آموزشیکسب‌وکار

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن در چیست؟ تقابل دو استراتژی بازاریابی

بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن چیست؟

در پست‌های قبل به تعریف بازاریابی، اهمیت آن در کسب‌وکار و 4 اصل معروف بازاریابی پرداختیم. امروز با انواع استراتژی بازاریابی به صورت مختصر آشنا می‌شویم و به بحث مهم تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن می‌پردازیم.

بازاریابی، مفهومی جدید نیست اما به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژی امروزی، قطعاً بازاریابی در مورد یک محصول یا خدمات تغییر کرده است. به لطف دسترسی آسان به اینترنت، بسیاری از مشاغل برای جلب مخاطبان بیشتر از فضای دیجیتال استفاده می‌کنند. اما این وضعیت به این معنی نیست که بازاریابی سنتی کم است، زیرا شرکت‌هایی هستند که هنوز از استراتژی‌های بازاریابی سنتی استفاده می‌کنند.

سنتی یا مدرن؟ مسئله این است!

بازاریابی سنتی در طی زمان‌های طولانی، امتحان خود را پس داده‌است اما اینکه بخواهیم جذابیت‌های بازاریابی مدرن را نادیده بگیریم، واثعا دشوار است. این پست می‌تواند با بحث در مورد تقابل دو استراتژی بازاریابی، به صاحبان مشاغل در تصمیم‌گیری کمک کند.

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن :

 

بازاریابی سنتی چیست؟

بازاریابی سنتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین تعجب‌آور نیست که همه با این مفهوم آشنا باشند. بازارایابی سنتی به منظور تمرکز بیشتر بر فروش یک سرویس یا محصول خاص طراحی شده‌است و از رسانه‌های مختلفی برای تبلیغ یک برند استفاده می‌کند.

درک مارکتینگ سنتی آسان‌تر است و شرکت‌ها در توضیح محصول یا خدمات خود برای گروه‌های سنی مختلف هیچ مشکلی نخواهند داشت. همچنین با مخاطب محلی بهترین عملکرد را دارد زیرا می‌تواند در یک شهر یا منطقه متمرکز شود. علاوه بر این، بدون اتصال به اینترنت میتوان به آنها دسترسی داشت و آنها را برای استفاده مجدد نگه داشت.

برخی از معمول‌ترین استراتژی‌های بازاریابی سنتی شامل موارد زیر است:

  1. کارت بازرگانی: این نوع استراتژی سنتی بازاریابی، راهی سریع برای انتشار اطلاعات شرکتها یا افراد است.
  2. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی: روزانه هزاران نفر با رادیو ارتباط برقرار می‌کنند، بنابراین تبلیغ کالا یا خدمات از این طریق همچنان موثر است.
  3. بروشورها: برای جلب توجه مخاطبان گسترده‌ای طراحی شده‌اند. آنها معمولاً از رنگهای پر جنب و جوش برای انتقال پیام یا نمایش تصویری که خواننده می‌تواند به راحتی به خاطر بسپارد، استفاده می‌کنند.
  4. بیلبوردها و تابلوها: استفاده از بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی در فضای باز، روش بسیار خوبی برای تبلیغ تجارت برای رانندگان روزانه، مسافران و افرادی که در سطح شهر قدم می‌زنند، می‌باشد.
  5. ایمیل مستقیم: این استراتژی بازاریابی سنتی برای گسترش آگاهی از یک محصول یا خدمات خاص به بازار هدف خاص استفاده می‌شود. این سرویس از سرویس پستی برای تحویل قطعات چاپی تبلیغاتی مانند کارت پستال، بروشور و نامه استفاده می‌کند.

بازاریابی مدرن چیست؟

در حالی که نقطه کانونی بازاریابی سنتی، محصول یا خدمات شرکت است؛بازاریابی مدرن، مشتری مدار است. مشاغلی که از این استراتژی استفاده می‌کنند همیشه رضایت مصرف‌کنندگان خود را بیش از هر چیز دیگری قرار می‌دهند، بنابراین آنها می‌توانند خواسته‌ها و نیازهای منحصر به فرد مخاطبان خود را برطرف کنند.

از آنجا که بازاریابی مدرن از یک پلتفرم دیجیتال استفاده می‌کند، قابل تنظیم‌تر است. همچنین می‌تواند به راحتی با تغییرات سازگار شود، بنابراین مشکلی برای مطابقت با آخرین روند بازاریابی ندارد. به علاوه ، از هر دستگاهی می‌توان به آن دسترسی داشت، این بدان معناست که شرکت‌ها شانس بیشتری برای دسترسی به مخاطبان جهانی دارند. همه این عوامل به ایجاد وفاداری و اعتماد مشتری و همچنین شناخت برند در سراسر جهان کمک می‌کند.

نمونه‌های زیر برخی از محبوب‌ترین استراتژی‌های بازاریابی مدرن است که امروزه استفاده می‌شود:

  1. بازاریابی ایمیلی: افراد چندین بار در روز ایمیل‌های خود را چک می‌کنند، بنابراین بازاریابی از طریق ایمیل یک استراتژی خارق العاده برای تبلیغ یک محصول است. با این حال، این کار در مورد افرادی که قبلاً با این برند درگیر شده‌اند بهترین نتیجه را دارد.
  2. تبلیغات اینترنتی: وب سایت‌ها و سیستم ‌عامل‌های آنلاین زیادی وجود دارد که مایل به نمایش تبلیغات با قیمت هستند. به عنوان مثال تبلیغات Google و تبلیغات ویدیویی YouTube، دو سیستم‌عامل تبلیغاتی بزرگ هستند که می‌توانند محصول یا خدمات خاصی را برای مخاطبان با هدف تبلیغ کنند.
  3. وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی: ایجاد یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی روشی موثر برای افراد است تا بتوانند به راحتی درباره محصول یک برند بیشتر بدانند. با به اشتراک گذاشتن URL وب‌سایت، افرادی که روی پیوند کلیک می‌کنند فوراً به وب‌سایت تجارت الکترونیکی فرستاده می‌شوند و در آنجا می‌توانند در صفحات جستجو کرده و به پیشنهادات برند نگاه کنند.
  4. استفاده از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام: وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دارای ابزاری داخلی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها هستند که برندها را قادر می‌سازد تا موفقیت، تعامل و تبلیغات خود را تحت‌نظر داشته باشند. همچنین ایجاد یک کمپین با استفاده از فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام به دلیل روند بازاریابی آنلاین مانند استفاده از هشتگ آسان تر است.

نتیجه‌گیری:

بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن دارای مزایای خاص خود هستند، اما بسته به نیاز کسب‌وکار، ممکن است که یکی بهتر از دیگری باشد. کسب‌وکارها می‌توانند با دانش کامل از تفاوت‌های بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن، انتخاب بهینه‌ای داشته باشند.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader