آموزشیکسب‌وکار

چرا باید کسب‌وکارمان را اینترنتی کنیم ؟ دلایل ایجاد کسب‌وکار اینترنتی

کسب‌وکار آنلاین چیست؟

شما محکوم به این هستید که کسب‌وکارتان را اینترنتی کنید! بله؛ باید باور کنید که به زودی به این جمله می‌رسید چرا که دنیا به سمت مجازی و آنلاین می‌رود و شما نیز با آن همسو خواهید شد. در این پست قصد داریم که به دلایلی بپردازیم تا بدانیم چرا باید کسب‌وکارمان را اینترنتی کنیم و در تعریفی هم کسب‌وکار اینترنتی را شرح دهیم.

اگر کسب‌وکار شما هنوز آنلاین نیست یا شما در حال شروع کسب‌وکار جدید و هیجان‌انگیز خود هستید و ایجاد یک وب‌سایت در لیست کارهای شما نیست، باید بدانید مزایای بسیاری را که کسب‌وکار آنلاین ارائه می‌دهد را از دست خواهید داد. تا انتهای این پست همراه ما باشید تا نگرش شما به کسب‌وکار آنلاین و اینترنتی تغییر کند.

کسب‌وکار آنلاین چیست؟

کسب‌وکار آنلاین در واقع هر نوع فعالیتی در کسب‌وکار است که از طریق اینترنت اتفاق می‌افتد. هر کسی می‌تواند یک کسب‌وکار اینترنتی و آنلاین را راه‌اندازی کند. یک کسب‌وکار آنلاین می‌تواند شامل خرید و فروش اینترنتی یا ارائه خدمات آنلاین باشد. وب‌سایت برای یک کسب‌وکار آنلاین ضروری است. وب‌سایت به عنوان نقطه تعامل بین مشتری و کسب‌وکار عمل می‌کند.

چرا باید کسب‌وکارمان را اینترنتی کنیم ؟

در عصر دیجیتال، حضور آنلاین برای کسب‌وکار شما کاملاً ضروری است. این که یک وب‌سایت، یک سیستم تجارت الکترونیکی، یک صفحه رسانه‌های اجتماعی یا ترکیبی از هر سه را داشته باشید، برای کسب‌وکار شما مزایای ریادی خواهد داشت. حتی اگر شرکت شما تجارت اینترنتی انجام ندهد، مشتریان و مشتریان بالقوه انتظار دارند که شما را بصورت آنلاین ببینند. اگر آنها شما را در فضای مجازی نبینند، ممکن است فرصت افزایش مشتری خود را از دست بدهید.

چرا باید کسب‌وکارمان را اینترنتی کنیم

دلایل ایجاد کسب‌وکار اینترنتی:

  1.  هزینه‌های کم تبلیغات و بازاریابی: آیا می‌دانید هزینه یک بار طراحی وب‌سایت و هزینه های سالانه‌ای که شما برای تمدید (دامنه و هاستینگ) می‌پردازید، تنها کوچکترین کسری است که در یک سال برای چاپ بروشور، بیلبوردها و بسیاری دیگر صرف می‌کنید؟ با داشتن یک وب‌سایت، هر آنچه که در آگهی چاپ شده یا نشان داده می‌شود، می‌تواند در وب‌سایت باشد.
  2. حضور 24ساعته در 7 روز هفته: با حضور آنلاین، شرکت یا سازمان شما برای همه افراد، در هر نقطه از جهان به مدت 24 ساعت در روز و 12 ماه در سال، حضور دارد. تصور کنید در مورد محصولات خود یک سفارش یا استعلام پیدا می‌کنید که منتظر است شما آن را تایید کنید. بنابراین با داشتن وب‌سایتی که دارای فرم، ایمیل و عملکرد آنلاین سفارش باشد، به راحتی تمامی کارها انجام می‌شود.
  3. برقراری ارتباط و مراقبت از مشتری در بهترین حالت: تصور کنید که فقط پشت رایانه خود نشسته‌اید و بر روی دکمه ارسال کلیک می‌کنید و فقط در چند ثانیه همه مشتریان فعلی و احتمالی خود را در مورد محصولات جدید خود، تبلیغات و دستاوردها در سریعترین حالت ممکن مطلع کرده‌اید.
    تصور کنید که از طریق وب‌سایت به سوالات متداولی که بارها و بارها در مورد کسب‌وکارتان پرسیده شده‌است، پاسخ می‌دهید. دیگر نیازی نیست که پاسخ سوالات را در لیست بلندی بنویسید و آن را چاپ کنید.
  4.  یک مکمل در برندینگ: آیا می‌دانید که راه‌اندزی وب‌سایت، وبلاگ و به طور کلی حضور آنلاین می‌تواند باعث تقویت تصویر شرکت شما و بهبود برند شما شود؟ شما می‌بایست برای برند تجاری خود قابلیت استفاده، دسترسی آسان و نگاه دوستانه به مشتریان را فراهم کنید. در این صورت مشتریان متوجه جدی بودن شما در کسب‌وکارتان خواهند شد. پس حتما به دنبال یک طراح وب‌سایت حرفه‌ای باشد!
  5.  اضافه شدن اعتماد به نفس، اعتماد، اعتقاد و امید را به مشتریان: با حضور آنلاین نشان می‌دهید که چگونه کسب‌وکارتان یک گام جلوتر از دیگران است و چگونه محصولات شما به راحتی قابل درک هستند. مشتریان همیشه می‌خواهند کالا یا خدمتی را که درک کرده‌اند، خریداری کنند. به یاد داشته باشید هیچ کس نمی‌خواهد چیزی را خریداری کند که نسبت به آن بی‌اطلاع باشد!
  6.  افزایش روابط تجاری: تحقیقات ثابت کرده است که افزایش بازاریابی و مدیریت در روابط تجاری، فروش زیادی را برای شرکتها به همراه دارد. به زبان ساده وب‌سایت شما می‌تواند حاوی اطلاعات مربوط به مشاغل دیگری باشد که مشتریان شما ممکن است به آنها علاقه نشان دهند.
  7. نسل های جدید مصرف کننده: حتی اگر اکثر شرکت‌ها بر اساس جستجوهای گوگل یا یاهو به دنبال خرید کالا نباشند، شما نمی‌توانید احتمال اینکه که سایر افراد جستجو و یافتن اطلاعات در اینترنت را با جستجوهای اولیه انجام می‌دهند، رد کنید. این کاملا منطقی است که یک وب‌سایت با کیفیت به مشتریان ارائه دهید.
  8. نظرسنجی (تحقیقات بازار): شما می‌خواهید بدانید محصولات یا خدمات شما چگونه در بازار عرضه می‌شود؟ خب، وب‌سایت و فضای مجازی می‌تواند این کار را با کمک ابزارهایی مانند نظرسنجی، ابزارهای آماری و بسیاری از ابزارهای دیگر انجام دهد.
  9.  اطلاعات برقراری ارتباط: با حضور آنلاین، اطلاعات تماس شما با یک کلیک قابل دسترسی است. با این کار قرارگیری در هر مکانی به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
نتیجه‌گیری:

وب‌سایت ها و رسانه‌های اجتماعی ابزارهای عالی بازاریابی هستند. آنها همچنین برخی از مقرون به صرفه ترین روش‌های ارسال اطلاعات برای هزاران نفر هستند. کسب‌وکار اینترنتی و آنلاین برای همه مشاغل بسیار مهم است زیرا تأثیر زیادی در نحوه تصمیم‌گیری خریداران دارد. مصرف کنندگان مدرن حتی اظهار داشته‌اند که اگر نتوانند کسب‌وکارها را به صورت آنلاین پیدا کنند، دید منفی به آنها پیدا می‌کنند.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader