آموزشیبرنامه‌نویسیخدمات ما

فرق اپلیکیشن هیبرید و نیتیو چیست؟ Native vs. Hybrid

اپلیکیشن هیبریدی و اپلیکیشن نیتیو

تلفن‌های هوشمند در دوران مدرن به ابزاری با کاربرد عالی تبدیل شده‌اند زیرا مزایای متعددی مانند ارتباط سریع از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، وب‌گردی، سرگرمی، GPS و برنامه‌های مفید دیگری را فراهم می‌کنند. هنگام تصمیم گیری در مورد توسعه یک اپلیکیشن موبایل، معضلی که اغلب به وجود می‌آید این است که یک اپلیکیشن نیتیو ایجاد کنید یا یک اپلیکیشن هیبریدی ؟ اصلا فرق اپلیکیشن هیبرید و نیتیو در چیست و چه مزایا و معایبی دارند. موضوع پست امروز ما تفاوت اپلیکیشن هیبریدی و نیتیو است. در یکی از پست‌های مربوط به اپلیکیشن، در مورد آن‌ها صحبت کردیم اما امروز به تفاوت آن‌ها می‌پردازیم.

اپلیکیشن هیبریدی و اپلیکیشن نیتیو:

اپلیکیشن‌های موبایل به یکی از برج‌های اصلی نوآوری تبدیل شده‌اند. با گسترش بازار تلفن‌های هوشمند، بسیاری از سازمان‌ها روش‌هایی را در نظر می‌گیرند تا برنامه‌های تلفن همراه را در گردش کار خود قرار دهند تا سطح دسترسی به بازار را تقویت کنند. چالش مشترک شرکت‌ها در مورد تصمیم‌گیری در انتخاب ساختن یک اپلیکیشن نیتیو یا یک اپلیکیشن هیبریدی است.

پاسخ به این سوالات به عواملی مانند:

• هدف از ساخت برنامه
• ویژگی هایی که باید در برنامه گنجانده شود
• بودجه اختصاص داده شده برای توسعه اپلیکیشن
• سرعت توسعه اپلیکیشن
و… بستگی دارد.

در اینجا، ما به شما کمک خواهیم کرد تا ویژگی‌های یک اپلیکیشن هیبریدی و یک اپلیکیشن نیتیو و تفاوت بین آنها را درک کنید تا به شما کمک کند در مورد بهترین روش برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل تصمیم بگیرید.

فرق اپلیکیشن هیبرید و نیتیو :

در ابتدا به تعریفی از اپلیکیشن‌های نیتیو و هیبریدی می‌پردازیم.

اپلیکیشن نیتیو چیست؟

اپلیکیشن نیتیو به نرم‌افزار کاربردی گفته می‌شود که برای کار بر روی یک سیستم‌عامل یا دستگاه خاص تولید شده است. به طور عمده، دو سیستم عامل برای تلفن همراه وجود دارد. iOS و Android . اپلیکیشن‌های نیتیو برای سیستم‌عاملی طراحی می‌شوندکه در درجه اول برای موبایل و سیستم عامل آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال، توسعه دهندگان اپلبکیشن‌های نیتیو، اندروید را با استفاده از جاوا یا کاتلین کدنویسی می‌کنند، در حالی که برنامه‌های iOS را با استفاده از Swift یا Objective-C کدنویسی می‌کنند.

اپلیکیشن‌های نیتیو، اجرای سریع و دقت بالایی دارند. علاوه بر سریع بودن، کاربران را قادر می‌سازد تا به همه کنترل‌ها و چیدمان‌های رابط کاربری (UI) دسترسی پیدا کنند.

با این حال، برنامه‌ای که برای iOS با استفاده از Swift یا Objective-C نوشته شده است در Android کار نمی‌کند و بالعکس. این بدان معنی است که شما باید به طور خاص برای هر سیستم عامل کدنویسی و توسعه را انجام دهید. در صورتی که بخواهید اپلیکیشن خود را در هر دو سیستم عامل، iOS و Android راه‌اندازی کنید، قاعدتا به بودجه بیشتر و تیم بزرگتر نیاز دارد.

ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن نیتیو:

• اپلیکیشن نیتیو بسیار قابل اعتماد هستند.
• اپلیکیشن نیتیو ساده هستند. عملکرد سریع‌تری دارند و تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند.
• اپلیکیشن نیتیو از هر دو عملیات آنلاین و آفلاین پشتیبانی می‌کنند.

فرق اپلیکیشن هیبرید و نیتیو

اپلیکیشن هیبرید چیست؟

اپلیکیشن هیبریدی، عناصر اپلیکیشن‌های نیتیو و وب را با هم ترکیب می‌کند، جایی که برنامه با استفاده از زبان‌های فناوری وب مانند HTML ، CSS و JavaScript کدنویسی می‌شود. بنابراین، دقیقاً مانند یک برنامه وب کار می‌کند و به روی دستگاه نصب می‌شود.

اپلیکیشن‌های هیبریدی، با کمک (API) ، دسترسی کامل به قابلیت‌های دستگاه تلفن همراه را حفظ می‌کنند. اپلیکیشن‌های نیتیو از زمان بارگیری می‌توانند به صورت آفلاین کار کنند اما اپلیکیشن‌های هیبریدی با این قابلیت ارائه نمی‌شوند. اپلیکیشن Hybrid معمولاً عملکردی مشابه با برنامه وب دارد زیرا اساساً بر اساس یک برنامه وب است.

اپلیکیشن‌های هیبریدی یکبار کدنویسی می‌شوند و از آن خروجی‌های اندروید و ios گرفته می‌شود. در واقع، کد اولیه برای چندین سیستم‌عامل است که مدیریت آن را آسان‌تر می کند.

ویژگی‌های اپلیکیشن هیبریدی:

اپلیکیشن هیبریدی می‌تواند با سیستم‌عامل دستگاه ادغام شود و از ویژگی‌های سیستم‌عامل استفاده کند.

اپلیکیشن هیبریدی شامل ادغام با سرویس‌های تحت وب می‌باشد.

اپلیکیشن هیبریدی، شامل یک مرورگر تعبیه شده است که به افزایش دسترسی به محتوای آنلاین پویا کمک می‌کند.

اپلیکیشن هیبریدی را می‌توان با سرعت بیشتری توسعه داد و هزینه‌های توسعه و نگهداری کمتری را شامل می‌شود. بنابراین، باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود.

اپلیکیشن هیبریدی قابل درک است و می‌توان آن‌ها را بدون دردسر مدیریت کرد.

اپلیکیشن هیبریدی دارای رابط کاربری کراس پلت فرم (UI) می‌باشد.

فرق اپلیکیشن هیبرید و نیتیو

نتیجه‌گیری:

با توجه به تعریف اپلیکیشن native و اپلیکیشن hybrid و ذکر تفاوت بین این دو اپلیکیشن، ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کردیم. هر کسب‌وکار و شرکتی، با توجه به نیاز خود می‌تواند اپلیکیشن نیتیو یا هیبریدی داشته باشد. تجربه کاربری نشان داده است که اپلیکیشن‌های نیتیو رضایت کاربران را به خود جلب کرده است و در مقابل این، اپلیکیشن‌های هیبریدی به دلیل یک پایگاه کد و خروجی‌های متفاوت، نمی‌تواند تجربه کاربری خوبی را ارائه دهد.

 

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader