آموزشیبرنامه‌نویسی

یادگیری زبان برنامه‌نویسی برای مبتدیان – با چه زبانی شروع کنیم؟

چگونه برنامه‌نویسی را شروع کنیم؟


برای اینکه بخواهید برنامه‌نویسی را یاد بگیرید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید با کدام زبان برنامه‌نویسی شروع کنید. در این پست قصد داریم زبان برنامه‌نویسی برای مبتدیان را به شما معرفی کنیم تا حرفه‌ای شروع کنید.

چگونه برنامه‌نویسی را شروع کنیم؟

به شما پیشنهاد میکنم اگر قصد وارد شدن به این حرفه را دارید و فکر می‌کنید که شاید با روحیات شما مناسب نباشد، ابتدا پست ویژگی‌های یک برنامه‌نویس خوب را مطالعه کنید.

البته پاسخ درستی وجود ندارد. انتخاب زبان اول به این بستگی دارد که می خواهید در چه نوع پروژه‌هایی کار کنید، در کدام یک از زمینه‌های برنامه‌نویسی موبایل، برنامه‌نویسی دسکتاپ، برنامه‌نویسی تحت وب علاقه دارید. در ادامه به معرفی زبان‌های برنامه‌نویسی برای مبتدیان می‌پردازیم تا بهترین زبان برنامه‌نویسی را برای شروع، انتخاب کنند.

زبان برنامه‌نویسی برای مبتدیان :

دغدغه‌ی مبتدیان این است که با کدام زبان برنامه‌نویسی شروع کنم. اگر ذر این حرفه مبتدی هستید با ما همراه باشید.

زبان برنامه‌نویسی برای مبتدیان

پایتون Python:

اگر به دنبال یک زبان برنامه‌نویسی آسان و حتی سرگرم کننده برای یادگیری هستید، پایتون همیشه توصیه می‌شود. پایتون برای کسی که تازه وارد برنامه‌نویسی شده، درک آن ساده است. به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به وسواس در مورد جزئیات کوچکتر، که در زبانهای دیگر مهم هستند، از دانش برنامه‌نویسی لذت ببرید و اطلاعات اساسی کسب کنید.

پایتون همچنین برای توسعه وب، رابط های گرافیکی کاربر (GUI) و توسعه نرم‌افزار ایده‌آل است. در حقیقت، از آن برای ساخت اینستاگرام، یوتیوب و Spotify استفاده شده‌است. بنابراین علاوه بر داشتن سرعت، در میان کارفرمایان نیز بسیار تقاضا می‌شود.

گرچه اینها مزایای خوبی از پایتون هستند اما پایتون اغلب به عنوان زبانی کند در نظر گرفته می‌شود که نیاز به آزمایش بیشتری دارد و برای توسعه برنامه‌های تلفن همراه به اندازه سایر زبانها کاربردی نیست.

سی شارپ #C:

گرچه C یکی از دشوارترین زبانها برای یادگیری است، اما همچنان به عنوان زبان اول برای یادگیری برنامه‌نویسی، عالی است زیرا تقریباً تمام زبانهای برنامه‌نویسی در آن پیاده‌سازی شده‌اند. این بدان معنی است که به محض یادگیری زبان C، یادگیری زبان‌های بیشتری مانند سی پلاس پلاس و سی شارپ، ساده خواهد بود.

از آنجا که C بیشتر “در سطح ماشین” است ، یادگیری آن برای آموزش نحوه عملکرد رایانه بسیار مفید است. اگر می خواهید یک چالش را بر عهده بگیرید ، C یک انتخاب استثنایی برای تبدیل شدن به یک رمزگذار اصلی و یک توسعه دهنده با استعداد است.

جاوا JAVA:

جاوا یک زبان برنامه‌نویسی شی‌گرا و دارای ویژگی‌های سنگین است که تقاضای زیادی دارد. این زبان با شعار “یک بار بنویس، هر جا اجرا کن” ساخته شده‌است، به این معنی که می‌توان آن را روی هر دستگاهی نوشت و از چند پلتفرم کار کرد.

این باعث می‌شود که یکی از مهارت‌های زبانی پردرامد باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید زبانی را بیاموزید که شغلی عالی را برای شما رقم بزند، این زبان بسیار مناسب است. به ویژه که کارفرمایان برتر برنامه‌نویسان جاوا از شرکت‌های Ebay ، Amazon و IBM هستند.

علاوه بر این، از جاوا اغلب برای توسعه برنامه‌های Android و iOS استفاده می‌شود، زیرا اساس سیستم عامل Android است. جاوا یک زبان سطح بالا است و بنابراین هنوز نسبتاً مبتدی است.

جاوا اسکریپت JavaScript:

JavaScript یکی دیگر از زبان های فوق العاده محبوب است. طبق مجمع عمومی بسیاری از وب سایت هایی که هر روز از آنها استفاده می کنید به JavaScript متکی هستند از جمله Telegram ، Google، Facebook و linkdin.

با JavaScript هیچ چیزی برای نصب وجود ندارد زیرا از قبل در مرورگرها تعبیه شده است ، بنابراین از نظر راه اندازی آسانترین زبان برای شروع کار است. این بدان معنی است که در مرورگرها متفاوت تفسیر می شود و ممکن است در طراحی پاسخگو و نسبت به اسکریپت‌های سمت سرور کمبود داشته باشد.

اگرچه یادگیری آن سخت‌ترین نیست، اما مطمئناً به آسانی پایتون نیست

رابی Ruby:

Ruby از این نظر شبیه پایتون است که برای افرادی که تجربه برنامه‌نویسی قبلی ندارند، یکی از آسانترین زبانها است. برای یادگیری نیازی به دانستن تعداد دستورات یا واژگان برنامه‌نویسی ندارید و دارای تعداد زیادی کتابخانه و ابزار مفید است.

یک دلیل بزرگ در مورد افرادی که Ruby را دوست دارند، وجود چارچوب عالی است که در بین شرکت های نوپا و راه‌حل‌های سازمانی محبوب شده‌است. Airbnb ، Groupon ، Hulu و Soundcloud تنها چند وب سایت هستند که با Ruby on Rails ساخته شده‌اند و Ruby امروزه در جامعه توسعه‌دهندگان کاملاً فعال است.

نتیجه‌گیری:

برای شروع برنامه‌نویسی میتوانید با توضیحاتی که داده شد، یکی از زبان ها را انتخاب کنید. کلاس‌های آموزشی و همچنین ویدیوهای آموزشی بزای یادگیری زبان برنامه‌نویسی وجود دارد که به شما در این راه کمک می‌کند.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader