آموزشیخدمات ما

تاثیر کانفیگ سرور در عملکرد سایت به چه صورت است؟

کانفیگ سرور چیست؟

در پست قبل به تعریف سرور و فرق بین هاست و سرور پرداختیم. پست امروز درباره‌ی کانفیگ سرور است. امروز به سوالاتی مثل کانفیگ چیست، انواع کانفیگ سرور پاسخ می‌دهیم. همچنین به پاسخ کاربردی و مهم تاثیر کانفیگ سرور در عملکرد سایت خواهیم پرداخت.

خب در ابتدا باید بدانیم کانفیگ چیست؟

configure مخفف configuration است و به معنی پیکربندی می‌باشد. کانفیگ به بخش‌های مختلفی مربوط می‌شود مانند کانفیگ سیستم، کانفیگ مودم، کانفیگ گوشی و کانفیگ سرور. مثلا کانفیگ سیستم به معنی پیکربندی سیستم شماست. لپ‌تاپ خود را در نظر بگیرید. به تمام مشخصات سیستم لپ‌تاپ شما اعم از مدل مادربورد، هسته مرکزی، فضای حافظه، مدل کارت گرافیک و … کانفیگ سیستم گفته می‌شود. یعنی لپ‌تاپ شما با این مشخصات فنی کانفیگ شده‌است.

تاثیر کانفیگ سرور در عملکرد سایت

کانفیگ سرور چیست؟

شما وقتی برای سایت خود یک سرور خریداری می‌کنید باید آن را کانفیگ کنید. همه‌ی سرورها یک سری تنظیمات پیش‌فرض دارند اما شما نباید به آن اکتفا کنید. چون تنظیمات پیش‌فرض سرعت و امنیت را برای شما فراهم نمی‌کند. هر تنظیماتی برای کاری درنظر گرفته‌ شده‌است و شما باید با توجه به نیازی که از سرور دارید، تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید. کانفیگ یا پیکربندی سرور امر مهمی است و باید به درستی و توسط یک متخصص فنی انجام شود. اگر این عمل کاملا درست انجام شود تاثیر مثبتی در عملکرد سایت خواهد داشت. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

تاثیر کانفیگ سرور در عملکرد سایت چیست؟

خب باید این موضوع را بدانیم که کانفیگ خوب، کانفیگی است که باتوجه به مشخصات سخت‌افزاری سرور و نوع نیاز شما، کانفیگ شود. در این صورت سرور بهترین عملکرد را خواهد داشت. کانفیگ صحیح باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت شما می‌شود. همچنین از امنیت اطلاعات خود، اطمینان خواهید داشت.

شاید فکر کنید اگر گران‌ترین سرور را خریداری کنید دیگر دغدغه‌ای بابت کانفیگ نخواهید داشت. صادقانه بگویم، کاملا در اشتباهید!

کانفیگ سرور جز اصلی‌ترین مراحل است که باید قبل از راه‌اندازی وب‌سایت انجام شود. شما می‌توانید با هزینه کمی یک سرور تهیه کنید اما با یک کانفیگ درست و صحیح خیالتان را بابت سرعت سایت، کیفیت و امنیت آن راحت نمایید.

کانفیگ سرور بر اساس سیستم‌عامل:

در بحث سرور، سیستم‌عامل‌های لینوکس و ویندوز مورداستفاده قرار می‌گیرد. پس از انتخاب سرور مناسب، یکی از سیستم‌عامل‌های لینوکس یا ویندوز، نصب می‌شود. بعد از نصب سیستم‌عامل بر روی سرور، با توجه به نیاز پروژه شما، ابزارهای زیادی بر روی سیستم‌عامل نصب شده و بر روی نرم‌افزارها کانفیگ زیادی در زمنیه امنیت و کارایی صورت می‌گیرد تا امن تر و بهینه تر عمل کنند. در بحث سرور، سیستم‌عامل لینوکس به دلیل سرعت بالا، مصرف منابع کم، قابلیت اتوماسیون و سفارشی سازی مورد استفاده بیشتری قرار می‌گیرند. تقریبا 90درصد سیستم‌عامل سرورهای دنیا، لینوکس است.

نتیجه‌گیری:

خب در این پست به سوالاتی که در ابتدا ذکر کردیم، کاملا پاسخ دادیم. شما با مفهوم کانفیگ، کانفیگ سرور آشنا شدید و همچنین به تاثیری که کانفیگ سرور در عملکرد سایت می‌گذارد، پرداختیم. به عنوان توصیه نهایی؛ حتما برای کانفیگ سرور خود از فردی باتجربه و فنی کمک بگیرید تا با این کار به سرعت لود سایت خود کمک کنید و در نتیجه مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader