برنامه‌نویسیپیشنهاد نویسنده

پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات کدام است؟

شغل‌های پردرامد آی‌تی

متخصصان فناوری اطلاعات با مهارت‌های مناسب، گزینه‌های زیادی در بازار اشتغال دارند. تقاضای زیادی در بارار کار، برای افراد ماهر و متخصص بخش‌های مختلف آی‌تی وجود دارد. در پستی راه‌های درامدزایی از طریق آی‌تی را به شما معرفی کردیم و حالا قصد داریم پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات را بررسی کنیم.

پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات :

پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات

1. Big data Engineer
کسب‌وکارها به افرادی نیاز دارند که بتوانند مقدار زیادی داده خام را برای تعیین استراتژی، تصمیم‌گیری و نوآوری به اطلاعات عملی تبدیل کنند. جالب است بدانید که برای افرادی که این مهارت‌ها را دارند، هزینه بسیار خوبی پرداخت می‌کنند. این متخصصان معمولاً معماری نرم‌افزار و سخت‌افزار یک شرکت و سیستم‌هایی که افراد برای کار با داده‌ها به آن نیاز دارند را ایجاد می‌کنند. مهندسین داده‌های بزرگ معمولاً دارای مدرک علوم کامپیوتر هستند و در ریاضیات و پایگاه‌های اطلاعاتی تخصص دارند.

2. DevOps Engineer
مهندسان DevOps پل ارتباطی بین برنامه‌نویسی و مهندسی هستند. این متخصصان در بخش‌های مختلف کار می‌کنند تا با توسعه و بهبود سیستم‌های مختلف فناوری اطلاعات، به افزایش بهره‌وری شرکت کمک کنند. مهندسان DevOps اغلب به تجربه در زمینه زبان برنامه‌نویسی، مهندسی نرم‌افزار و سیستم‌های امنیتی، مهارت‌های تحلیلی، حل مسئله و همکاری قوی نیاز دارند.

3. Information Systems Security Manager
اکنون بیش از هر زمان دیگری، کارفرمایان برای کمک به ایمن نگه‌داشتن داده‌ها و سیستم‌های حساس، به متخصصان ماهر امنیت IT نیاز دارند. نامزدهای موفق برای این شغل، دارای سابقه فنی در سیستم‌ها و امنیت شبکه هستند و از توانایی‌های بین فردی و رهبری بسیار خوبی برخوردار هستند. مهارت‌های تحلیلی، حل مسئله و همچنین توانایی‌های ارتباطی عالی، جز مهارت‌های کلیدی مدیران امنیت سیستم‌های اطلاعاتی هستند. متخصصان فناوری اطلاعات باید با روندهای امنیتی و مقررات دولتی همگام شود.

کارفرمایان اغلب گواهینامه‌هایی مانند (Certified Information Systems Security Professional (CISSP یا CompTIA Security را درخواست می‌کنند.

4. Mobile Applications Developer
کافی است به اپلیکیشن‌های موبایل و تبلت خودتان نگاه کنید تا درک کنید که چرا توسعه‌دهندگان موبایل همواه در بازار کار تقاضا می‌شوند. این متخصصان فناوری اطلاعات برای توسعه برنامه‌ها در سیستم‌عامل‌های معروف مانند iOS و Android، به تخصص نیاز دارند. آنها همچنین باید تجربه کدنویسی با APIهای موبایل، زبان‌های توسعه موبایل و دانش زبان‌های توسعه وب را داشته باشند.

5. Applications Architect
این دسته از متخصصان آی‌تی، قسمت‌های اصلی برنامه‌ها از جمله رابط کاربری، میان‌افزار و زیرساخت‌ها را طراحی می‌کنند. علاوه بر توانایی‌های فنی قوی، معماران برنامه‌ها باید به خوبی در تیم‌ها کار کرده و گاهی اوقات آنها را مدیریت کنند. مهارت‌های ارتباطی و برنامه‌ریزی عالی برای این کار لازم است. این شغل یکی از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات است زیرا تقریباً هر شرکتی می‌خواهد برنامه‌های موجود را بهبود بخشد یا برنامه‌های جدید ایجاد کند.

6. Data architect
این متخصصان فناوری مسئول فرآیندهای پیچیده‌ای هستند و برای تصمیم‌گیری استراتژیک در کسب‌وکار، ضروری می‌باشند. آنها الزامات کسب‌وکار را به راه‌حل‌های پایگاه داده ترجمه می‌کنند و بر ذخیره‌سازی داده‌ها (مراکز داده) و نحوه سازماندهی داده‌ها نظارت دارند. اطمینان از امنیت پایگاه‌های داده نیز بخشی از کار آنها می‌باشد.

7. Database manager
مدیران پایگاه داده، از محیط پایگاه داده شرکت حفاظت و پشتیبانی می‌کنند. آنها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا برای دستیابی به اهداف کسب‌وکار خود، از داده‌ها به طور استراتژیک استفاده کنند. حضور مدیران پایگاه داده در سازمان‌های بزرگی که حجم بالایی از داده برای مدیریت دارند، نیاز است. این متخصصان فناوری اطلاعات باید مهارت‌های رهبری و برنامه‌ریزی استراتژیک قوی داشته باشند.

8. Data security analyst
تحلیلگران امنیت داده باید امنیت کامپیوتر و شبکه، از جمله مدیریت فایروال، فناوری‌های رمزگذاری و پروتکل‌های شبکه را کاملاً درک کنند. این شغل همچنین به مهارت‌های عالی ارتباطی، حل مسئله و آگاهی از روند امنیت و مقررات دولتی نیاز دارد.

یک گواهینامه حرفه‌ای، مانند (Certified Information Systems Security Professional (CISSP، برای این نقش مفید می‌باشد.

9. Data scientist
این متخصصان فناوری اطلاعات از دانش خود در زمینه آمار و مدل سازی استفاده می‌کنند تا داده‌های پیچیده منابع مختلف را درک کنند. دانشمندان داده علاوه بر آمار، مهارت‌های ریاضیات و علوم کامپیوتر به مهارت‌های ارتباطی و دانش برنامه‌نویسی نیز نیاز دارند. زبان‌هایی مانند پایتون، جاوا و R اغلب برای این کار ضروری است. مهارت‌های یادگیری ماشین نیز در این نقش باارزش است.

10. Network/Cloud Architect
معماران برنامه‌ریزی شبکه/ ابر، با مهارت‌های عالی فنی در حل مسئله، طراحی و ارتقا شبکه و پروژه‌های ابری را انجام می‌دهند. آنها یک منبع فناوری برای حل مشکلات با معماری شبکه و ارائه توصیه‌هایی برای پیشرفت سیستم هستند. معماران شبکه/ ابر باید چندین سال تجربه فناوری شبکه و ابر را داشته و از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردار باشند.

11. Network/Cloud Engineer
این متخصصان فناوری باید در زمینه شبکه، سخت‌افزار و نرم‌افزار ابری خبره باشند زیرا مسئولیت اجرا، طراحی، نگهداری و پشتیبانی روزانه از شبکه و خدمات ابری را بر عهده دارند. کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که پیش‌زمینه‌ای قوی در زمینه رابط، امنیت، زیرساخت‌های سرور و شبکه و همچنین مهارت‌های تحلیلی و حل مسئله داشته باشند. یک گواهینامه مانند Cisco CCNA ، CCNP یا CCIE نیز ارزشمند است.

12. Senior Web Developer
این دسته از متخصصان فناوری اطلاعات با جمع‌آوری الزامات کسب‌وکار و ایجاد مشخصات برای برنامه‌های تحت وب، خواص وب را سازگار و جذاب جلوه می‌دهند. آنها همچنین به مدیران وب کمک فنی کرده و سیستم‌های فرانت‌اند و بک‌اند را کامل می‌کنند. برنامه‌نویسان ارشد وب معمولاً به تجربه توسعه در سایت‌ها با PHP و Ruby و Rails و کار با انواع سیستم‌های مدیریت محتوا نیاز دارند. تجربه توسعه Front-end نیز برای آنها ارزشمند است. توسعه دهندگان ارشد وب به چندین سال تجربه در مدیریت خواص وب، نیاز دارند.

13. Site Reliability Engineer
مهندسان اعتبار سایت، عملکرد برنامه را کنترل می‌کنند و باید درک کاملی از برنامه و کد داشته باشند. آنها همچنین می‌توانند مانند هر توسعه‌دهنده نرم‌افزار، کد بنویسند. اساساً فاصله بین توسعه و عملیات در تولید برنامه‌ها را از بین می‌برند. به همین دلیل این نقش یکی از پردرآمدترین مشاغل IT است. آنها اغلب در تیم‌های پشتیبانی فنی کار می‌کنند ، به تیکت پشتیبانی یا نقص به وجود آمده کمک می‌کنند.

14. Systems Engineer
مهندسان سیستم، از زیرساخت‌های فنی یک شرکت یعنی سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم محافظت و پشتیبانی می‌کنند. هنگامی که یک سیستم خراب شود، در صورت لزوم آن سیستم را اشکال زدایی و پیکربندی مجدد می‌کنند. این امر باعث می‌شود دانش فرآیند توسعه برای این شغل نیز مهم باشد. مهندسان سیستم باید مهارت‌های ارتباطی قوی برای ترجمه اطلاعات فنی به کاربران غیر فنی را داشته باشند

15. Software Engineer
این مهندسان هم اپلیکیشن و هم نرم‌افزار را طراحی و ایجاد می‌کنند و به این معنی است که تقریباً همیشه مورد تقاضای بازار کار هستند. مهندسان نرم افزار باید دانش سیستم‌های اطلاعاتی داشته باشند و به طور معمول دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر یا یک حوزه مرتبط باشند. دانش زبان برنامه‌نویسی خاص و مهارت‌های ارتباطی قوی برای این شغل لازم است.

پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات

نتیجه‌گیری:

همانطور که متوجه شدید فناوری اطلاعات و آی‌تی جز رشته‌های مهم و پردرامد در حال حاضر می‌باشد. سعی کردیم پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات را به شما معرفی کنیم تا با شغل‌های پردرامد این حوزه و دانش‌ موردنیاز برای هر شغل آشنا شوید. شما می‌توانید در سایت Roberhalf دستمزد مشاغل ذکر شده را حساب کنید.

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ajax-loader