزش از راه دور عادت کرده‌اند.

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که با شرایط کرونا میزان مشتریان شما کاهش پیدا کرده و سردرگم شده‌اید، از مشاور کسب‌وکار کمک بگیرید تا با ارائه راه‌حل‌های کارآمد به کسب‌وکارتان آسیبی وارد نشود. به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله “مشاوره کسب‌وکار چه کمکی می‌کند تا کسب‌وکارتان موفق شود؟” را مطالعه کنید تا آگاهی بیشتری پیدا کنید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader