آموزشیهاست و سرور

چگونه یک هاست خوب انتخاب کنیم ؟ میزبانی وب یا web hosting چیست؟

ویژگی های هاستینگ خوب چیست؟

انتخاب یک هاست خوب از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای وبسایت یا فروشگاه خود انجام دهید. اینکه چگونه یک هاست خوب انتخاب کنیم ، مسلما دغدغه خیلی از افراد است. ما سعی کردیم در این پست از ویژگی‌های یک هاستینگ خوب صحبت کنیم و شما را با اساسی‌ترین ویژگی‌های هاست خوب آشنا کنیم.

برای اینکه بدانید هاست چیست، حتما این پست را مطالعه کنید تا با مفاهیم ابتدایی هاست و سرور آشنا شوید.

چگونه یک هاست خوب انتخاب کنیم ؟

قبل از اینکه بتوانیم میزبان وب را انتخاب کنیم ، مهم است که شما ابتدا اصول میزبانی وب را درک کنید. میزبانی وب در اصل جنبه فیزیکی وب است. هر وب سایتی که به صورت آنلاین مشاهده می‌کنید از تصاویر، رسانه‌ها، برنامه‌ها و سایر پرونده‌های مختلف تشکیل شده است که فضای ذخیره سازی را اشغال می‌کنند.

برای اینکه تمام فایل‌های وب سایت شما نمایش داده شود و هر شخصی از آن بازدید کند، یک سرور فیزیکی نیاز دارید. برای اکثر دارندگان وب سایت، داشتن و نگهداری سرور قدرتمند عملی نیست، به همین دلیل شرکت‌های هاستینگ سایت وارد می‌شوند.

میزبان‌های وب تعداد زیادی سرور دارند که قدرت لازم را برای ارائه خدمات سازگار و قابل اعتماد برای هزاران وب سایت دارد. هنگام ثبت نام در یک هاستینگ بخشی از فضای سرورهای آنها را اجاره می‌کنید که به آن هاست گفته می‌شود. یک میزبانی خوب فقط فروش هاست نیست، بلکه آنها تخصص خود را در زمینه عملکرد خوب، کارآمد و فناوری خود به فروش می‌رسانند تا وب سایت شما بدون مشکل به طور مداوم کار کند.

ویژگی های هاستینگ خوب چیست؟

چگونه یک هاست خوب انتخاب کنیم

مهم نیست که چه نوع وب سایتی را راه اندازی می کنید ، این ده ویژگی مهم در یک میزبان وب است.

1. شهرت زیادی دارند.

یکی از بهترین اقدامات یک تجارت در هر صنعت، شهرت کلی آنهاست. وقتی یک کسب‌وکار به طور مداوم سال‌ها به مشتری خدمات ارائه می‌دهد، به گوش سایر افراد می‌رسد. در Google اطلاعات زیادی درباره آنچه مردم در مورد شرکت میزبانی وب مورد نظر شما گفته‌اند، اگر نظرات به طور کلی مثبت است، پس می‌توانید اعتماد کنید.

2. آنها حداقل 99٪ uptime را قول می‌دهند.

مدت زمانی که شرکت میزبان وب تضمین می‌کند وب سایت شما در دسترس خواهد بود را uptime می‌نامند. وظیفه اصلی شرکت میزبان وب این است که وب سایت شما به صورت آنلاین و در دسترس نگه‌دارد. شرکت‌های معتبر میزبانی وب معمولاً حداقل 99٪ uptime را تضمین می‌کنند. حتی برخی از بهترین‌ها با ارائه 99.9٪ uptime و ضمانت بازگشت پول، از این هم فراتر می روند.

3. آنها برنامه های متنوعی را ارائه می‌دهند.

شاید در حال حاضر نیاز به یک پکیج هاستینگ داشته باشید که به راحتی شرکت هاستینگ موردنظرتان ارائه می‌دهد اما باید قبل از انتخاب بسته میزبانی مناسب برای امروز، کمی وقت بگذارید تا در مورد آنچه فردا و فراتر از آن به آن نیاز دارید، فکر کنید. وقتی بازدیدکنندگان وبسایت شما افزایش یابد و نیاز داشته باشید تا محتوای بیشتری را بارگذاری کنید، به فضای بیشتری نیاز دارید. اگر بخواهید هاست خود را به یک میزبان ابری، میزبانی VPS یا حتی یک برنامه میزبانی اختصاصی ارتقا دهید. باید ببینید آیا میزبانی وب موردنظر شما، در آینده می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند؟ در این صورت زمان انتقال شما بسیار راحت‌تر خواهد بود.

4. آنها 24/7 خدمات مشتری ارائه می دهند.

هر زمان وب سایت شما با مشکلی روبرو شود، مسلما می‌خواهید سریعاً برطرف شود. بنابراین مطمئن شوید که میزبانی وب شما در تمام ساعات روز از مشتری درجه یک پشتیبانی می‌کند. معمولا می‌توانید ز طریق راه‌های ارتباطی مثل تلفن، ایمیل یا چت آنلاین با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

5. قیمت آنها مناسب است.

یک شرکت هاستینگ خود آنقدرها هم هزینه‌هایش ارزان نیست و این در مقابل خدماتی است که ارائه می‌کند. در واقع باید بدانید هزینه بیشتر برای یک هاستینگ خوب، کاملا با ارزش است. گاهی اوقات بسیاری از وب‌سایت های جدید با ارزانترین نوع میزبانی، بسیار خوب مدیریت می‌شوند و این بستگی به نوع وب‌سایت شما و کسب‌وکارتان دارد. همواره به یاد داشته باشید که  گاهی اوقات هزینه بیشتر ارزش آن را دارد، فقط مطمئن شوید که این مقدار با قیمت مطابقت دارد.

6. رابط حساب کاربری آنها بصری است.

در حالی که سرویس اصلی میزبانان وب، انتشار و دسترسی به وب‌سایت است، آنها همچنین یک پنل کاربری به شما ارائه می‌دهند تا تعدادی از کارهای مهم مدیریت وب را انجام دهید، مانند:

مدیریت نام دامنه
راه‌اندازی مجدد مسیرها
مدیریت SSL
مدیریت آدرس‌های ایمیل دامنه خود
افزودن برنامه‌های کاربردی جدید یا پایگاه داده به وب‌سایت شما
مدیریت پشتیبان‌گیری
راه‌حل‌های میزبانی خود را به روز کنید یا تمدید کنید
مسلما شما نمی‌خواهید زمان زیادی را صرف یادگیری نحوه انجام برخی از کارهای اساسی در اجرای وب‌سایت خود کنید. پس به دنبال یک ارائه دهنده میزبانی وب باشید که با رابط کاربری خوب و فرآیندهای ساده‌، همه را بصری کند.

7. آنها منابع کافی را برای شروع کار فراهم می‌کنند.

حتی اگر طراحی کلی بصری باشد، شما هنوز هم در مورد چگونگی انجام کارهای خاص با وب‌سایت خود سوالاتی دارید. قبل از انتخاب ارائه‌دهنده میزبانی وب خود، به نوع منابعی که آنها برای کمک به شما در یادگیری نحوه استفاده از محصولاتشان ارائه می‌دهند، توجه کنید. آنها باید دارای مطالب پشتیبانی جامع مانند آموزشها و مقالات چگونگی استفاده از خدماتشان باشند.

8. اگر از قبل سایتی دارید، از انتقال نیز پشتیبانی می‌کنند.

ایده این است که از روز اول یک بستر میزبانی وب مناسب پیدا کنید، اما همه این ایده‌آل‌ها را ندارند. اگر به دلیل ناراضی بودن از شرکت میزبانی فعلی خود به دنبال دنبال شرکت دیگری هستید که به شما در روند انتقال وب‌سایت کمک کند، بررسی کنید که روند انتقال چگونه است. برای اطلاع از جزئیات، با یک فرد در پشتیبانی صحبت کنید  تا بدانید که می‌توانند روند کار را نسبتاً ساده و بدون درددسر انجام دهند.

9. آنها از مدیریت نام دامنه نیز پشتیبانی می‌کنند.

شما می‌توانید ثبت دامنه خود با سرویس متفاوتی از ارائه دهنده میزبانی وب دریافت کنید و این هیچ مشکلی ندارد اما اگر همه این‌ها را در یک شرکت نگه دارید، بسیار راحت تر خواهید توانست  مدیریت نام دامنه خود را حفظ کنید. اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده میزبانی وب به شما امکان می‌دهد ثبت دامنه و تجدید دامنه خود را در همان پنلی که برای مدیریت میزبانی وب خود استفاده می کنید، مدیریت کنید.

10. آنها گزینه های امنیتی رضایت بخشی را ارائه می‌دهند.

هکرها و نقض داده‌ها امروز بخش ناگوار دنیای آنلاین است. هر صاحب وب‌سایت باید امنیت را در اولویت قرار دهد. در حالی که برای ایمن سازی وب‌سایت‌های خود می‌توانید چند گام بردارید، اما یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای امنیت وب‌سایت انجام دهید، انتخاب میزبان وب است که از امنیت به عنوان اولویت خود یاد می‌کند.

یک شرکت میزبان وب خوب در فایروال‌های قدرتمند سرمایه گذاری می‌کند، شامل گواهینامه‌های SSL که به عنوان بخشی از برنامه‌های خود است و برای افزایش امنیت وب سایت شما، نرم‌افزار امنیتی ارزان قیمت یا سایر لوازم جانبی را ارائه می‌دهد. در مورد شهرت امنیت شرکت تحقیق کنید تا اطمینان حاصل کنید.

نتیجه‌گیری:

خب با این 10 مورد از ویژگی‌های یک هاستینگ خوب، متوجه شدیم که چگونه یک هاست خوب انتخاب کنیم و باید به چه شرکت هاستینگی اعتماد کنیم تا در نهایت یک وب‌سایت در دسترس و آپدیت داشته باشیم.

 

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader