آموزشیکسب‌وکار

بازاریابی از طریق ایمیل چیست؟ استفاده از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست؟

طبق تعریفی که در پست‌های قبلی از بازاریابی و مارکتینگ داشتیم، بازاریابی در واقع فعالیت‌هایی است که یک شرکت برای ارتقا خرید یا فروش کالا و خدمات خود به آن متعهد می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در تعریف بازاریابی، حتما پست‌های قبلی را مشاهده کنید. موضوع پست امروز ما ایمیل مارکتینگ است. بازاریابی از طریق ایمیل در واقع همان استفاده از ایمیل مارکتینگ برای تبلیغ محصولات یا خدمات در حین توسعه روابط با مشتریان یا مشتریان بالقوه است.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

هر زمان که یک شرکت ایمیلی به غیر از تأیید سفارش و پاسخ مستقیم به سوالات مشتری  ارسال می‌کند، می‌توان آن را نوعی بازاریابی از طریق ایمیل در نظر گرفت. بازاریابی از طریق ایمیل بخشی از بازاریابی اینترنتی است که شامل بازاریابی آنلاین از طریق وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و موارد دیگر است.

بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند شامل خبرنامه‌هایی با به روزرسانی درباره شرکت یا تبلیغات فروش و معاملات انحصاری مشترکان باشد. همچنین ممکن است ایمیل‌های بازاریابی به دنبال به اشتراک گذاشتن یک پیام کلی از طرف شرکت باشند.

در بهترین حالت، بازاریابی ایمیلی به مشاغل اجازه می‌دهد تا مشتریان خود را مطلع کرده و پیام‌های بازاریابی را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنند. در بدترین حالت، این نوع بازاریابی می‌تواند مشتریان را با ایمیل‌های ناخواسته و آزار دهنده و مداوم اذیت کند.

بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل چیست؟

راه‌اندازی و پیگیری یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل آسان است که برای مشاغل کوچک امکان پذیر و مناسب می‌باشد. به عنوان مثال می‌توانید گزینه ثبت‌نام خبرنامه را به وب‌سایت خود اضافه کنید. با ثبت نام افراد، می توانید خبرنامه‌هایی را برای مخاطبان در حال رشد ارسال کنید. همچنین می‌توانید از پروفایل‌های شبکه های اجتماعی خود، مشتریان را به سمت خبرنامه هدایت کنید.

دو مورد از بزرگترین مزیت ایمیل مارکتینگ، قیمت و سهولت است. در مقایسه با انواع بازاریابی، ارسال ایمیل راهی ارزان برای تبلیغ شرکت و محصولات یا خدمات است.

 

یک خبرنامه معمولی یک روش ساده و موثر برای ارسال به روزرسانی درباره شرکت شما ، رویدادهای آینده و پیشنهادات ویژه است. همچنین نرم افزار ایمیل برنامه ریزی ایمیل های تبلیغاتی خودکار را برای مشتریانی که اخیراً خریداری نکرده اند آسان می کند.

ایمیل مارکتینگ به شما امکان می‌دهدکه گروه‌های خاصی از مشتریان یا حتی افراد خاص را هدف قرار دهید. ارائه معاملات ویژه ماننذ تبریک تولد به مشتریان در زمینه کالاها یا خدمات، یکی از راه‌های انجام این کار است.

به عنوان مثال، یک رستوران ممکن است در روز تولد خود برای 50٪ تخفیف غذا، به مشتریان ایمیل ارسال کند. این نوع شخصی‌سازی به توسعه و تداوم روابط تجاری با مشتری کمک می‌کند و به افزایش فروش و وفاداری مشتری منجر می‌شود.

بازاریابی از طریق ایمیل

نگاهی بیاندازیم به آمارهایی که از ایمیل مارکتینگ جمع‌آوری شده است:

کارشناسان شرکت بازاریابی ایمیلی Litmus تخمین می‌زنند که بازاریابی ایمیلی به ازای هر 1 دلار که هزینه شده است به طور متوسط ​​42 دلار بازدهی دارد.

یک نظرسنجی نشان داد که 59٪ از پاسخ‌دهندگان، تحت تاثیر ایمیل قرار گرفته و تصمیم به خرید گرفتند.

مطالعه بیش از 1 میلیارد جلسه خرید در سال 2019 نشان داد که نرخ تبدیل در بازاریابی از طریق ایمیل 2.3٪ ، در مقایسه با 1% برای رسانه‌های اجتماعی است.

یک مزیت بزرگ ایمیل نسبت به شبکه‌های اجتماعی این است که مشتریان بیشتر از رسانه‌های اجتماعی، ایمیل شما را می‌بینند. ارسال یک مطلب در شبکه‌های اجتماعی به این معنی نیست که هرکسی را که هدف قرار داده‌اید، پیام شما را ببیند اما یک ایمیل در صندوق ورودی می‌نشیند تا زمانی که خوانده شود یا حذف گردد.

در حالت ایده‌آل، ایمیل مارکتینگ باید همزمان با رسانه‌های اجتماعی باشد. افزودن دکمه‌های “Like” یا “Share” در رسانه های اجتماعی به ایمیل‌های بازاریابی، راهی برای ارتباط مشتریان با نام تجاری کسب‌وکار شما می‌باشد. گلچینی از نظرات مثبت طرفداران شبکه‌های اجتماعی را می‌توان در ایمیل‌ها گنجاند و این پست‌ها می‌توانند مشتریان را به سمت خبرنامه‌های ایمیل شما سوق دهد.

نتیجه‌گیری:

اگر استفاده از ایمیل مارکتینگ را به درستی انجام دهید، سیستم ایمیل مارکتینگ می‌تواند درآمد شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این یک روش عالی برای جلب توجه مردم به بازدید از وب‌سایت یا وبلاگ شماست. ترافیک بیشتر معمولاً معادل با درآمد بیشتر است، پس ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید.

اگر از افراد کتابخوان هستید که امیدواریم باشید؛ می‌توانید درباره این حوزه، کتاب ایمیل مارکتینگ را مطالعه و دانلود کنید و با بهره‌گیری از نمونه‌های ایمیل مارکتینگ، کسب‌‌وکار خود را گسترش دهید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader