آموزشیکسب‌وکار

چطور شبکه‌سازی کنیم ؟ مهارت‌های لازم جهت شبکه‌سازی

مهم‌ترین عناصر شبکه انسانی

در پست‌های قبل درباره شبکه‌سازی در کسب‌وکار صحبت کردیم، اما حتما برایتان سوال است که خب چطور شبکه‌سازی کنیم و مهارت‌های لازم برای شبکه‌سازی چیست. روابط با دیگران سبب آشنایی ما انسان‌ها و خلق‌وخو های جدید، روبرویی با شغل موردعلاقه و در نهایت لذت در زندگی خواهد بود.

همه این چیزهای عالی توسط نوع کاملا متفاوتی از شبکه امکان پذیر است: شبکه انسانی. امروز در مورد هنر واقعی شبکه‌سازی، مبتنی بر روابط محترمانه و مراقبتی که موفقیت متقابل را ارتقا می‌دهند، صحبت می‌کنیم.
من می خواهم برخی از مهمترین عناصر شبکه انسانی را با شما در میان بگذارم. من معتقدم آنها واقعاً می توانند تغییری در زندگی شما ایجاد کنند.

مهم‌ترین عناصر شبکه انسانی:

 

Networking and Relationships (شبکه و روابط)
Your Networking Plan (برنامه‌ریزی شبکه شما)
Networking and Generosity (شبکه و سخاوت)
Maintaining Your Networks (حفظ شبکه‌های شما)
Being Bold in Networking (جسارت در شبکه‌سازی)

چطور شبکه‌سازی کنیم ؟

با استفاده از مهم‌ترین عناصر شبکه انسانی، می‌توانید شبکه‌سازی کنید. در ادامه تمامی موارد را مفصل توضیح می‌دهیم.

چطور شبکه‌سازی کنیم

Networking and Relationships (شبکه و روابط):

موفقیت نیاز به روابط دارد. روابط انسانی و شبکه‌های انسانی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. متداول ترین اشتباهی که مردم هنگام ایجاد روابط برای موفقیت شغلی خود مرتکب می‌شوند این است که برخورد متفاوتی نسبت به روابط شخصی با دوستان و همکاران تجاری خود دارند. فقط برای لحظه‌ای به افرادی که با آنها در سطح حرفه‌ای کار می‌کنید و همچنین جز دوستان نزدیک شما هستند، فکر کنید. آیا هنگام لغزش همیشه بخشنده تر نیستند؟ در صورت نیاز بیشتر از افراد دیگر کمک نمی‌کنند؟ البته که اینطور است. مطمئن باشید اگر روابط تجاری خود را بیشتر شخصی کنید، کار شما آسان‌تر و زندگی شادتر خواهد شد.

اما چگونه انجامش بدهیم؟ به همان روشی که دوست واقعی می‌یابید. اعتماد را از طریق صمیمیت ایجاد کنید؛ به آنها نشان دهید که علاوه بر حرفه‌ای بودن، انسان هستید. از گفتگوهای کوچک صرف نظر کنید و به آنچه واقعاً مهم است، بپردازید. رویاها یا ترس‌هایتان، فرزندانتان یا مسائل شغلی که در انتهای شب به آن فکر می‌کنید را به اشتراک بگذارید. لحظه‌ای فکر نکنید که آنها کمتر به شما فکر خواهند کرد. در واقع، معمولاً عکس این اتفاق می‌افتد.

وقتی خود را متواضع نشان دهید و سعی کنید آسیب پذیری کافی را به طرف مقابل القا کنید، مردم بلافاصله احساس همدردی می‌کنند و برای آن‌ها عزیز می‌شوید. همچنین سعی کنید مانند رفتار با دوستان شخصی تماس‌های شغلی را به خانه خود دعوت کرده و آنها را به خانواده خود معرفی کنید. زندگی شخصی، شغلی و اجتماعی خود را تقسیم‌بندی نکنید.

Your Networking Plan (برنامه‌ریزی شبکه شما):

هرچه کارهایی که می‌خواهید انجام دهید مشخص‌تر باشد، تدوین استراتژی برای دستیابی به آن نیز آسان‌تر می‌شود. الیته بخشی از این استراتژی، برقراری ارتباط با افرادی در جهان شما خواهد بود که می‌توانند به شما در رسیدن به مکانی که می‌خواهید برسید، کمک کنند. بنابراین، ابتدا کمی درون‌نگری عمیق انجام دهید تا شعله آبی خود را پیدا کنید. شعله آبی یعنی چیزی که در زندگی واقعاً آتش شما را روشن می‌کند، پیدا کنید. بنویسید، دعا کنید، هر کاری که باید انجام دهید تا ذهنتان پاک شود.

هنگامی که شعله آبی خود را پیدا کردید، وقت آن است که یک برنامه اقدام رابطه داشته باشید. در اینجا یک روش ساده برای شروع وجود دارد. اهداف خود، نام و انواع افرادی را که می‌توانند در رسیدن به آنها به شما کمک کنند را بنویسید. سپس، توجه داشته باشید که چگونه می‌توانید به آن افراد برسید و در موفقیت آنها سهیم باشید. هرچه برنامه مشخص‌تری داشته باشید و اهداف خود را بیشتر در معرض دید دیگران قرار دهید، همه توطئه بیشتری خواهند کرد تا به شما در رسیدن به آرزوهای خود کمک کنند. از طرف دیگر، اگر نمی‌دانید چه می‌خواهید یا به کسی نمی‌گویید، هیچکس نمی‌تواند به شما کمک کند! طبیعتا آنها نمی‌توانند ذهن شما را بخوانند.

Networking and Generosity (شبکه و سخاوت):

دانش‌آموزان و دانشجویان همیشه می‌پرسند: چه رازهایی برای موفقیت وجود دارد؟ کلید موفقیت در یک کلمه خلاصه می‌شود، سخاوت.

شروع کنید به فکر کردن در مورد اینکه چطور می‌خواهید همه اطرافیانت را موفق کنید. به یاد داشته باشید که کلید شماره یک موفقیت، سخاوت است. استعدادهایتان را بکار گیرید، با مخاطبین خود تماس بگیرید و سخت کوشی کنید تا دیگران را موفق کنید بدون اینکه چیزی نسیب شما شود.

روابط شما مهمترین بخش برند شماست. قبل از اینکه بتوانید این روابط را برقرار کنید باید چیزی را بشناسید و حرفی برای گفتن داشته باشید. فقط داشتن مغز و MBA دیگر شما را به جایی نمی‌رساند. اگر می‌خواهید در کسب‌وکار خود با ارزش‌تر شوید یا برای جهانیان جذابیت بیشتری پیدا کنید، باید تخصص عمیقی در ذهن خود ایجاد کنید و شور و اشتیاق زیادی را در قلب خود ایجاد کنید.

Maintaining Your Networks (حفظ شبکه‌های شما):

سعی کنید اشتیاق خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. دیگران را به فعالیت‌هایی که قبلا انجام داده و لذت برده‌اید، دعوت کنید. روابط عمیقی ایجاد کنید. همانطور که افراد در صورت داشتن یک شریک تمرینی به طور موثرتری وزن خود را از دست می‌دهند، اگر با هم متحد شوید تلاش های مستمر شما برای ایجاد روابط نیز، موفقیت آمیزتر خواهد بود. شما و دوستانتان می‌توانید یکدیگر را حمایت کنید و از هم راهنمایی و انگیزه بگیرید.

Being Bold in Networking (جسارت در شبکه‌سازی):

جسارت داشتن یک نبوغ است که مهربانی هم دارد. هر وقت ترس در شما ایجاد شد و شروع به تعیین محدودیت برای خود کردید، به خود یادآوری کنید که افراد صبور و کم‌خطر، که رفتار آنها با ترس هدایت می‌شود، تمایل کمی به موفقیت دارند. باید یاد بگیرید که گاهی درخواست کنید، در بدترین حالت این است که پاسخ نه بشنوید. این را بدانید اگر آنها تصمیم بگیرند که کمک نکنند، این به ضرر آنهاست. برای موفقیت، شما نه تنها باید بخشندگی را بپذیرید، بلکه گاهی اوقات نیز باید آن را درخواست کنید.

چطور شبکه‌سازی کنیم

نتیجه‌گیری:

در این پست یاد گرفتیم که چطور شبکه‌سازی کنیم و روابط موثری داشته باشیم. امیدواریم که به دانش شبکه‌سازی شما اضافه شده باشد و برای ایجاد روابط مستحکم در زندگی خود به کار بگیرید.

در HowStuffWorks می‌توانید مقالات مختلفی درباره “شبکه سازی” پیدا کنید. همچنین می‌توانید کتاب Never Eat Alone را مطالعه کنید تا به مهارت شبکه‌سازی خود اضافه کنید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader