آموزشیکسب‌وکار

خلق ارزش برای مشتری در کسب‌وکار – ایجاد ارزش برای مشتری

چگونه برای مشتری ارزش ایجاد کنیم؟

هر کسب‌وکاری نیاز دارد برای بقای خود در بازار، ارزش آفرینی کند. خلق ارزش برای مشتری در کسب‌وکار یک اصل مهم است که امروز در این باره صحبت می‌کنیم. شما نیاز دارید که برای مشتری ارزش ایجاد کنید تا به فروش بیشتر و در نتیجه درامد بیشتری دست یابید. مفهوم ارزش مشتری و اهمیت آن را برای پیشبرد رشد کسب‌وکار، انکار نشدنی است و هر کسب‌وکاری به آن نیازمند است.

چگونه برای مشتری ارزش ایجاد کنیم؟

وقتی نوبت به خرید یک محصول یا خدمتی می‌رسد، ما به عنوان مشتری و مصرف کننده تمایل داریم کیفیت محصول را به قیمت ربط دهیم. ببینیم که آیا ارزش دارد برای خرید آن فلان قیمت را صرف کنیم یا خیر. از طرف دیگر، دپارتمان‌های فروش به این موضوع واقف هستند و می‌دانند که اگر فقط به این دو ویژگی یعنی قیمت و کیفیت فکر کنند، فروش آنها در  طولانی مدت افزایشی نخواهد داشت.

برای حل این معضل، بازاریابی با یک راه‌حل مواجه شد: ایجاد ارزش مصرفی. متخصصان بازاریابی متوجه شده‌اند که انگیزه مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای به دنبال محصولات و خدماتی است که داری یک ارزش باشند.

خلق ارزش برای مشتری

اما، “ارزش” برای مشتری چیست؟
بیایید با مثالی این موضوع را بررسی کنیم. به یک دستگاه قهوه فکر کنید. ممکن است در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی وجود داشته باشد، اما عملکرد اصلی آن تهیه قهوه است. بنابراین هدف دستگاه برای شما و همه اطراف شما یکسان است، درست است؟

به نظر می‌رسد که اگر هدف تغییر نکند، مصرف‌کنندگان نیز به نوبه خود ارزش را درک می‌کنند که مسلما با یکدیگر متفاوت است.

برای یک مصرف‌کننده، ارزش دستگاه قهوه می‌تواند در بلند مدت به منافع کسب درامد تبدیل شود. این ارزش برای دیگری تهیه یک قهوه در عرض چند ثانیه است. کسانی هستند که دستگاه را به عنوان یک راه‌حل فوری برای یک مشکل می‌دانند و برخی دیگر فقط قیمت را می‌بینند.

خلق ارزش برای مشتری در کسب‌وکار :

ایجاد ارزش واقعی برای مشتری این است که تشخیص دهید مشتری یا مصرف کننده دقیقاً چه ارزشی دارد. برای فهمیدن آن باید این پرسش‌ها را درک کنید و پاسخ دهید.

  1. مصرف کننده چگونه محصول رقیب شما را می‌بیند؟
  2. چه چیزی برای مصرف‌کننده بالقوه هنگام تصمیم‌گیری مهم است؟
  3. کدام یک مهمتر است: قیمت یا مزایا؟
  4. نیازهای مصرف‌کنندگان شما چیست؟

بعد، به موارد زیر فکر کنید:

  1. آیا شرکت شما قادر است بیش از آنچه رقبا ارائه می‌دهند، چیزی برای عرضه داشته باشد؟
  2. آیا شرکت شما در ارائه آنچه برای مصرف‌کنندگان مهم است، مهارت دارد؟

بعد از اینکه توانستید به این سوالات پاسخ دهید، یک استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد ارزش مشتریان خود استفاده کنید. ارائه پیشنهاداتی برای حل یک مشکل، یک استراتژی گسترده است.

به احتمال زیاد شنیده اید که بازاریابی ابتدا یک نیاز ایجاد می‌کند و سپس به مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که محصولاتشان چگونه می‌تواند این نیاز را برآورده کند. به بیان ساده، منظور ما این است که ایجاد ارزش برای مشتری یا مصرف کننده، با درک اینکه چگونه یک شرکت می‌تواند به رفع نیاز خاصی کمک کند، ارتباط دارد.

باید به مشتریان بالقوه دلیل خوبی برای اعتماد به محصولات و خدمات خود ارائه دهید. برای موفقیت ، آگاهی از دو عامل ضروری است:

  1. نيازهايي كه مصرف‌كنندگان شما در تلاش هستند تا برای خود برآورده كنند.
  2. نیازهایی که آنها دارند اما ممکن است آن را درک نکنند.

با نشان دادن اینکه برای نیازهای آنها راه‌حلی دارید، می‌توانید احتمال ایجاد ارتباط بین شما و مشتری را افزایش دهید. گای کاوازاکی، یکی از بزرگترین نام‌ها در بازاریابی و فناوری و یکی از کارمندان اپل که مسئول بازاریابی رایانه مکینتاش در سال 1984 می‌باشد، گفته است:

اگر ارزش کافی ارائه کنید، حق تبلیغ شرکت خود را به منظور جذب مشتری جدید کسب می‌کنید. نکته اصلی این است که همیشه باید ارزش ارائه دهید.

 

خلق ارزش برای مشتری

نتیجه‌گیری:

مشتریان شما، مایه حیات کسب‌وکار شما هستند. آنها منشا اصلی سود فعلی و پایه رشد آینده‌ی کسب‌وکار شما می‌باشند. هستند. امیدواریم که مطالب این پست به شما کمک کند تا با ارائه خدمات بهتر به مشتریان، راه‌های بیشتری برای رشد کسب‌وکار خود پیدا کنید. به یاد داشته‌باشید که خلق ارزش برای مشتری برای کسب‌وکار شما از اهمیت زیادی برخوردار است. باید فکر کنید که مشتری‌های شما واقعاً چه ارزشی دارند، چه مزایایی باعث خوشحالی آنها می‌شود، چه اطلاعاتی در مورد بازار یا کالای شما ندارند، چه چیزی برای آنها جالب است؛ همه‌ی این‌ها اطلاعاتی هستند که به شما در مسیر پیشرفت کمک می‌کنند و می‌توانید از آنها برای تأمین ارزش استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader