آموزشیکسب‌وکار

آشنایی با اصول بازاریابی در کسب‌وکار- 4 اصل در بازاریابی

اصول بازاریابی چیست؟

یک استراتژی عالی بازاریابی بخشی حیاتی از هر تجارت موفق است. این کار بر روی آنچه می‌خواهید برای تجارت خود به دست آورید متمرکز است. بازاریابی اطلاعات دادن به مردم و نشان دادن دلایل انتخاب محصول و خدمات شما به آنها است. در پست قبل تعریف بازاریابی و اهمیت مارکتینگ را به طور مفصل ارائه کردیم. امروز قصد داریم آشنایی با اصول بازاریابی را برایتان شرح دهیم.

اصول بازاریابی چیست؟

اصول بازاریابی متداول ترین اصولی است که در طول زمان امتحان شده و برای دهه‌ها ثابت مانده‌است. مشاغل از این اصول برای یک استراتژی بازاریابی موفق پیروی می‌کنند.

چهار اصل مهم در بازاریابی وجود دارد که به عنوان ماتریس بازاریابی نامیده می‌شود. شرکتها برای استراتژی بازاریابی خود از آنها استفاده می‌کنند. این چهار اصل اساسی بازاریابی محصول، قیمت، مکان و تبلیغات به هم پیوسته‌اند و با هم کار می‌کنند.

آشنایی با اصول بازاریابی :

آشنایی با اصول بازاریابی

1. محصول
محصول یکی از اساسی‌ترین اصول بازاریابی است. محصول می‌تواند کالا یا خدماتی باشد که شما به مشتریان ارائه می‌دهید. یک نکته مهم که اغلب بازاریابان در شغل بازاریابی از آن چشم‌پوشی می‌کنند این است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه می خواهند چه چیزی را ارائه دهند، باید جذابیت محصول خود را ببینند و برای آن بازاریابی کنند.

اگر می‌خواهید کالایی سودآور بفروشید، باید برنامه‌ریزی کاملی انجام دهید و از نگاه مشتری به محصول خود نگاه کنید. باید تمام فاکتورهای اساسی را در برنامه خود در نظر بگیرید. این عوامل ممکن است شامل سوالاتی از قبیل نیاز مشتری، کیفیت محصول شما، تفاوت آن با سایرین، نقطه فروش آن و همچنین امنیت آن برای مشتریان شما باشد.

شما نه تنها به یک محصول با کیفیت نیاز دارید، بلکه می‌توانید کیفیت محصول خود را با موفقیت برای مصرف‌کنندگان احتمالی خود تعریف کنید و آنها را به مصرف‌کننده تبدیل کنید.

2. قیمت
قیمت پولی است که مشتری باید برای محصول یا خدماتی که دریافت می‌کند بپردازد. قیمت پس از تعیین ارزش بازار انتخاب می‌شود یا با توجه به ارزشی که شما از طریق محصول یا خدمات خود ارائه می‌دهید. اگر قیمت بالاتری از ارزش بازار بخواهید، مشتریان انتظارات بیشتری از محصول شما دارند و اگر می‌خواهید یک تجارت موفق داشته باشید، باید انتظارات آنها را برآورده کنید.

3. مکان
مکان به فرآیند آوردن محصولات و خدمات شما به مشتریان اشاره دارد. مکان یعنی هر کجا که محصول یا خدمات شما برای خرید در دسترس است و مشتریان می‌توانند آنها را خریداری کنند. این می‌تواند یک فروشگاه، یک وب سایت آنلاین باشد یا می توانید از چندین کانال برای دسترسی به مخاطبان بیشتر استفاده کنید.

برنامه‌ریزی دقیق برای قرار دادن یا توزیع محصول شما برای یک کسب‌وکار موفق مهم است. باید بدانید که مشتریان احتمالی شما کجا هستند و مکان شما در کجا قرار داشته باشد و مهم‌تر از همه، نحوه اتصال مشتریان بالقوه شما به مکان شما است که بخشی اساسی از رشد کسب‌وکار است.

علاوه بر این، در عصر دیجیتال امروز، مهم نیست که فروشگاه یا خدمات شما در کجا واقع شده است. از آنجا که افراد بیشتری تمایل به جستجوی آنلاین نیازهای خود دارند، حضور دیجیتال می‌تواند تفاوت زیادی را در ارتباط با مشتریان بالقوه شما ایجاد کند.

4. تبلیغات
تبلیغات، ایجاد آگاهی برای محصولات، خدمات، شرکت و نام برند شما است. تمام روش‌هایی که یک شرکت برای ایجاد آگاهی در مورد محصول و خدمات خود استفاده می‌کند به عنوان تبلیغ شناخته می‌شود. تبلیغات باید به مشتریان دلیل انتخاب محصول یا خدمات شما را ارائه دهد و همچنین مزایای استفاده از محصول شما را به مشتریان احتمالی نشان دهد.

تبلیغات، ستون فقرات بازاریابی است و به اندازه کیفیت محصولات تولید شده، برای مشاغل بسیار مهم است. منظور از برقراری ارتباط با مخاطبان هدف از طریق کانال‌های مختلف و ایجاد آگاهی برای محصول و خدمات شما است.

روش‌های متفاوتی برای آگاهی از بازار در مورد محصول یا خدمات شما استفاده می شود. موارد زیر برخی از محبوب ترین روش هایی است که بازاریاب ها برای ارتباط با مشتریان احتمالی خود استفاده می کنند.

نتیجه‌گیری:

اصول ارزیابی به عنوان یک فرمول اساسی برای ارزیابی و همچنین ارزیابی مجدد کسب‌وکار استفاده می‌شود. شما می‌توانید از دستیابی کامل به پتانسیل و رشد کار خود اطمینان حاصل کنید. برای اینکه کسب‌وکاری موفق داشته باشید باید به اصول بازاریابی تسلط داشته باشید و آن را به خوبی اجرا کنید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader