آموزشیکسب‌وکار

طرح کسب‌وکار چه اهمیتی دارد ؟ 20 دلیل برای اینکه باید طرح کسب‌وکار داشته باشید

اهمیت بیزینس پلن چیست؟

جرا باید یک طرح کسب‌وکار کامل بنویسید؟ جواب بسیار ساده است. طرح کسب‌وکار، طرح اصلی برای تجارت شما است. شروع کار بدون برنامه تجاری به شدت خطرناک است. در ادامه به این می‌پردازیم که طرح کسب‌وکار چه اهمیتی دارد و به‌ظور کلی اهمیت بیزینس پلن یا طح کسب‌وکار چیست. در واقع طرح کسب‌وکار برای هر مشاغلی با پیشرفت کسب‌وکار و گذشت زمان تغییر می‌کند و هر کسب‌وکار خاصی ممکن است با تغییر اهداف خود، برنامه‌های تجاری متعددی داشته باشد.

اگر هنوز اهمیت طرح کسب‌وکار را درک نکردید، تا انتهای این پست همراه ما باشید تا از دلایل ئ اهمیت داشتن طرح کسب‌وکار یا بیزینس پلن آگاه شوید.

طرح کسب‌وکار چه اهمیتی دارد ؟

طرح کسب‌وکار چه اهمیتی دارد

1. برای اینکه اثبات کنید کسب‌وکار شما جدی است.

2. در طرح کسب‌‌وکار باید نقاط عطف طولانی مدت که برای موفقیت در کسب‌وکار شما مهم هستند، مشخص شود.

3. برای درک بهتر رقابت خود، ایجاد طرح تجاری شما را مجبور به تجزیه و تحلیل رقابت می کند.

4. برای درک بهتر مشتری خود، تجزیه و تحلیل دقیق مشتری برای یک طرح کسب‌وکار موثر و موفق، ضروری است.

5. روند نوشتن طرح کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا فرضیه‌های قبلی را با نوشتن و ارزیابی، محک بزنید و اعتبار آنها را تحلیل کنید.

6. امکان سرمایه گذاری خود را می‌سنجید. روند طرح کسب و کار شامل تحقیق در بازار هدف شما و همچنین فضای رقابتی است و به عنوان یک مطالعه امکان سنجی برای موفقیت در فعالیت شما عمل می کند.

7. مدل درآمد خود را ثبت می‌کنید. مستندسازی مدل درآمد به رفع چالش ها و فرضیات مرتبط با مدل کمک می کند.

8. یکی از اهداف طرح کسب‌وکار، کمک به شما در تعیین دقیق میزان سرمایه و استفاده از آن است.

9. یک طرح کسب‌وکار کامل و رسمی برای جذب سرمایه گذار و اساس پیشنهادات مالی است و به سوالات سرمایه‌گذاران پاسخ می‌دهد.

10. امکان دنبال کردن یک فرصت اشتباه را کاهش داده و به حداقل رساندن هزینه‌های فرصت کمک می‌کند.

11. شما را مجبور به تحقیق و شناخت واقعی بازار خود می‌کند تا درک وسیع‌تر،عمیق و ظریف‌تری از بازار خود داشته باشید.

12. طرح کسب‌وکار برای جذب کارمندان و یک تیم مدیریتی لازم است. طرح کسب و کار به کارمندان و مدیریت القا می‌کند که کسب‌وکار شما آماده دستیابی به اهداف استراتژیک خود است.

13. این طرح کسب‌وکار نقشه راهی را برای فعالیت در اختیار شما قرار می‌دهد و در مواقع تردید، جهت شما را مشخص می‌کند. 

14. برای جذب شریک و شرکا ضروری است. آنها نیاز دارند یک طرح کسب‌وکار ببینند تا تشخیص دهند که آیا کسب‌وکار شما ارزش شراکت را دارد یا خیر.

15. ایجاد طرح کسب‌وکار به تعیین نقش شرکت شما در بازار کمک می‌کند. این تعریف به شما امکان می‌دهد به طور مختصر تجارت خود را توصیف کرده و جایگاه برندتان را نزد مشتریان، سرمایه‌گذاران و شرکای خود تعیین کنید.

16. یک طرح کسب‌وکار رسمی به شما امکان مقایسه نتایج عملیاتی خود با برنامه تجاری را می‌دهد. به این ترتیب می‌ببینید که آیا به اهداف استراتژیک، تأمین مالی و عملیاتی خود رسیده‌اید یا خیر.

17. با طرح کسب‌وکار می‌توانید تجارت خود را برای مقابله با تغییر شرایط، تغییر دهید. شما می‌توانید طرح تجاری خود را برای تعریف، امتحان و اعتبارسنجی ایده‌ها و استراتژی‌های جدید بازنویسی کنید.

18. برنامه بازاریابی خود را مستند کنید. یک برنامه بازاریابی کاملاً مستند برای رشد تجارت ضروری است.

19. طرح کسب‌وکار به شما برای درک و پیش‌بینی نیازهای کارکنان شرکت کمک می‌کند.

20. فرصت‌های جدید را کشف خواهید کرد. با استفاده از تخته سفید احتمالاً کسب‌وکار خود را از منظری متفاوت مشاهده خواهید کرد و اغلب ایده‌های جدیدی برای بازاریابی محصول/خدمات خود و راه‌اندازی تجارت خود ارائه خواهید داد.

نتیجه‌گیری:

اهمیت داشتن یک طرح کسب‌وکار و بررسی منظم آن فراتر از برنامه‌ریزی ساده و تعیین هدف است. نکته اصلی این است که فقط شروع به کار کنید. واقعاً آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست! لازم نیست یک طرح تجاری رسمی باشد که 200 صفحه یا حتی 20 صفحه داشته باشد و نیازی به صرف ماه ها برای آن نیست.

حتی می توانید در کمتر از یک ساعت یک طرح کسب‌وکار ایجاد کنید و منابع زیادی برای سهولت کار در دسترس است. در ابتدا پست اجزای طرح کسب‌وکار مطالعه کنید تا بدانید چطور باید عمل کنید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader