آموزشیبرنامه‌نویسیپیشنهاد نویسنده

معنی ارورهای اینترنت چیست ؟ ارورهای اینترنتی چه معنایی دارند؟

ارورهای رایج در اینترنت

وقتی URL را در نوار آدرس مرورگر خود وارد می‌کنید یا روی پیوند به سایتی کلیک می‌کنید، صفحه وب موردنظر معمولاً در دستگاه شما بارگیری می‌شود. البته گاهی اوقات، مشکلی پیش می‌آید و با خطا یا به اصطلاح ارور مواجه خواهید شد. هر کدام ار این ارورها معنی و مفهومی دارند و ظاهر می‌شوند تا علت مشکل را به شما بگویند. امروز قصد داریم که به شما بگوییم معنی ارورهای اینترنت چیست و هر کدام چه معنایی دارند.

ارورهای رایج در اینترنت:

انواع مختلفی از خطاهای وبسایت وجود دارند و به هر کدام یک کد وضعیت سه رقمی HTTP اختصاص داده شده است. کدهای خطایی که به احتمال زیاد مشاهده خواهید کرد، دو نوع است.

  1. کدهای موجود در محدوده 400-499 است که نشان دهنده وجود خطایی در سمت کاربر است.
  2. کدهای موجود در محدوده 500-599 است، به این معنی است که مشکلی در سمت سرور وجود دارد.

در این پست به معنی رایج‌ترین خطاهایی که هنگام گشت‌وگذار در اینترنت با آنها روبرو می‌شوید، می‌پردازیم.

معنی ارورهای اینترنت چیست ؟

Error 400: Bad Request

ارور 400 یک خطای کلی است که وقتی درخواست شما به درستی ارسال نشده و سرور نمی‌تواند درخواست شما را از مرورگر درک کند یا به علت خراب شدن درخواست در طول مسیر، رخ می‌دهد. خطای 400 می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله اتصال به اینترنت نامناسب، مشکل ذخیره‌سازی حافظه یا مشکل در عملکرد مرورگر باشد. برای رفع آن باید اتصال و تنظیمات خود را بررسی کنید، حافظه پنهان مرورگر(کش مرورگر) را پاک کنید، مرورگر دیگری را باز کنید و دوباره امتحان کنید.

معنی ارورهای اینترنت چیست
Error 401: Authorization Required

خطای 401 هنگامی رخ می‌دهد که بخواهید به یک صفحه وب که به گذرواژه نیاز دارد، دسترسی پیدا کنید. هیچ راهی برای این مورد وجود ندارد جز به دست آوردن رمز عبور از طریق کانال‌های مناسب.

معنی ارورهای اینترنت چیست

Error 403: Forbidden

وقتی می‌خواهید یک صفحه وب را که اجازه دسترسی به آن را ندارید، بارگیری کنید؛ با خطای 403 مواجه خواهید شد. معمولاً دریافت این خطا به این معناست که شما یک URL وارد کرده یا روی پیوندی کلیک کرده‌اید و به صفحه‌ای می‌رود که با مجوزهای دسترسی تنظیم شده است. این یعنی شما برای دسترسی به صفحه، باید حساب یا نوع دیگری از مجوز را داشته باشید. سعی کنید به صفحه اصلی وبسایت رفته و از آنجا به مکان موردنظر خود بروید، بررسی کنید که آیا ثبت‌نام حساب یک گزینه است یا خیر.

معنی ارورهای اینترنت چیست

Error 404: Not Found

خطای 404 نشان می‌دهد که سرور نمی‌تواند صفحه موردنظر شما را پیدا کند. با بروز این حطا احتمالا URL را به اشتباه وارد کرده‌اید، بنابراین املا، علائم نگارشی و پسوند (.com ، .net ، .org و غیره) نام دامنه را دوباره بررسی کرده و مجددا امتحان کنید.

معنی ارورهای اینترنت چیست

Error 405: Method Not Allowed

خطای 405 به شدت خطاهای قبلی، رایج نیست و به راحتی نسبت به بقیه تعریف می‌شود. اساساً، خطای 405 به این معنی است که سرور می‌فهمد که مرورگر وب چه درخواستی می‌کند، اما از انجام درخواست خودداری می‌کند. خطای 405 می‌تواند نتیجه خطایی در کد وبسایت یا هدایت اشتباه باشد.

خب نوبت به خطاهای رایج از سمت سرور می‌رسد.

Error 500: Internal Server Error

ارور 500، رایج‌ترین خطای سرور است و مانند 400 یک کد عمومی است که به یک مشکل مشخص نشده اشاره دارد. هرگاه سرور با مشکلی روبرو شده باشد که مانع از انجام یک درخواست شود و این مسئله با سایر کدهای سرور در دسترس نیز توصیف نشود، سرور یک خطای 500 ایجاد می‌کند. سعی کنید صفحه را مجددا بارگیری کنید، حافظه پنهان مرورگر را پاک کنید، کوکی‌ها را حذف کنید و مرورگر را دوباره راه‌اندازی کنید.

معنی ارورهای اینترنت چیست
Error 503: Service Unavailable

خطای 503 نشان می‌دهد که سرور وب قادر به پردازش درخواست نیست. هنگامی که یک خطای 503 دریافت می‌کنید، این می‌تواند به این معنی باشد که سرور تحت تعمیر و نگهداری قرار دارد یا اینکه درخواست‌ها بیش از حد شده است. بهترین روش برای رفع ارور 503 این است که بعداً امتحان کنید.

معنی ارورهای اینترنت چیست

نتیجه‌گیری:

در این پست سعی کردیم که رایج‌ترین ارورهای اینترنت را بررسی کنیم. از این به بعد که با این دست از ارورها مواجه شوید، هم معانی آنها را می‌دانید و هم نحوه رفع ارورها را یاد گرفتید و به راحتی آنها را رفع خواهید کرد.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader