آموزشیکسب‌وکار

چگونه ایده‌های جدید پیدا کنیم ؟ ایده‌های پولساز

چگونه تشخیص دهیم که ایده کسب‌وکار خوبی داریم؟

آیا تا به حال به فکر شروع یک کسب‌وکار کوچک پرسود افتاده‌اید؟ همه ما بعد از فکر یک ایده پولساز به این فکر می‌کنیم که آیا این ایده می‌تواند موفق شود؟ در واقع بهتر است، هنگامی که ایده خوبی به دست آوردید، از موفق بودن آن تا حد زیادی مطمئن شوید. قبل از اینکه بررسی کنیم که آیا شما ایده خوبی در زمینه کسب‌وکار دارید یا خیر، بیایید نگاهی به نحوه ایجاد ایده بیندازیم. در این پست متوجه خواهیم شد که چگونه ایده‌های جدید پیدا کنیم .

چگونه ایده‌های جدید پیدا کنیم ؟

با تحلیل مهارت‌ها و نقاط قوت خود شروع کنید.

به چه چیزی علاقه دارید؟ به طور طبیعی در چه چیزی مهارت دارید؟ در چه کاری خوب هستید؟

خیلی مهم است وقتی چیزی را انتخاب می‌کنید، به آن علاقه داشته باشید.

آیا برایتان پیش آمده است که دیگران به شما بگویند در انجام کاری مهارت دارید؟ به این فکر کنید که شاید شما یک استعداد پنهان داشته باشید که دیگران در شما می‌بینند و فکرش را نمی‌کنید که بتوانید از آن درآمدزایی کنید. اگر این چنین باشد و این مهارت چیزی باشد که در آن تسلط داشته باشید، می‌تواند یک ایده عالی برای کسب‌وکار باشد. با خانواده و دوستان خود صحبت کنید و نظر آنها را بپرسید.

ایده‌ای به ذهنتان می‌رسد و آرزو می‌کنید که در حال حاضر وجود نداشته باشد؟ این وضعیت برای همه ما پیش آمده است. در برخی موارد بعد از جستجو متوجه می‌شویم که این ایده هنوز عملی نشده است. در واقع شانس با شما بوده است و می‌توانید با یک طراح برنامه همکاری کنید یا خودتان برنامه‌ای ایجاد کنید که بتواند به نفع افرادی مانند شما در سراسر جهان باشد.

روش دیگر برای به دست آوردن ایده این است که مشکلاتی را پیدا کنید که به راه‌حل نیاز دارند. برخی از موفق‌ترین کسب‌وکارها، آن‌هایی هستند که مشکلات دیگران را برطرف می‌کنند.

بعضی اوقات برای یافتن ایده به یک منبع الهام نیاز دارید. سعی کنید از دنیای اطراف خود الهام بگیرید. در ادامه 3 منبع الهام برای یافتن ایده را به شما معرفی می‌کنیم.

کارآفرینان موفق را مطالعه کنید. اینکه بدانید کارآفرینان بزرگ چه مسیری را طی کرده‌اند سخت است. در ابتدا داستان‌های مبدا را بخوانید و سرگذشت کارآفرینان موفق کسب‌وکار را مطالعه کنید. چگونه آنها ایده کسب‌وکار خود را مطرح کردند؟ آنها چه توصیه‌ای به کارآفرینان آینده دارند؟ جواب این سوالات را قبل از اینکه سفر شخصی خود را شروع کنید، مطالعه کنید و از آن الهام بگیرید.

از تلفن هوشمند خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک برنامه ایجاد کنید اما مطمئن نیستید دقیقاً چه چیزی باید ایجاد کنید؛ از طریق استورهای گوشی خود جستجو کنید. در دسته‌های مورد علاقه کاربران سرچ کنید. در این جستجوها معمولا متوجه خواهید شد که جای برنامه‌ای خالی است و یا برنامه‌ای را می‌توان بهبود بخشید.
اینترنت در مورد یافتن محصولات و خدماتی که درباره آن ایده دارید، فوق العاده مفید است. آیا تا به حال چیزی را جستجو کرده‌اید که نتوانسته‌اید آن را پیدا کنید؟ خب از همین الهام بگیرید! این می‌تواند ایده‌ای در بازار باشد که باید بر اساس آن عمل کنید.

به رسانه‌های اجتماعی روی بیاورید. افراد در شبکه‌های اجتماعی اغلب مسائل و مشکلاتی را که با محصولات، مکان‌ها، فرآیندها و غیره دارند را شناسایی می‌کنند. تعداد کمی از آنها وقت می‌گذارند تا به یک راه‌حل برسند. خواندن شکایات افراد می‌تواند بینشی چشمگیر در مورد مشکلاتی که افراد دیگر دارند را در شما ایجاد کند.

چگونه ایده‌های جدید پیدا کنیم

 

چگونه تشخیص دهیم که ایده کسب‌وکار خوبی داریم؟

گاهی اوقات الهام گرفتن مسئله نیست، بلکه تعیین اینکه ایده خوبی دارید یا خیر، بسیار اهمیت دارد. از ایده خود انتقاد کنید. از افراد دیگر درخواست کنید تا بازخورد بیشتری به شما بدهند. معمولا چندین متخصص استراتژی‌های دیگر را ارزیابی کنند تا به شما در تعیین ایده موثر برای کسب‌وکارتان، کمک کنند.

اگر ایده‌ای داشته باشید که مشکل مردم را با کمترین هزینه حل کند، حتما مردم هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

کسب‌وکار شما به احتمال زیاد تمام وقت شما را صرف خواهد کرد، بنابراین مطمئن شوید که برای موفقیت در آن شور و شوق دارید. مهم است که ایده شما چیزی باشد که شما واقعاً به آن اهمیت می‌دهید زیرا قرار است برای شما سودآور باشد.

آیا ایده خود را آزمایش کرده‌اید؟

تا زمانی که آن ایده خود را روی افراد دیگر آزمایش نکنید، متوجه مخواهید شد که چقدر کسب‌وکار شما دوام خواهد داشت.

ایده‌های خود را تست کنید. سعی کنید از افرادی نظر بگیرید که خیلی رک نظرشان را به شما می‌گویند. همه ما می‌دانیم که دوستان صمیمی شاید از روی ادب نخواهند نظر واقعی خود را بیان کنند.

اگر فرد موردنظر شما معتقد است که ایده شما خارق‌العاده است و از شما پیگیری کند که کجا می‌تواند آن را بدست آورد، می‌توانید متوجه شوید که ایده شما کاربردی است. اما اگر آن‌ها علاقه و اشتیاق کمتری نسبت به ایده شما نشان دادند، بدانید که از ایده خوبی برخوردار نیستید.

چقدر درباره اهداف خود واقع‌بین هستید؟

همانطور که ممکن است از یک ایده جدید کسب‌وکار هیجان‌زده شوید، مهم است که در این زمینه ثابت قدم بمانید و نسبت به آن واقع‌بین باشید. فقط به این دلیل که شما یک چشم‌انداز داشته و تصمیم دارید آن را بسازید و گسترش دهید، به این معنی نیست که بقیه موارد را به دنبال خواهید داشت.

شما ممکن است ایده‌ای اصیل، انقلابی یا حتی زودتر از زمان خود داشته باشید، اما باید اطمینانی از موفقیت آن وجود داشته باشد. هر کسب‌وکار جدید یا یک تلاش جدید باید بازار مناسبی داشته باشد که بدانید فروش خواهید داشت.

چگونه ایده‌های جدید پیدا کنیم

نتیجه‌گیری:

در این پست یاد گرفتیم که چگونه ایده‌های جدید پیدا کنیم پس دیگر وقتش است که شروع به نوشتن ایده‌های ناب خود کنید. صحبت در مورد ایده قبل از انجام برخی پردازش‌های اولیه روی کاغذ، مغز ما را فریب می‌دهد و فکر می‌کند که ما واقعاً در مورد این مفهوم کاری انجام می‌دهیم، پس حتما ایده‌های خود را روی کاغذ بیاورید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader