آموزشیبرنامه‌نویسی

موتور جستجو داک‌داک‌گو چیست ؟ گوگل یا داک‌داک‌گو؟!

موتور جستجوی DuckDuckgo

روزانه برای جستجو کردن هر چیزی از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنیم. اگر از هر کس بخواهید که چیزی سرچ کند، پیش فرض وی گوگل است. به دلیل محبویت و قدرت گوگل، اکثریت کاربران فرایند سرچ کردن را با گوگل می‌شناسند. در این پست قصد داریم به تعریف موتور جستجو بپردازیم و یکی از موتور جستجوهایی را که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است، به شما معرفی کنیم. خیلی از کاربران همیشه درگیر سوالاتی مثل موتور جستجو داک‌داک‌گو چیست و چه فرقی با گوگل دارد، هستند.

موتورهای جستجو چیست؟

موتورهای جستجو، در واقع دستگاه پاسخگویی هستند. آن‌ها برای کشف، درک و سازماندهی محتوای اینترنت وجود دارند تا بتوانند مرتبط‌ ترین نتایج را به سوالاتی که کاربران می‌پرسند، ارائه دهند.

برای اینکه سایتی در نتایج جستجو نشان داده شود، ابتدا باید محتوای آن برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد. یکی از مهمترین بخش‌های آن، SEO است که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر پست‌ مربوط به سئو را مطالعه کنید.

موتور جستجو داک‌داک‌گو چیست ؟

موتور جستجو داک‌داک‌گو چیست

 

DuckDuckGo خود را به عنوان یک موتور جستجو معرفی کرده که هیچ اطلاعاتی از کاربران را ردیابی نمی‌کند. این قول را داده که از کوکی‌ها برای دنبال کردن کاربران استفاده نمی‌کند و هیچگونه اطلاعات شخصی در مورد افرادی که از آن استفاده می‌کنند را جمع‌آوری نمی‌کند. حتی آدرس IP شما نیز مخفی است.

در واقع توصیف موتور جستجو داک داک گو از خود، نظر هر کاربری را به خودش جلب می‌کند. اینکه هر سرچی انجام دهید و مخفی باشید، برای شما جذاب نیست؟!

سایت داک‌داک‌گو خود را اینگونه معرفی کرده است:

ما در حال تعیین استانداردی جدید برای اعتماد به صورت آنلاین هستیم و به مردم این امکان را می‌دهیم که اطلاعات خود را کنترل کنند.
شما سزاوار حریم خصوصی هستید. شرکت‌ها بدون رضایت، از طریق اطلاعات خصوصی شما بصورت آنلاین درآمد کسب می‌کنند.

ما در DuckDuckGo، بر این باوریم که اینترنت نباید چنین احساس وحشتناکی داشته باشد و به دست آوردن حریم خصوصی که لایق آن هستید، باید به راحتی بستن پرده‌ها باشد.

آن‌ها درباره ماموریت خود می‌گویند:
افراد زیادی معتقدند که شما به راحتی نمی‌توانید در اینترنت حریم خصوصی داشته باشید. ما مخالف هستیم و این را وظیفه خود قرار داده‌ایم که یک استاندارد جدید اعتماد را بصورت آنلاین تنظیم کنیم.

وقت آن است که حریم خصوصی خود را پس بگیرید!

خب به نظر توصیفات جالبی از خود کرده‌اند اما حتما برایتان سوال است که نحوه استفاده موتور جستجو داک داک گو چگونه است. افزونه DuckDuckgo برای مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس در دسترس است و همچنین اپلیکیشن داک داک گو برای اندروید و ios در گوگل پلی و اپل استور وجود دارد.

موتور جستجو داک‌داک‌گو چیست

چرا باید به جای گوگل از داک‌داک‌گو استفاده کنیم؟

  1.  Google شما را ردیابی می کند. شما رازهای محرمانه خود را کاملا غیرعمد با موتور جستجو گوگل به اشتراک می‌گذارید. مسائل پزشکی، مالی و شخصی، همراه با همه چیزهای روزمره که شما آن را در موتور جستجو استفاده می‌کنید. همه این اطلاعات شخصی باید خصوصی بماند، اما در Google اینگونه نیست. در Google ، جستجوهای شما ردیابی، استخراج و دسته‌بندی شده و در یک پروفایل داده برای تبلیغ کنندگان قرار می گیرد.
  2. ردیاب‌های Google که در همه جا کمین کرده‌اند. باید بدانید که Google بیشتر از سایر موتورهای جستجو، شما را ردیابی می‌کند. ممکن است متوجه شده باشید که آن‌ها همچنین در YouTube ،Gmail ،Chrome ،Android ،Gmaps و همه سرویس‌های دیگری که اجرا می‌کنند، شما را ردیابی می‌کنند.
  3. نتایج بی‌طرفانه دریافت کنید. وقتی جستجو می‌کنید، انتظار نتایج بی‌طرفانه دارید اما چیزی که در گوگل برای شما نمایش داده می‌شود  براساس پروفایل داده‌ی شماست. این پروفایل در طول زمان از روی تمام ردیابی‌ها و مطابق با آنچه که فکر کرده و به روی آن کلیک کرده‌اید، جمع‌آوری شده است.
  4. ویژگی bangs. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا برای دستیابی به سایت‌های پر کاربرد از حرف اول کلمات آن‌ها استفاده کنید. مثلا w مخفف ویکیپدیا است.  q برای کوئرا، a برای آمازون، r برای رِدیت و… است. هزاران سایت وجود دارد که این ویژگی با آنها کار می‌کند.
  5. بر روی اطلاعات شخصی خود کنترل داشته باشید. چشم‌انداز داک داک گو، ارتقای سطح استاندارد اعتماد آنلاین است. آن‌ها معتقدند که کاربران باید حریم خصوصی داشته باشند.
  6. نتایج جستجو با تبلیغات بارگیری نمی‌شود. در جستجوهای گوگل معمولا صفحات اول با تبلیغات می‌باشد و این قضیه در موبایل آزاردهنده‌تر است. این یک داستان است که برای کسب درآمد در جستجوی وب، باید افراد را ردیابی کنند.‌شما وقتی ‘car’ را جستجو می‌کنید، براساس کلمات کلیدی که تایپ می‌کنید، موتور جستجو بدون اینکه چیزی درباره شما بداند، یک تبلیغ ماشین را به شما نشان می‌دهد.
  7. بدون ترس جستجو کنید. وقتی مردم بدانند که تحت‌تظر هستند، رفتار خود را تغییر می‌دهند. شما باید هنگام جستجو کردن در صفحات وب، احساس راحتی کنید. اما در گوگل تمامی رفتار شما تحت‌نظر است.

در مقابل این همه دلایل قانع‌کننده، همچنان گوگل مظهر یک فناوری بسیار بزرگ با تعداد کارمندان زیاد است. نمیتوان از این واقعیت که داک داک گو در مقایسه با گوگل بسیار کوچک می‌باشد، چشم‌پوشی کرد.

نتیجه‌گیری:

در این پست متوجه شدیم که موتور جستجو داک‌داک‌گو چیست و چرا باید استفاده شود. در واقع هر بار که در DuckDuckGo جستجو می‌کنید، انگار قبلاً هرگز آنجا نبوده‌اید و مسلما تجربه جذابی است. برای حفظ حریم شخصی خود و با توجه به دلایلی که در این پست برای استفاده از داک داک گو شمردیم و بررسی کردیم، می‌توانید از این موتور جستجو استفاده کنید. البته بنا به تجربه شخصی ذکر می‌کنم که هنوز با گوگل که تقریبا قوی ‌ترین موتور جستجو در حال حاضر است، فاصله دارد اما به هر حال نمی‌توان از لذت مخفی بودن دست کشید!

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader